Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon IXUS IS 800?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon IXUS IS 800?

Ben al surfend op het internet op een mogelijk pareltje terechtgekomen, nl. een compacte canon met 4x zoom en beeldstabilisator. Helaas voorlopig enkel te verkrijgen in de USA. Heeft iemand een idee hoe lang het duurt voor die modellen in Europa (België) verkrijgbaar zijn? Of heeft iemand een contactmail van Canon Benelux?

http://www.usa.canon.com/consumer/co...&modelid=13019
    Last edited by Macroshopper; 16 juni 2006, 20:02.

Re: Canon SD700 IS?

Die camera is hier reeds verkrijgbaar, maar dan onder de naam IXUS 800 IS

Zelf ben ik ook geïnteresseerd, nl om mijn A70 te vervangen, daarmee maak ik wel goede foto's maar is traag en nét iets te dik om handig mee te nemen.

De IXUS 65 ziet er ook interessant uit en heeft een 3" scherm ivp 2.5 maar geen stabilistatie en is iets dunner dacht ik.

Zijn er leden die ervaring hebben met deze toestelletjes ?

Is dit dezelfde stabilisatie als bij hun lenzen, dus met gyroscoopkes (= moet in gang komen, kwetsbaarder).
    Is dit echt handig en schakel je dat zelf in en uit of gebeurt dat automatisch volgens de lichtsterkte ?

Sommige forums verwijzen naar lawaai dat de camera maakt (stabilisatie ?), volgens anderen was dit enkel bij de eerste versies.

Marc

Comment

De camera is reeds beschikbaar in europa. Hij heeft hier wel een andere naam. Namelijk ixus 800 IS.

Veel plezier ermee.

Comment

Zelf ben ik de 800 IS nu al een paar weken en dik tevreden ervan voor het werk dat hij moet doen. Ergens staat er hier op 't forum ook foto's van. Die zijn te vinden met de search.

mvg,
        peter

Comment

Beste Peter,

wat zijn je ervaringen met de stabilisatie:

- merkbaar verschil in scherpte bij low light ? (dus de investering waard)
          - werkt dit continu of moet je het in- en uitschakelen
          - beginnen hier ook gyroscoopkes te draaien
          - is er wat lawaai (sommige klagen erover bij movie-mode)

Alvast bedankt,
          Marc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peter
            Zelf ben ik de 800 IS nu al een paar weken en dik tevreden ervan voor het werk dat hij moet doen. Ergens staat er hier op 't forum ook foto's van. Die zijn te vinden met de search.
            Peter,

ook mijn persoontje is geinteresseerd in jouw ervaringen met de Ixus 800.

Reden: ik lees zoveel tegenstrijdige berichten over deze cam, verschil van mening houdt je natuurlijk altijd maar ik heb het hier over "zwart - wit verschil in meningen"
            * Veritas odium parit *

Comment

Ik gebruik mijn compact toestel voornamelijk voor point and shoot. Vorige camera was een Powershot G3. Maar wilde iets wat ik zonder last altijd bij me kon hebben (aan de broeksriem).

De snelle opstarttijd viel me direct op, en weet ik te genieten. Voldoende instelmogelijkheden, enz...

Wanneer er teveel zon is, laat ik het display voor wat het is, en kan de zoeker nog gebruiken, was ook een punt welk mijn keuze bepaalde.

peter

Comment

De snelle opstarttijd viel me direct op, en weet ik te genieten. Voldoende instelmogelijkheden, enz...

Wanneer er teveel zon is, laat ik het display voor wat het is, en kan de zoeker nog gebruiken, was ook een punt welk mijn keuze bepaalde.
                Misschien zijn er nog meer (happy) Ixus 800 IS / SD 700 IS gebruikers, die hier hun ervaringen willen geven

(Niet zo blijde gebruikers kunnen ook hun "vet" geven )
                * Veritas odium parit *

Comment

Ik gebruik mijn compact toestel voornamelijk voor point and shoot. Vorige camera was een Powershot G3. Maar wilde iets wat ik zonder last altijd bij me kon hebben (aan de broeksriem).

peter
                  Peter, heb je op je zoektocht naar een "broeksriemcam" ( ) ook de Sony T7, T9 en T30 overwogen ?
                  Ik veronderstel van wel, want jij gaat gewoonlijk niet over één nacht ijs...

En waarom dan voor de IXUS gekozen ? Wegens de IS ?

Ik zou eventueel ook nog een "kleintje" willen bijkopen, want ons Laura is tegenwoordeig altijd met de Ixus weg....

Spijtig dat ze tegenwoordig allemaal op SD werken en niet meer met CF...
                  Plus ook de batterijen van de oude Ixus zijn niet compatibel met de nieuwe...

Daartegenover staat dat Sony je weer met MS opzadelt...

Sony T7, T9 en T30
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
                    Ik zou eventueel ook nog een "kleintje" willen bijkopen, want ons Laura is tegenwoordeig altijd met de Ixus weg....

Spijtig dat ze tegenwoordig allemaal op SD werken en niet meer met CF...
                    Plus ook de batterijen van de oude Ixus zijn niet compatibel met de nieuwe...

Daartegenover staat dat Sony je weer met MS opzadelt...
                    Mooi (en goed) kleintje is de Fuji Finepix F30

Heeft ook weer zo zijn comptabiliteitsproblemen, maar niets is perfekt.

Of de Casio Exlim EX-Z1000?

Klein maar ontzettend fijn, en veel instelmogelijkheden
                    * Veritas odium parit *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
                      Peter, heb je op je zoektocht naar een "broeksriemcam" ( ) ook de Sony T7, T9 en T30 overwogen ?
                      Ik veronderstel van wel, want jij gaat gewoonlijk niet over één nacht ijs...

En waarom dan voor de IXUS gekozen ? Wegens de IS ?
                      Helaas moet ik je teleurstellen Mar@, andere toestellen heb ik niet echt bekeken. Toen ik het toestel bestelde was het zelf nog niet beschikbaar (dus geen ervaringen), maar de IS optie (op papier) was ondermeer een punt welk me overgehaald heeft (alsook 4* opties zoom).

mvg,
                      peter

Comment

Ok, geen erg. Thx.
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

Comment

Peter,

heb je ondertussen het nut ingezien van de IS (eventuele nadelen)?

Zelf overweeg ik nog de IXUS 65, heeft geen IS, 3X optisch, maar een scherm van 3" en slechts 2 cm dik (IS800 is 2.7 cm dacht ik).

Is die dikte al handig genoeg voor bv aan de riem te hangen (momenteel heb ik als kleintje een A70 maar die is toch niet echt klein genoeg).

Mercikes op voorhand,
                          Marc

Comment

Kan eventueel de titel van het topic worden veranderd naar Canon IXUS IS 800, want die amerikaanse benaming zal minder mensen aanspreken ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marc.vv
                              Kan eventueel de titel van het topic worden veranderd naar Canon IXUS IS 800, want die amerikaanse benaming zal minder mensen aanspreken ?
                              Heel goed idee.

Ik volg alles wat de Ixus 800 betreft met grote interesse, ik weet dat de SD700 dezelfde cam is, maar veel mensen weten dat niet terwijl ze wel grote interesse in de Ixus 800 IS hebben
                              * Veritas odium parit *

Comment

Working...
                              X