Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke toestel?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke toestel?

hallo... ik ben waarschijnlijk weer zo 1 van die beginners...
    Maar als er geen beginners zijn, dan is er ook geen toekomst...

Ik wil graag in de toekomst mij bezig gaan houden met fotografie... Steden, achitectuur, landschappen, ... veel op alleen op reis gaan en foto's nemen... Hier voor heb ik natuurlijk een toestel nodig... nu ken ik niet veel van digitale camera's, maar het moet toch wel een redelijk profesioneel toestel zijn, maar toch voor beginners... moeilijk denk ik hé? Weten jullie waar ik op moet letten als ik een toestel koop... en/of kunnen jullie mij tips geven?

Ik heb op tv al wel een canon eos ... gezien, dit ziet er mij wel een degelijk toestel uit... wat vinden jullie ervan?

,alvast bedankt

AANPASSING:
    Dit mag verplaatst worden naar camera's... sorry hiervoor.. Ik ben nieuw hier, en ik zag dit net..
    Last edited by Rob Vloemans; 5 juni 2006, 18:28.

Re: Welke toestel?

Ik zou zeggen, lees eens rond op dit forum... Er zijn tegenwoordig geen slechte toestellen meer (de tijd van de laatste generaties Zenith en Practica is voorbij). Veel zal ook afhangen van je budget.

Comment

Niet alleen omdat ik er zelf eentje heb maar ook om wat ik lees en gelezen heb op dit en andere forums raad ik je zeker de Nikon D50 aan.
      Het is een zeer behoorlijk toestel aan een zeer goede prijs bijna vergelijkbaar met de D70s er is echt geen groot verschil.
      De eurokes die je zo uitspaart kan je besteden aan een goed objectief.

Groeten
      Spogy
      Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

D'r zijn idd geen slechte body's. Nikon D50, Canon 350D,..., instapmodellen aan betaalbare prijzen en met diverse mogelijkheden zowel voor beginner als voor gevorderde. Minstens zo belangrijk, zoniet veel belangrijker is echter de aanschaf van lenzen. De beste body laat je in de steek met minderwaardig glas erop.
        Gezien je interesse ga je er met een kitlens alleen niet komen. Je kan best al eens uitzien naar een degelijke breedhoek (landschappen en architectuur) gecombineerd eventueel met een goeie allrounder (voor je vakantiefoto's).
        fotosite

Comment

Ok, bedankt voor de goede tips... Ik zal hier zeker is wat meer rondneuzen... om er allemaal wat meer over te weten... en te leren.

Comment

Working...
          X