Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Nikon D50

    punt 1 probeer eens accesoirs te vinden voor die sony je zal die moeilijk vinden plus duur betalen
    punt 2 memory sticks is bij het duurste geheugen dat je kunt vinden
    SD geheugen is goedkoper en sneller tegenwoordig dan zelfs CF kaarten (laat staan memory sticks)
    punt 3 die sony is even cheap gebouwd als de nikon (mss zelfs cheaper)
    punt 4 de ccd van een nikon is nog altijd een fractie groter dan die van de sony dus beter voor de ruis
    punt 5 het is niet omdat het een 10mp is dat het per defenitie beter is dan een 6mp
    punt 6 zeiss optiek in gebouwd door sony zelf met de naam zeiss erop dus niet door zeiss zelf
    ok de lens is lichtgevoeliger
    punt 7 geen optische zoeker (lcd zoeker --> minder scherp enzo...)
    punt 8 de optionel flash is geen TTl type als ik het me goed voor heb
    camera werkt dacht ik met gewone hotshoe maar daar kan ik mis mee zijn
    punt 9 Sony kan geen 2.5foto's per seconde aan.
    ......
    zo kan ik nog een hele tijd verder gaan

    waarom wil je blijkbaar enkel het advies van uwe deskundige fotograaf aannemen en niet de mening van meerdere personen hier op her forum?
    Last edited by Gert1971; 11 juni 2006, 23:57.

    Comment


    • #47
      Re: Nikon D50

      Als jij vertrouwen stelt in je verkoper, moet je daar je aankopen doen en als jij de Sony wil kopen moet je dat vooral doen. Bij camera's is het soms nogal eens als met vrouwen : je volgt je hart en je impulsen, het verstand komt daarna wel.
      Last edited by elsan; 12 juni 2006, 07:59.
      fotosite

      Comment


      • #48
        Re: Nikon D50

        Als je dit soort gel** wil geloven prima. "D200 is op de markt, dus D50 is verouderd...", "D50 is cheap gebouwd...".
        Volgens mij krijgt die verkoper meer marge op de Sony...

        Heeft hij gevraagd wat je zoekt en wat je er mee wil doen?
        Of alleen maar naar het aantal megapixels ("meer is beter") en de releasedatum ("nieuwer geeft betere foto's") gekeken?

        Comment


        • #49
          Re: Nikon D50

          Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971
          punt 1 probeer eens accesoirs te vinden voor die sony je zal die moeilijk vinden plus duur betalen: Niet nodig, lensbereik genoeg.
          punt 2 memory sticks is bij het duurste geheugen dat je kunt vinden
          SD geheugen is goedkoper en sneller tegenwoordig dan zelfs CF kaarten (laat staan memory sticks) (Dus een d50 is sneller dan een d70/200, volgens uw conclusie. Heeft ook cf geheugen)
          punt 3 die sony is even cheap gebouwd als de nikon (mss zelfs cheaper) Geen mening, wel betere lens dan de 18-70
          punt 4 de ccd van een nikon is nog altijd een fractie groter dan die van de sony dus beter voor de ruis (Klopt niet, de d200 heeft wel grotere ccd. Ik vergelijk met d50)
          punt 5 het is niet omdat het een 10mp is dat het per defenitie beter is dan een 6mp (geef u 100 % gelijk)
          punt 6 zeiss optiek in gebouwd door sony zelf met de naam zeiss erop dus niet door zeiss zelf
          ok de lens is lichtgevoeliger en dan ? Het is niet omdat er nikon op staat dat deze beter is. Sony werkt ook voor Nikon
          punt 7 geen optische zoeker (lcd zoeker --> minder scherp enzo...) ok
          punt 8 de optionel flash is geen TTl type als ik het me goed voor heb ok, ik heb liever geen externe flash
          camera werkt dacht ik met gewone hotshoe maar daar kan ik mis mee zijn
          punt 9 Sony kan geen 2.5foto's per seconde aan. ok
          ......
          zo kan ik nog een hele tijd verder gaan Doe maar ?

          waarom wil je blijkbaar enkel het advies van uwe deskundige fotograaf aannemen en niet de mening van meerdere personen hier op her forum?
          Ik hoor graag de meningen, geen enkel probleem. Maar ik kan meerdere gedachtengangen volgen. Op het einde zal ik mijn conclusie trekken. Zonder vooroordelen?
          Last edited by Dirk007; 12 juni 2006, 11:08.

