Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Nikon D50

    Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
    niet te zeggen VR/IS
    Is enkel VR. IS zal nog wel even duren denk ik.

    Hubert
    Hubert

    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

    Comment


    • #62
      Re: Nikon D50

      De Sony-DSC R1, schijnt een goede lens te hebben, dus als je zegt dat het maximum +-800€ mag kosten, camera+lens, tja, dan weet ik het ook ni goed wat je best koopt. Mogelijk dat je dan toch bij de Sony uitkomt en daar de beste koop aan hebt. Ik weet zeker dat de Nikon, mits je over wat objectieven beschikt, meer mogelijkheden zal bieden, ook zal je beelden kunnen maken die je niet kan maken met de Sony. Maar voor +-800€ hetzelfde bereik en kwaliteit hebben als de Sony, daar vrees ik voor. Tenzij misschien als je objectieven gaat zoeken op de tweedehandsmarkt.
      Ik ben benieuwd welke lenzen hier door andere forumgebruikers naar voren zullen geschoven worden.

      Comment


      • #63
        Re: Nikon D50

        Oorspronkelijk geplaatst door Wim 76
        De Sony-DSC R1, schijnt een goede lens te hebben, dus als je zegt dat het maximum +-800€ mag kosten, camera+lens, tja, dan weet ik het ook ni goed wat je best koopt. Mogelijk dat je dan toch bij de Sony uitkomt en daar de beste koop aan hebt. Ik weet zeker dat de Nikon, mits je over wat objectieven beschikt, meer mogelijkheden zal bieden, ook zal je beelden kunnen maken die je niet kan maken met de Sony. Maar voor +-800€ hetzelfde bereik en kwaliteit hebben als de Sony, daar vrees ik voor. Tenzij misschien als je objectieven gaat zoeken op de tweedehandsmarkt.
        Ik ben benieuwd welke lenzen hier door andere forumgebruikers naar voren zullen geschoven worden.
        sony DSC R1 kost bij bv konijnenberg 760€ ongeveer (belgische vesteging)
        D50 body met kitlens kost 610€ ongeveer
        D50 Body kost rond de 530€
        tamron 28-75 1:2.8 lens kost rond de 360€
        ok je hebt geen echte breedhoek meer maar je hebt wel een betere (lichtsterkere)l lens
        die tamronlens staat bekend voor prijs/kwaliteit een uitmuntende lens te zijn
        en ik kan dat bevestigen (voor zo goed ik foto's kan maken )
        ik denk dat je meer richting zo'n setje moet gaan kijken om te vergelijken
        beetje rondkijken op het net dan vind je beide toestelen mss wel goedkoper

        Comment


        • #64
          Re: Nikon D50

          Dat kan ik bevestigen, ik heb de lens een paar weken en ik heb er nog geen dag spijt van gehad. Een echte aanrader, is voor zijn prijs in combinatie met de D50, zeer goed. Maar het bereik is natuurlijk nog niet de 24-120 van de Sony.

          Comment


          • #65
            Re: Nikon D50

            Oorspronkelijk geplaatst door Wim 76
            Dat kan ik bevestigen, ik heb de lens een paar weken en ik heb er nog geen dag spijt van gehad. Een echte aanrader, is voor zijn prijs in combinatie met de D50, zeer goed. Maar het bereik is natuurlijk nog niet de 24-120 van de Sony.
            Als TS persé hetzelfde bereik en dezelfde lichtsterkte wilt, kan hij er een Sigma 24-135 2.8-4.5 opzetten kost hem 350€ euro voor de lens en 500€ voor de body en ge hebt iets deftig dat ge later kunt uitbreiden.
            fotosite

            Comment


            • #66
              Re: Nikon D50

              elsan,
              ik denk dat je eerder richting 18-125mm ofzo moet gaan kijken (brandpuntsverlening van de d50)
              bij de sony is het effectief 24-120

              Comment


              • #67
                Re: Nikon D50

                Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971
                elsan,
                ik denk dat je eerder richting 18-125mm ofzo moet gaan kijken (brandpuntsverlening van de d50)
                bij de sony is het effectief 24-120
                Geen rekening mee gehouden en eerlijk gezegd ik denk niet dat ik hier nog veel latijn ga insteken. Ik vraag me zelfs een beetje af waarom dit draadje eigenlijk gestart is ??? Sorry : correctie : waarom Dirkoo7 dit draadje eigenlijk heeft overgenomen. Als zijn gedacht vaststaat
                fotosite

                Comment


                • #68
                  Re: Nikon D50

                  Oorspronkelijk geplaatst door elsan
                  Geen rekening mee gehouden en eerlijk gezegd ik denk niet dat ik hier nog veel latijn ga insteken. Ik vraag me zelfs een beetje af waarom dit draadje eigenlijk gestart is ??? Sorry : correctie : waarom Dirkoo7 dit draadje eigenlijk heeft overgenomen. Als zijn gedacht vaststaat
                  Omdat ik eerst van mening was een d50 te kopen. De plaats waar ik hem zou kopen, raadt me een sony aan. Dus ik stelde de vraag in dit draadje. Omdat hier d50 fans waren die me een goede set zouden kunnen aanraden ? d50 + ? Maar de sony is blijkbaar goed in zijn soort. Ik ga de sony eens proberen in een sony center.

