Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lumix DMC-FZ30 of Nikon D50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lumix DMC-FZ30 of Nikon D50

Hoi hier ben ik met hoppelijk de laatste vraag ik was vandaag in de winkel om normaal een mumix Z30 aan te kopen ik heb daar de D50 van nikon ook in handen gehad de D50 is een kleine 100 € duurder maar dat speelt geen rol
    ik had graag eens aan de gebruikers hier hun mening gevraagd wat ik het beste zou aanschaffen de FZ30 of de D 50 en waarom
    Mijn bedoeling is voornamelijk om honden te fotograferen ook andere zaken natuurlijk maar ik zou het spijtig vinden moest ik een verkeerde keuze maken daarom mijn vraag hier
    alvast bedankt

Re: Lumix DMC-FZ30 of Nikon D50

Een D50 met een lens (of lenzen) die hetzelfde bereik als de Fz30 heeft, is wel iets meer als 100 euro duurder. Standaard wordt de D50 met een 18-55 lens geleverd, koop je daar een 55-200, 70-300, 18-200 of wat dan ook bij, kom je al flink hoger uit. Beide camera's hebben zo hun voordelen. Ga eens goed zoeken op dit forum. Er is al genoeg geschreven over de voor en nadelen van prosumer-digitaaltjes en DSLR's.

Comment

Of het nu een D50 is of iets anders maar ongetwijfeld een DSLR.
      Vroeg of laat schekel je toch over naar dit type toestel neem het van mij aan.
      De 18-55 kitlens is een heel goede lens niet te versmaden voor zijn prijs.
      De 55-200 kitlens is ietsje minder maar niet slecht.
      Als je budget het toelaat een Sigma 70-200 mm F2,8 DG APO EX HSM maar dat kan later ook nog altijd.

Groeten
      Spogy
      Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spogy
        Of het nu een D50 is of iets anders maar ongetwijfeld een DSLR.
        Vroeg of laat schekel je toch over naar dit type toestel neem het van mij aan.

Groeten
        Spogy
        Dat is dus de dooddoener bij uitstek.

Ik heb jàààààren bijna niet meer gefotografeerd omdat ik met mijn analoge Minolta SG1 (een spiegelreflex) en mijn kilo's zware tele niet wou rondlopen, en ik opzag tegen het alsmaar wisselen van lenzen.

Sinds mijn FZ5 van 330 gram "zwaar", (geen DSLR, wel 12 x optische zoom) heb ik al meer foto's genomen dan in mijn hele leven daarvoor. De lichte beperkingen van dat type camera neem ik er met plezier bij.

Mijn idee over dit "dogma": is fotografie je enige hobby, of veruit de belangrijkste: koop dan zeker een DSLR, puur kwaliteit uiteindelijk het beste, maar voor dezelfde mogelijkheden als mijn FZ5 PAKKEN duurder.

Is fotografie slechts één van je hobby's, neem dan gerust de FZ30 in overweging, je zal er geen spijt van hebben. (De FZ30 was er nog niet toen ik mijn camera kocht)
        Last edited by nete; 5 juni 2006, 09:06.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ja ik geraak er niet uit heb er veel over gelezen over de beide toestellen
          ik zal maar eens naar de winkel stappen dan en ze beide in mijn handen houden en dan beslissen he

Comment

Hoi,
            Ik worstel reeds weken met dezelfde vraag (zie infra in dit forum - Newbie toestand).
            Eén van de posters heeft mij ontzettend goed geholpen met een verwijzing naar de volgende site http://www.firingsquad.com/hardware/...mera_shootout/

mn een vgl tussen de FZ30 en de EOS 20D.
            Ik heb momenteel de kans gedurende enkele dagen te "spelen" met een EOS 350D, 24/85 mm en 35-300 mm, en mijn hart is bijna verkocht voor de dslr...

Grtz
            WDE

Comment

En?
              Keuze gemaakt?

Wat is het geworden?

Comment

Ik heb 8 maand een Nikon D70s met kitlens 18-70 gehad en ik was meestal teleurgesteld van de foto's als ik ze later bekeek op mijn monitor.
                De Nikon D70s is een fantastisch snel toestel met alle voordelen van een DSLR maar de foto's waren meestal niet erg scherp en redelijk donker.
                Ik heb geprobeerd om dit fototoestel goed te leren kennen door de manual verschillende keren te lezen en door zoveel mogelijk foto's te nemen.
                Helaas bleef ik teleurgesteld , zeker als je in overweging neemt dat ik bijna 1200 euro betaald had voor dit toestel en ik niet het gehoopte eindresultaat haalde.
                Ik heb dan de D70s meegegeven om uit te testen door een beroepsfotograaf en de conclusie was duidelijk het probleem lag niet bij het toestel maar het lag aan mij.
                Daarvoor had ik een prosumer ,Fujifilm finepix 4900z ,waar ik meer dan 5 jaar veel plezier heb van gehad.
                Met de Fujifilm had ik bijna altijd haarscherpe en kleurrijke foto's.
                Mijn punt is dat je met een DSLR inderdaad technisch in staat bent om perfecte foto's te maken maar het leerprocces om tot dit resultaat te komen is veel moeizamer omdat je terug moet gaan naar de basis van de fotografie
                Om een lang verhaal kort te maken , ik heb dus mijn D70s verkocht en ik heb mij terug een prosumer gekocht met name een Panasonic DMC-FZ30 en met dit toestel heb ik terug haarscherpe en kleurrijke foto's.

Comment

Working...
                X