          Comment


          • #50
            Re: Nikon D50

            Oorspronkelijk geplaatst door bv72
            Als je dit soort gel** wil geloven prima. "D200 is op de markt, dus D50 is verouderd...", "D50 is cheap gebouwd...".
            Volgens mij krijgt die verkoper meer marge op de Sony...

            Heeft hij gevraagd wat je zoekt en wat je er mee wil doen?
            Of alleen maar naar het aantal megapixels ("meer is beter") en de releasedatum ("nieuwer geeft betere foto's") gekeken?
            Neen, ik heb hem duidelijk gesteld, wat ik wil.
            Vakantiefotgrafie, geen wissel van lenzen. En geen fortuin. Als er een krokodil langskomt, gooi ik mijn camera wel in zijn muil en loop ik weg.

            Comment


            • #51
              Re: Nikon D50

              Oorspronkelijk geplaatst door elsan
              Als jij vertrouwen stelt in je verkoper, moet je daar je aankopen doen en als jij de Sony wil kopen moet je dat vooral doen. Bij camera's is het soms nogal eens als met vrouwen : je volgt je hart en je impulsen, het verstand komt daarna wel.

              Comment


              • #52
                Re: Nikon D50

                punt 2 memory sticks is bij het duurste geheugen dat je kunt vinden
                SD geheugen is goedkoper en sneller tegenwoordig dan zelfs CF kaarten (laat staan memory sticks) (Dus een d50 is sneller dan een d70/200, volgens uw conclusie. Heeft ook cf geheugen)
                punt 4 de ccd van een nikon is nog altijd een fractie groter dan die van de sony dus beter voor de ruis (Klopt niet, de d200 heeft wel grotere ccd. Ik vergelijk met d50)
                punt 2: wat is dat nu voor een conclusie. Het is niet omdat in een toestel sneller geheugen kan dat het een sneller toestel is. Wat de poster bedoelde was de prijs en bijkomend dat je voor die lagere prijs als bonus sneller geheugen krijgt(wat al dan niet door een latere camera kan benut worden) m.a.w. beter voor de nabije toekomst.
                punt 4: Je moet dan wel goed vergelijken. De afmetingen van de ccd van de D50, D70(s) en D200 zijn zo goed als identiek: 23.6X15.8(D200) en 2.7X15.6(D50-D70(s))

                Hubert
                Hubert

                Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                Comment


                • #53
                  Re: Nikon D50

                  Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                  punt 2: wat is dat nu voor een conclusie. Het is niet omdat in een toestel sneller geheugen kan dat het een sneller toestel is. Wat de poster bedoelde was de prijs en bijkomend dat je voor die lagere prijs als bonus sneller geheugen krijgt(wat al dan niet door een latere camera kan benut worden) m.a.w. beter voor de nabije toekomst.
                  punt 4: Je moet dan wel goed vergelijken. De afmetingen van de ccd van de D50, D70(s) en D200 zijn zo goed als identiek: 23.6X15.8(D200) en 2.7X15.6(D50-D70(s))

                  Hubert
                  Jongens toch,
                  Sony gebruikt ook cf geheugen.
                  Zo goed als gelijk ? Eerst krijg ik op men donder dat de ccd niet gelijk is aan de d200 wegens een klein verschil en nu krijg ik zelf een antwoord in de zin van; Ze zijn zo goed als gelijk ???? De D50/70/200 ???
                  Sommigen van jullie beginnen te antwoorden zoals het hun uitkomt. Op dpreview, kwamen ze tot de conclusie dat de sony meer waar voor zijn geld geeft tov een canon d350 en nikon d50 met basislens !!!!! ipv dood te vallen op getallen, zeg me nu eens waar de verschillen liggen ? Als ervaren fotograven ?? Praktische verschillen ?

