Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D50

    ik was vandaag in de winkel om een D50 te kopen de winkelier zij tegen mij als ik honden wil fotograferen die in beweging zijn Nikon D50 niet geschikt is hij wil mij de D70s verkopen natuurlijk kost deze ook meer
    is wat deze man zei tegen mij juist of wil hij mij alleen maar het duurder model verkopen
    ik wil vandaag wel een toestel aanschaffen
    zouden jullie mij hier eens een antwoord op willen geven aub
    thx

  • #2
    Re: Nikon D50

    Da's complete onzin. Kan je net zo goed met de D50 als met de D70.
    Lijkt mij een truukje om een duurder toestel te verkopen.
    fotosite

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D50

      Koop gerust die D50, maar bij een goeie winkelier
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D50

        Ik zou deze verkoper alleszins 'belonen' door daar zeker niet te kopen. Een D50 kan je overal kopen.

        Grt,
        JanMetDePet
        Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D50

          Voor wat betreft reactiesnelheid en beeldkwaliteit zijn de D70s en de D50 nagenoeg gelijk. De D70s kan opeenvolgende beelden iets sneller wegschrijven dan de D50, maar of dit nu het verschil zal uitmaken bij het fotograferen van bewegende onderwerpen denk ik niet.
          Mijn conclusie: deze verkoper probeert je een oor aan te naaien.

          De belangrijkste verschillen tussen D70s en D50 situeren zich op het vlak van de bediening (D70s heeft 2 knopjes meer, bij de D50 doe je bepaalde instellingen via het menu). Maar nogmaals: beeldkwaliteit en reactiesnelheid zijn vergelijkbaar.

          Gr's, Wim (een tevreden D50 bezitter).
          Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
          Fujifilm X100V - Sony RX100M3

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D50

            idd, heeft niets met de body te maken.
            Veelmeer met het aanwezige licht/lichtsterkte van je lens...

            Koen
            You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
            www.koendd.be

            FZ50

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D50

              Heb Zaterdag een d50 gekocht ondermeer om mijn favoriete modellen te fotograferen:namelijk mijn 2 witte herdershonden.Ondanks dat ik dit toestel nog niet onder de knie heb(is mijn eerste dsrl)zijn de eerste resultaten zeker hoopgevend.Ik sluit mij aan bij de meningen hiervoor:die verkoper probeert u enkel een duurder toestel aan te praten,ga ergens anders kijken.
              Nikon d50+nikkor 18-55+tamron 28-75+nikkor 55-200vr+panasonic dmc-fz10

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D50

                De d50 en d70s hebben dezelfde ccd, enkel de software (firmware) en bediening verschillen. De D50 zou een heel degelijk toestel zijn.
                Heb je de on-line winkel van fotokonijnenberg.nl al eens geconsulteerd.
                Zeer scherpe prijzen...
                Happy to be a MACcie
                Visit http://www.kurtwarlop.com for more

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D50

                  Als ik niet toevallig een mooie tweedehands D70 van een vriend had kunnen overnemen had ik zeker de D50 gekocht.
                  Net zo snel en zelfde beeldkwaliteit.

                  Met andere woorden: ik zou die man nog even gaan vertellen dat ie onzin verkoopt... in plaats van camera's... en dan bij Knijn, Kamera-Express of Corne (http://www.cornevaniperen.nl aanschaffen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D50

                    Je staat inderdaad soms verbaasd over de onzin die verkopers uit hun botten slaan. Let wel: veel van die verkopers menen dus ook wat ze zeggen, gewoon uit pure domheid (dus geen verkoopstruuc) ! Ik scheer ze niet allemaal over dezelfde kam maar tegenwoordig koop ik alleen nog bij de 'betere' zaken via het net.
                    It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D50

                      1 van de weinige verschillen tussen d50 en 70 is de snelste sluitertijd,bij de 50 is dat 1/4000 en bij de 70 1/8000
                      Nikon d50+nikkor 18-55+tamron 28-75+nikkor 55-200vr+panasonic dmc-fz10

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D50

                        Ik heb mij een Nikon D50 aangekocht na de positieve reacties die ik heb gekregen op mijn vraag hiervoor wil ik iedereen bedanken en nu ga ik maar eens op ondekking met de D50
                        Thx en alvast bedankt

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D50

                          Veel plezier ermee!!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D50

                            Oorspronkelijk geplaatst door ladeti
                            1 van de weinige verschillen tussen d50 en 70 is de snelste sluitertijd,bij de 50 is dat 1/4000 en bij de 70 1/8000
                            Alsof ge daar niet mee toekomt om een rennende hond te fotograferen.
                            fotosite

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D50

                              Oorspronkelijk geplaatst door elsan
                              Alsof ge daar niet mee toekomt om een rennende hond te fotograferen.
                              Ook met 1/4000 bevries je de slijmklodders die van die beesten afspatten in de lucht.
                              En als ie zich uitschudt nadat ie nat is geweest blijven de druppels om hem heen hangen als een jas op 1/4000e.

                              Comment

                              Working...
                              X