                  Comment


                  • #69
                    Re: Nikon D50

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007
                    Omdat ik eerst van mening was een d50 te kopen. De plaats waar ik hem zou kopen, raadt me een sony aan. Dus ik stelde de vraag in dit draadje. Omdat hier d50 fans waren die me een goede set zouden kunnen aanraden ? d50 + ? Maar de sony is blijkbaar goed in zijn soort. Ik ga de sony eens proberen in een sony center.
                    Je zegt het: de Sony is goed in zijn soort. Maar vergelijk hem niet met een DSLR zoals een D50.
                    Eén ding bergrijp ik niet: je hart zegt D50, de meerderheid hier zegt D50, en je blijft volharden met de Sony??

                    Gr's, Wim
                    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                    Comment


                    • #70
                      Re: Nikon D50

                      Ho... ! Ik zeg ook Sony!

                      Groeten, Miriam

                      Comment


                      • #71
                        Re: Nikon D50

                        Oorspronkelijk geplaatst door Wivo
                        Je zegt het: de Sony is goed in zijn soort. Maar vergelijk hem niet met een DSLR zoals een D50.
                        Eén ding bergrijp ik niet: je hart zegt D50, de meerderheid hier zegt D50, en je blijft volharden met de Sony??

                        Gr's, Wim
                        Als je een lens kan opnoemen die even goed als de lens van sony, onmiddellijk !!! breedhoek bij 2.8 en min 70 mm zoom
                        Last edited by Dirk007; 12 juni 2006, 20:57.

                        Comment


                        • #72
                          Re: Nikon D50

                          17-55 van tamron die binnenkort uitkomt, of er al is ergens?
                          18-50 sigma? (zou dan wel eerder wachten op de tamron)
                          18-200 vr? (veel duurder, okee)
                          .
                          .
                          .
                          .

                          You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                          Comment


                          • #73
                            Re: Nikon D50

                            Moest ik vandaag voor de keuze staan, de Sony of de Nikon, ik zou meteen weer voor de Nikon gaan. Maar dat moet ieder voor zich uitmaken he, ik zou het heel moeilijk hebben met een lens waar ik verder aan vastzit, en niet kan vervangen door iets anders. Maar als die lens van de Sony echt voldoende is, en je niet 100, maar 200% zeker weet dat die voldoende zal blijven, ga dan voor de Sony. Ik zeg dat echt niet zomaar, ik denk dat veel mensen een camera kopen, met het idee, dat is voldoende voor mijn gebruik, maar na een tijdje in de hobby ingroeien, en behoefte voelen voor andere of bijkomende lenzen en dan zit je met de Sony vast he.

                            Comment


                            • #74
                              Re: Nikon D50

                              4 jaar geleden ben ik overgestapt van analoog naar digitaal.
                              Begonnen met een Nikon Coolpix 3200, naast mijn Nikon FG (antiek! ) analoog toestel.
                              Na 1 of 2 jaar wilde ik iets beter.

                              De D70 was toen net uit en ik heb lang zitten twijfelen tussen de D70 en de Sony F828.
                              Uiteindelijk toch gekozen voor de Sony. Maar nu, 2 jaar later, heb ik mij toch een D70s aangeschaft.

                              Waarom ?

                              1) toch wel het (D)SLR gevoel. Het klikken van de spiegel, een groot toestel, lenzen verwisselen, het "heeft iets" ... iets wat overeen kwam met mijn analoge tijd
                              2) het resultaat is toch nog nét beter dan met een gewoon toestel (ook al was mijn Sony F828 8MP, en de D70s 6MP
                              3) het gemak van verwisselbare lenzen ! Dit valt toch niet te onderschatten.
                              Macro lenzen, zoom lenzen, breedhoek, ... Je hebt gewoon veel meer mogelijkheden.


                              Enfin ... dit is mijn ervaring / gevoel hé ...
                              Website
                              Nikon D800s + Nikon D70s + Nikkor 50mm + Nikkor 80-200mm + Nikkor 16-35mm + batterygrip + SB-800

                              Comment


                              • #75
                                Re: Nikon D50

                                Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007
                                Ok, mijn hart zegt een d50 hoor, maar dat is blijkbaar niet duidelijk. Weke lens moet ik dan kopen, om dezelfde lens te hebben zoals op de sony ? (nb: ik had gehoopt om met een 10MP toestel, het lensbereik te kunnen opvangen door te croppen ?)
                                Wel zoals ik reeds zei ik zou mij zeker niet tot 1 lens beperken. Dat zou zonde zijn.

                                Maar als je dan toch 1 lens wilt. Neem dan de 18-200 bijv. Is 3.5 ipv 2.8 maar het beeldkwaliteitsverschil is zeker nog steeds een halve stop in vgl met de D50 dus uiteindelijk heeft die 2.8 op de sony geen voordeel. En dan vergeten we nog het feit dat de 18-200 VR heeft( yep hub 2805 het zal niet snel IS zijn maar VR is toch maar een afkooksel van IS he ).

                                En doe jezelf een plezier en koop er nog een 50 f1.8 bij en je hebt een combinatie waar de R1 alleen maar van kan dromen. Kost wat meer hoor maar je krijgt er dan ook meer voor terug. Een DSLR bestaat niet om de goedkoopste te zijn tov prosumers. Maar omwille van zijn extra mogelijkheden.

                                Comment

                                Working...
                                X