Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto maken door een parabolische raam vorm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto maken door een parabolische raam vorm

    Beste mensen,

    Gezien dat het weer mooi weer wordt is de kans dat ik weer "mee" ga vliegen en wat foto's maken ook weer groter . Maar nu is mijn vraag hoe ik ik volgens jullie het beste mijn toestel kan instellen voor het foto's maken door een parabolische gevormde ruit ( zie site http://www.zenithair.com/zodiac/601-hd.html )

    En dan denk ik aan schepstellen , lichtopb , sluiter ........ enz .

    Het toestel wat ik heb is : D200 met de 18-200VR

    Alvast bedankt mensen
    Nikon D200 met AF-S DX VR 18-200mm f/3.5-5.6 G IF-ED

  • #2
    Re: Foto maken door een parabolische raam vorm

    imho zal je vooral op twee dingen moeten bedachtzaam zijn :

    1) Reinig die ruit goed.(eerst aan de piloot vragen of je mag en hoe je het moet doen...). Gebruik veel water voor de eerste reiningingsbeurt om krassen op het plexiglas te vermijden. Anders beschadig je het vliegtuig.
    Daarna met instanet en een zacht vochtig zeemleder de ruit oppoetsen.

    2) Gebruik een matige tele met een rubberen, flexibele zonnekap.
    Het mag (liefst) een groothoek zonnekap zijn. De bedoeling is dat je die lichtjes tegen de plexi kan drukken zodat er geen vreemd licht tussen je lens en de plexi kan vallen.

    3) Vlieg mee op een rustige dag. Als er te veel thermiek is heb je meer last om je camera te richten........ als het kan. Met veel thermiek zal de rubberen zonnekap ZACHTJES tegen de plexi drukken dan ook onmogelijk zijn.

    Prof fotografen demonteren gewoon een deur. Maar de piloot heeft dat niet graag. En het vliegtuig moet ervoor aangepast zijn.....

    Edit : Alhoewel die Zodiac een tof vliegtuig is, zijn de hoogdekker beter aangepast voor luchtfotografie. Vooral als je bvb. met een "ouderwetse" Piper Cub kan meevliegen. Die kan het zijraampje gewoon openklappen tijdens het vliegen.....
    Mooie foto's vanuit een Piper SuperCub kan je HIER vinden.
    Je kan de webmaster, Hans Fuchs, altijd om gespecializeerde raad vragen. Hij heeft een pak ervaring.
    Doe hem dan wel de groeten van Belgiumdigital en Skitch Scharff.


    Groetjes
    Skitch
    Last edited by Skitch; 6 juni 2006, 23:05.
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Verstraete)

    Comment

    Working...
    X