Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Konica-Monolta DiMage A200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Konica-Monolta DiMage A200

    Ik ben een beginnende fotograaf en heb vandaag een halfjaar oude camera bij een fotozaak gekocht en het betreft de : Konica-Minolta DiMage A200
    Heb de camera op proef dit weekend mee gekregen en vind het zelf een prachtig ding vooral omdat ik het jaren met een Sony Cybershot-P50 heb moeten doen.
    Ik kan natuurlijk na 1 weekend nog lang niet zeggen of dit een goede camera is.
    Daarom de volgende vraag aan jullie, is dit een goede aankoop qua kwaliteit.
    8 milj.pix en 7x opticel zoom en nog meer blabla maar daar snap ik toch nog niks van.
    Hoop dat ik wat meningen van kenners krijg.
    Alvast bedank.

    Grtz livaro
    Last edited by livaro; 6 juni 2006, 19:30.

  • #2
    Re: Konica-Monolta DiMage A200

    Oorspronkelijk geplaatst door livaro
    Ik ben een beginnende fotograaf en heb vandaag een halfjaar oude camera bij een fotozaak gekocht en het betreft de : Konica-Minolta DiMage A200
    Heb de camera op proef dit weekend mee gekregen en vind het zelf een prachtig ding vooral omdat ik het jaren met een Sony Cybershot-P50 heb moeten doen.
    Ik kan natuurlijk na 1 weekend nog lang niet zeggen of dit een goede camera is.
    Daarom de volgende vraag aan jullie, is dit een goede aankoop qua kwaliteit.
    8 milj.pix en 7x opticel zoom en nog meer blabla maar daar snap ik toch nog niks van.
    Hoop dat ik wat meningen van kenners krijg.
    Alvast bedank.

    Grtz livaro
    Waarom krijg ik op deze vraag van niemand een antwoord op het forum?
    Is dit een belachelijke vraag ofzo?
    Groet livaro

    Comment


    • #3
      Re: Konica-Monolta DiMage A200

      Kwalitatief is hier, voor een beginnende amateur-fotograaf, niks op aan te merken. Maar heeft de verkoper er ook bij verteld dat Konica-Minolta zich enkele maanden geleden volledig heeft teruggetrokken uit de camera-business? Misschien wil de verkoper er gewoon vanaf zijn.
      Let op, ik heb in december ook een Dynax 5D gekocht ... omdat ik Minolta-glas had, maar ik zit nu ook nog steeds in die grijze periode van de overname, kwestie garantie en zo, door Sony.
      David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

      Comment


      • #4
        Re: Konica-Monolta DiMage A200

        Oorspronkelijk geplaatst door livaro
        Waarom krijg ik op deze vraag van niemand een antwoord op het forum?
        Is dit een belachelijke vraag ofzo?
        Groet livaro
        Er zijn geen belachelijke vragen maar soms kan het iets langer duren vooraleer iemand iets over deze camera kan vertellen. Ik kan je niet meer vertellen dat datgene wat ik nu zelf opgezocht heb op het net aangezien ik de camera zelf ook niet heb.
        In de prijsklasse van deze Minolta zijn er eigenlijk geen slechte camera's. Maar misschien is het geen slecht idee eerst iets meer te lezen over de eigenschappen van een camera in het algemeen. Als je al verstaat wat een diafragma is en sluiterijd, dan ben je al een heel stuk verder. Ik ben net op dezelfde manier als jij begonnen en in het begin zie je inderdaad de bomen door het bos niet meer, maar ik garandeer je als je blijft lezen en opzoeken, je binnen de kortste keren een stuk wijzer zal zijn.
        In het kort het verband tussen diafragma en sluitertijd : als je veel licht hebt moet de sluiter maar heel even open en dicht om toch voldoende licht binnen te krijgen. ( bvb 1/1500 ste ) Je beeld zal scherp zijn, is er weinig licht dan moet de sluiter langer openblijven om toch voldoende licht binnen te krijgen, met als gevolg dat je dus bewegingsonscherpte kan krijgen in je foto omdat je manueel de camera bvb niet gedurende 0,5 sec doodstil kan houden. . .
        Dit is zeer eenvoudig uitgelegd hoe de correlatie is tussen sluitertijd en diafragmaopenng. Er zijn natuurlijk ook andere factoren die sluitertijd en diafragma beïnvloeden maar dit is zo een beetje het basisprincipe.
        Wat de camera betreft : http://www.letsgodigital.org/nl/came.../759/show.html
        Deze camera is een zogenoemde prosumer, de betere klasse van de digitaaltjes die aanleunt naar de DSLR camera's of digitale reflexcamera's.
        Eén van de gekendste problemen met die prosumers is de "shutterlag" - dat is de tijd die de camera nodig heeft tussen het drukken op de knop en het effectief maken van de foto, die is bij prosumers steeds langer dan bij een DSLR, daar moet je leren mee leven, actie foto's van snelle sporten zijn dus zeer moeilijk met dit soort camera, je moet al gaan anticiperen op wat komen gaat en dat is niet altijd even evident.
        Een hele bespreking over jou camera vind je hier, wel in het Engels : http://www.dcresource.com/reviews/mi...e_a200-review/
        In het Nederlands vind je hier wat meer uitleg : http://www.fotocentraal.nl/review.php?id=78
        En hier kan je een hele resem gebruikerservaringen van deze camera lezen : http://www.kieskeurig.nl/review/9FD4...23005FF707.htm

        Ik hoop dat ik met deze uitleg een beetje aan je vraag tegemoet gekomen ben . . .

        met vriendelijke fotogroet,

        Francis
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Konica-Monolta DiMage A200

          Hartstikke bedankt voor alle uitleg, hier kan ik wat mee.
          Heb inmiddels besloten om de camera te houden.
          Niet alleen op jullie advies maar ook op het advies van een vakfotograaf bij mij op de hoek.
          In september ga ik bij hem een cursus fotografie voor beginners doen.
          Daarna zal ik me wat meer gaan vertonen op het forum voor raad en advies wanneer nodig.

          Comment

          Working...
          X