                  Comment


                  • #54
                    Re: Nikon D50

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007
                    Jongens toch,
                    Sony gebruikt ook cf geheugen.
                    Zo goed als gelijk ? Eerst krijg ik op men donder dat de ccd niet gelijk is aan de d200 wegens een klein verschil en nu krijg ik zelf een antwoord in de zin van; Ze zijn zo goed als gelijk ???? De D50/70/200 ???
                    Ik kan hier 2 conclusies uit trekken.
                    - ofwel weet je zelf niet wat je schrijft.
                    - ofwel heb je problemen met het lezen?

                    Ik heb geen enkele keer gezegd dat de Nikon sensor gelijk is aan die van de Sony. Dat heb jij gezegd. Ik heb juist op de verschillen gewezen. Later heb ik ook gezegd dat de afmetingen van de D50,D70,D200 sensor zo goed als gelijk zijn.
                    2 statements die helemaal niet tot jouw conclusies leiden dacht ik.

                    Hubert
                    Hubert

                    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Nikon D50

                      ...loop snel naar de winkel en koop de Sony....

                      Comment


                      • #56
                        Re: Nikon D50

                        Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                        Ik kan hier 2 conclusies uit trekken.
                        - ofwel weet je zelf niet wat je schrijft.
                        - ofwel heb je problemen met het lezen?

                        Ik heb geen enkele keer gezegd dat de Nikon sensor gelijk is aan die van de Sony. Dat heb jij gezegd. Ik heb juist op de verschillen gewezen. Later heb ik ook gezegd dat de afmetingen van de D50,D70,D200 sensor zo goed als gelijk zijn.
                        2 statements die helemaal niet tot jouw conclusies leiden dacht ik.

                        Hubert
                        Vriendelijke forumgebruikers. Ik laat het hierbij. Ik heb nog steeds geen antwoord, en zal het hier niet vinden. Ik zal ze zelf eens uitproberen. Elkaar een beetje staan uitschelden ? Is teken van onwetendheid. Ik geef toe dat ik voor de keuze sta, en ik twijfel tussen 2 mogelijkheden. En een reactie, van loop naar de winkel en koop een sony ? Niveau ? Speel op de bal, en niet op de man.
                        Last edited by Dirk007; 12 juni 2006, 15:11.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Nikon D50

                          Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007
                          Vriendelijke forumgebruikers. Ik laat het hierbij. Ik heb nog steeds geen antwoord, en zal het hier niet vinden. Ik zal ze zelf eens uitproberen. Elkaar een beetje staan uitschelden ? Is teken van onwetendheid. Ik geef toe dat ik voor de keuze sta, en ik twijfel tussen 2 mogelijkheden. En een reactie, van loop naar de winkel en koop een sony ? Niveau ? Speel op de bal, en niet op de man.
                          Uit ondervinding weet ik dat je beter naar het advies hier op het forum kan luisteren dan een verkoper in de winkel tegenwoordig (uitzonderingen uitgesloten).

                          Mijn reaktie naar U toe heeft te maken met het feit dat je niet wil geloven wat de forummers hier trachten uit te leggen... mijn persoonlijk gedacht na het lezen van deze topic was hoe geweldig sommige forummers hier zijn om je nog verder te willen helpen...

                          ...en goed mogelijk dat je met de Sony t.o.v. de D50 in sommige omstandigheden betere foto's kunt maken... maar met de D50 kan je wel alle kanten uit later... ( betere snellere lenzen, betere accessoires,...)

                          Comment


                          • #58
                            Re: Nikon D50

                            Oorspronkelijk geplaatst door Dpix
                            Uit ondervinding weet ik dat je beter naar het advies hier op het forum kan luisteren dan een verkoper in de winkel tegenwoordig (uitzonderingen uitgesloten).

                            Mijn reaktie naar U toe heeft te maken met het feit dat je niet wil geloven wat de forummers hier trachten uit te leggen... mijn persoonlijk gedacht na het lezen van deze topic was hoe geweldig sommige forummers hier zijn om je nog verder te willen helpen...

