Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tweedehands 350D ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tweedehands 350D ?

Hello,

ben aan het twijfelen om van een collega een Canon 350D met grip over te nemen (heeft een 5D gekocht) zodat ik een tweede body heb, dan kan ik een 10-22 lens op mijn body zetten en de tele op een tweede body ... vermijd ik lenswissels en dus tijdverlies en minimaliseer de kans op stof op de sensor om tijdens openlucht events van lens te wisselen.

Twijfel alleen een beetje aan de prijs die hiervoor geldt, toestel is vrij recent (dacht een negental maanden oud dus nog steeds garantie) maar hoeveel is zo'n 350D met grip eigenlijk nog waard tegenwoordig.

Wil natuurlijk niet teveel geven, maar het is ook een collega, dus een belachelijk lage prijs kan ik ook niet bieden ... hopelijk kunnen jullie mij een goeie raad geven.

Johan

Re: Tweedehands 350D ?

voor de body + grip : 450-500Euro
    Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

Comment

Re: Tweedehands 350D ?

De spullen die ik hier via het forum al verkocht heb, en die minder dan 1 jaar oud waren (en dus nog in garantie waren) heb ik verkocht aan de nieuwprijs -20 tot 25%.

Bij één van de lenzen heb ik wel flink wat verloren (Canon 75-300), want die had ik in de winkel gekocht. Daardoor was de niewprijs heel wat hoger dan de "online prijs" die de meeste forummers gewoon zijn om te betalen. Mijn vraagprijs was dus eerst veel te hoog, pas toen ik die aanpaste naar de laagste prijs bij de "hofleveranciers van BD", en daar 25% af deed, geraakte ik van die lens af.

De meeste camerabody's worden in het begin ook duurder verkocht, en wanneer er een vervanger op komst is, zakken de prijzen. Daardoor is het ook altijd moeilijk om een juiste vraagprijs te bepalen waarbij de verkoper niet teveel verliest. De potentiele kopers houden de prijzen van dat ogenblik in het oog, en dat is dus ook de prijs waarop je de verkoopprijs moet baseren. Anders geraak je er niet gemakkelijk vanaf.
      Het aantal gemaakte foto's speelt ook een rol, omdat er bij een hoog aantal eerder kans is op defecten van de sluiter en andere mechanische onderdelen. Maar dan moet je meestal voortgaan op wat de verkoper opgeeft, bij de meeste camera's kan je zelf niet nakijken wat de echte "kilometerstand" is.

Het is dus niet altijd even gemakkelijk om ergens een juiste verkoopprijs op te plakken .
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Working...
      X