Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Newbie vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Newbie vraagje

    Gisteren gezien dat als ik door de viewfinder van mijn D50 kijk ik aan de linkerzijde een zwart puntje heb.

    Paniek Paniek, maar wat bleek, heb getest op hagelwitte achtergrond en het zwarte puntje staat er NIET op ... OEF

    Wat zou het kunnen zijn? Wat kan ik er aan doen? En wat gaat dat kosten?

    Thanks,
    Jurgen
    http://www.pbase.com/jurgenasselman

    NIKON D50 - Nikkor 18-55 Kitlens - Sigma 70-300 DG

  • #2
    Re: Newbie vraagje

    Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen181
    Gisteren gezien dat als ik door de viewfinder van mijn D50 kijk ik aan de linkerzijde een zwart puntje heb.

    Paniek Paniek, maar wat bleek, heb getest op hagelwitte achtergrond en het zwarte puntje staat er NIET op ... OEF

    Wat zou het kunnen zijn? Wat kan ik er aan doen? En wat gaat dat kosten?

    Thanks,
    Jurgen
    Daar moet je niets aan doen, en het gaat je niets kosten. Als het niet stoort, gewoon laten zitten. Het zit waarschijnlijk op de spiegel of op het matglas, en aangezien de spiegel omhoogklapt bij het fotograferen, ga je er niets van zien op de foto's.

    Indien het echt stoort, kan je eens voorzichtig proberen te blazen met een blaaspeertje (zonder borsteltje) in je body op de spiegel en het matglas. Met wat geluk is het weg. Met wat pech krijg je nog meer stofjes, dus best niet te veel ondernemen.

    Gr's, Wim
    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

    Comment


    • #3
      Re: Newbie vraagje

      Oorspronkelijk geplaatst door Wivo
      Daar moet je niets aan doen, en het gaat je niets kosten. Als het niet stoort, gewoon laten zitten. Het zit waarschijnlijk op de spiegel of op het matglas, en aangezien de spiegel omhoogklapt bij het fotograferen, ga je er niets van zien op de foto's.

      Indien het echt stoort, kan je eens voorzichtig proberen te blazen met een blaaspeertje (zonder borsteltje) in je body op de spiegel en het matglas. Met wat geluk is het weg. Met wat pech krijg je nog meer stofjes, dus best niet te veel ondernemen.

      Gr's, Wim
      En met nog wat meer pech blaas je het op je sensor en wordt het sensor poetsen, en iets zegt me dat je daar nog niet aan toe bent om zelf te doen
      Laten zitten dus
      fotosite

      Comment


      • #4
        Re: Newbie vraagje

        En misschien zit het wel gewoon op je viewfinder?? Blaas daar maar ne keer op
        ViV - Mijn foto's

        Comment

        Working...
        X