Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon D50

    ik ga ook een d50 kopen weet enkel nog niet waar

    tot hier toe is de mediamarkt het goedkopste

    649€ met 1 kitlens ( 18-55 )
    798€ met 2 kitmenzen ( 18-55 + 55-200 )

    Met vriendelijke groeten
    Joeri

    Comment


    • #17
      Re: Nikon D50

      Proficiat met de aankoop Nikas, je zal zien honden in beweging kan je zeker fotograferen met de D50. Indoor heb je misschien een lichtgevoelige lens nodig, maar dat geldt even goed voor andere camera's. Outdoor zal je met de kitlens zeker goede foto's kunnen maken van de honden. Hou ons op de hoogte van de resultaten, en hopelijk zien we een paar mooie foto's binnenkort.

      Comment


      • #18
        Re: Nikon D50

        Ja,weet ook wel dat 1/4000ste genoeg is,heb dit trouwens al kunnen uittesten,wou gewoon zeggen dat dit een verschil is tussen de d70 en d50 en niets meer hoor.
        Nikon d50+nikkor 18-55+tamron 28-75+nikkor 55-200vr+panasonic dmc-fz10

        Comment


        • #19
          Re: Nikon D50

          ik heb mijn D50 bij "Dali" zelfde prijs als mediamarkt maar ik denk betere service althans dat hoop ik toch

          Comment


          • #20
            Re: Nikon D50

            Bij Foto Konijnenberg (http://www.fotokonijnenberg.nl) met filialen in Turnhout en Noord-NL:

            D50+18-55 (NL): € 599,-
            D50+18-55+55-200 (NL): € 775,-

            Prijzen bij Kamera-Express in Capelle a/d IJssel hetzelfde.

            Zou ik absoluut prefereren boven de Mediamarkt. Dit is een fotozaak...

            Comment


            • #21
              Re: Nikon D50

              pixmania nog goedkoper: 585 euro voor de body + kitlens.
              http://www.dennisclaes.be

              Comment


              • #22
                Re: Nikon D50

                topfoto: D50+18-55+55-200 : 749,9
                Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon D50

                  Alhoewel ik persoonlijk de D70 of D70s stukken beter vind dan de D50, vind ik het verhaaltje van de verkoper complete prietpraat
                  Je kan met de D50 even mooie foto's maken, het verschil zit hem in andere zaken
                  Canikon 40D - D200, D300

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon D50

                    Hallo,
                    Ik heb me onlangs een D50 + AF Nikkor 28-80mm lens aangeschaft na jaren gewerkt te hebben met een analoge camera en een kleine digitale fuji.
                    De camera lijkt me een heel bijzonder apparaat en heel vlug en mooie fotos op auotmatisch.
                    Zodra ik overstap op de P-M-S-A, krijg ik minder goede fotos. Daartoe heb ik de witbalance via een heel bleekgrijs carton op de foto geplaatst en via het geheugen als witbalance in werking laten treden. Toch heb ik nog steeds ofwel een te gele ofwel te blauwe zweem over de witte partijen.
                    Kan iemand me daarvoor met goede raad bijstaan? En.. moet de witbalance steeds bijgeregeld worden zodra men binnenshuis of bij slecht weer fotos maakt?
                    Graag een antwoord aub.
                    Met dank,
                    Spain.
                    PS. is er soms een goede leercursus te vinden over dit toestel? (het bijhorende boekje is niet veel zaaks)

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikon D50

                      Oorspronkelijk geplaatst door spain
                      Hallo,
                      Ik heb me onlangs een D50 + AF Nikkor 28-80mm lens aangeschaft na jaren gewerkt te hebben met een analoge camera en een kleine digitale fuji.
                      De camera lijkt me een heel bijzonder apparaat en heel vlug en mooie fotos op auotmatisch.
                      Zodra ik overstap op de P-M-S-A, krijg ik minder goede fotos. Daartoe heb ik de witbalance via een heel bleekgrijs carton op de foto geplaatst en via het geheugen als witbalance in werking laten treden. Toch heb ik nog steeds ofwel een te gele ofwel te blauwe zweem over de witte partijen.
                      Kan iemand me daarvoor met goede raad bijstaan? En.. moet de witbalance steeds bijgeregeld worden zodra men binnenshuis of bij slecht weer fotos maakt?
                      Graag een antwoord aub.
                      Met dank,
                      Spain.
                      PS. is er soms een goede leercursus te vinden over dit toestel? (het bijhorende boekje is niet veel zaaks)
                      1) De witbalans, als hij niet in auto staat, moet je in elke situatie opnieuw instellen(en zonder grijskaart en manuele instelling) vraagt het wat ervaring om de andere voorinstellingen juist te beoordelen. Dat valt allemaal wel mee als alles met gloeilampen is verlicht of alles met TL lampen maar vanaf dat er een gemengde verlichting is, wordt het wat moeilijker.(Trouwens dan laat de auto je ook meestal in de steek) Op zich is dat niet zo erg want dat is zeer eenvoudig in post-processing op te vangen.(Ja een dslr vraagt meestal wat meer nabewerking)