                            ...en goed mogelijk dat je met de Sony t.o.v. de D50 in sommige omstandigheden betere foto's kunt maken... maar met de D50 kan je wel alle kanten uit later... ( betere snellere lenzen, betere accessoires,...)
                            Dat klopt wel, wat je schrijft. Maar later is bij mij 3 jaar. En dan koop ik iets anders. Ik ben erachter gekomen dat je op digitaal gebied, sneller je materiaal wisselt. Het analoge gebeuren stond bijna aan zijn top... Het digital staat halverwege de lijn. En in die 3 jaar wil ik het max. uit het toestel halen. En niet denken van, dit en dat kan beter. want dan koop je beter een d200. Dan ben je voor een tijdje gerust. 6 jaar ? En 2 keer geld uiteven aan lenzen, zie ik niet zitten. Je verliest sowiso geld.(oude lenze verkopen en terug kopen) Het is wel zo dat de investering geledeidelijk kan gebeuren. Maar je raakt wel merkgebonden. Mijn eerste gedacht was een nikon d70s + lenzen. (maar dan in mijn achterhoofd, het gedacht; Wat bij diefstal op vakantie. Of je laat hem domweg in het water vallen.) Maar dat zijn andere argumenten. Daarom heb ik besloten om een niet al te dure camera te kopen, omdat ik er mijn kost niet mee verdien. Dus max een d50 of andere. +- 800 euro. Voor 3 jaar intens genot zonder zorgen, kwa upgraden,merkgebondenheid,... want die komen er toch niet.
                            Last edited by Dirk007; 12 juni 2006, 15:41.

                            Comment


                            • #59
                              Re: Nikon D50

                              Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007
                              Neen, ik heb hem duidelijk gesteld, wat ik wil.
                              Vakantiefotgrafie, geen wissel van lenzen. En geen fortuin. Als er een krokodil langskomt, gooi ik mijn camera wel in zijn muil en loop ik weg.
                              Waarom zit je dan in godsnaam naar DSLR's te kijken?

                              Het kunnen wisselen van lenzen is namelijk 1 van de belangrijkste zaken bij een DSLR

                              Een D50 laat je toe beelden te maken die je nooit gaat kunnen maken met een R1. Het omgekeerde geval is veel minder het geval. De mogelijkheden van een DSLR zijn veel uitgebreider.

                              Als voor die zogezegde superlens. Ze is zeker heel goed hoor maar het is een F2.8-F4.8. verre van fantastisch zou ik zeggen in dat bereik vind je gemakkelijk beter voor je D50. En waarschijnlijk heb je dan nog een stuk groter bereik ook om niet te zeggen VR/IS. Het zal wel eens van lenzen wisselen vragen en meer kosten maar voor beter mag dat wel zou ik zeggen. Maar als jij dat niet wil waarom dan de vgl maken. Jij vraagt van een D50 om al zijn voordelen opzij te zetten en dan moet ie toch nog stukken beter zijn? Vind je het al niet knap dat zelf met al zijn voordelen opzij hij eigenlijk nog zo goed als evengoed is?

                              Comment


                              • #60
                                Re: Nikon D50

                                Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                                Waarom zit je dan in godsnaam naar DSLR's te kijken?

                                Het kunnen wisselen van lenzen is namelijk 1 van de belangrijkste zaken bij een DSLR

                                Een D50 laat je toe beelden te maken die je nooit gaat kunnen maken met een R1. Het omgekeerde geval is veel minder het geval. De mogelijkheden van een DSLR zijn veel uitgebreider.

                                Als voor die zogezegde superlens. Ze is zeker heel goed hoor maar het is een F2.8-F4.8. verre van fantastisch zou ik zeggen in dat bereik vind je gemakkelijk beter voor je D50. En waarschijnlijk heb je dan nog een stuk groter bereik ook om niet te zeggen VR/IS. Het zal wel eens van lenzen wisselen vragen en meer kosten maar voor beter mag dat wel zou ik zeggen. Maar als jij dat niet wil waarom dan de vgl maken. Jij vraagt van een D50 om al zijn voordelen opzij te zetten en dan moet ie toch nog stukken beter zijn? Vind je het al niet knap dat zelf met al zijn voordelen opzij hij eigenlijk nog zo goed als evengoed is?
                                Ok, mijn hart zegt een d50 hoor, maar dat is blijkbaar niet duidelijk. Weke lens moet ik dan kopen, om dezelfde lens te hebben zoals op de sony ? (nb: ik had gehoopt om met een 10MP toestel, het lensbereik te kunnen opvangen door te croppen ?)
                                Last edited by Dirk007; 12 juni 2006, 15:49.

                                Comment

                                Working...
                                X