                      2) Normaal mag de P mode niet van de Auto mode verschillen van belichting. In Auto mode zal de camera alles zelf beslissen en "thats it". Hij zal zelfs automatisch je flits er uit zwipperen en duw je hem er terug in:nada. In P mode vertrekt de camera van dezelfde instelling(zonder de flits er automatisch uit maar wel met een verwittiging van onderbelichting) maar nu kun je aan de hand van de duimwieltjes de diverse instellingen veranderen en automatisch zal de camera de andere bijhorende instellingen aanpassen. Met deze werkwijze leer je veel sneller de invloed van de diverse instellingen op elkaar, zodat je later ook meer begrijpt van de ander modes(A,S,en M)

                      Hubert
                      Hubert

                      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nikon D50

                        Oorspronkelijk geplaatst door spain
                        Hallo,
                        Ik heb me onlangs een D50 + AF Nikkor 28-80mm lens aangeschaft na jaren gewerkt te hebben met een analoge camera en een kleine digitale fuji.
                        De camera lijkt me een heel bijzonder apparaat en heel vlug en mooie fotos op auotmatisch.
                        Zodra ik overstap op de P-M-S-A, krijg ik minder goede fotos. Daartoe heb ik de witbalance via een heel bleekgrijs carton op de foto geplaatst en via het geheugen als witbalance in werking laten treden. Toch heb ik nog steeds ofwel een te gele ofwel te blauwe zweem over de witte partijen.
                        Kan iemand me daarvoor met goede raad bijstaan? En.. moet de witbalance steeds bijgeregeld worden zodra men binnenshuis of bij slecht weer fotos maakt?
                        Ik werk met mijn D50 meestal in M of A stand, en gebruik daarbij de automatische witbalans, die in 90% van de gevallen een correct resultaat oplevert. Slechts in een beperkt aantal gevallen gebruik ik één van de witbalans-voorinstellingen.

                        Wanneer je in RAW werkt, kan je de witbalans nog bijsturen tijdens de nabewerking op de PC.

                        Gr's, Wim
                        Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                        Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nikon D50

                          Bedankt aan allen voor de goede uitleg. Toch had ik graag nog het een en ander vernomen over de WITBALANCE. Als ik een foto maak op AUT. is deze eerder met een blauwe zweem. Diezelfde foto op de P en op zon of bewolking lijkt me eerder het normale te benaderen. Als witbalance heb ik een grijze foto in het geheugen. Moet er IETS veranderd worden aan de afstelling betreffende ADOBE RGB???
                          Wat wordt bedoeld met eerste en tweede gordijn. Graag een antwoord AUB.
                          Spain.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nikon D50

                            Er is een ton aan informatie te vinden als je in Google intypt "white balance", zoek daar maar eens.

                            Eerste en tweede gordijn hebben te maken met het afgaan van de flits. Zie Google.

                            Als je je white balance op Preset hebt staan en je hebt een grijze foto in het geheugen, dan gaan ze ongetwijfeld allemaal mis. Zet het eens gewoon op Auto. White balance is de temperatuur (kleur) van licht op dat moment.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nikon D50

                              Oorspronkelijk geplaatst door bv72
                              Bij Foto Konijnenberg (http://www.fotokonijnenberg.nl) met filialen in Turnhout en Noord-NL:

                              D50+18-55 (NL): € 599,-
                              D50+18-55+55-200 (NL): € 775,-

                              Prijzen bij Kamera-Express in Capelle a/d IJssel hetzelfde.

                              Zou ik absoluut prefereren boven de Mediamarkt. Dit is een fotozaak...
                              Tip voor mensen die enkel naar de prijs kijken, en in de buurt van Duitsland wonen:

                              Bij Saturn in Duitsland is 'ie in de aanbieding.

                              €499,- (incl. Sigma 18-55 + L'Tur Reisegutschein t.w.v. €50,-)
                              * Veritas odium parit *

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nikon D50

                                Oorspronkelijk geplaatst door spain
                                Als ik een foto maak op AUT. is deze eerder met een blauwe zweem.
                                Bij de D50 kan met de witbalans niet fijn afstellen, dat gaat wel met de andere modellen zoals D70(s), D100 enz... ik gebruik in de meeste gevallen de automatische witbalans ingesteld op -1 en soms -2 om iets warmere foto's te verkrijgen en als ik nog niet tevreden ben dan gewoon met postprocessing die even aanpassen, dan moet je wel in raw werken.
                                grtz Year62
                                Fuji X-E1, Fuji X100s, Fuji X20, Canon 600D

                                Comment

                                Working...
                                X