toch wel ongelofelijk ... nieuw toestel, nieuwe lenzen, nieuwe
accessoires ...
Ziet er naar uit dat Sony een flink deel van de markt van de
DSLR's wil.
en Phil Askey is er weer als de kippen bij
gtx
BD0519BE - Nikon d70, Sony dsc-t30, ACDSEEpro 8, PE 3.0 It is more important to click with people than to click the shutter - Alfred Eisenstaedt
Groot gelijk Ik hoop toch stilletjes op een op een opvolger van de 7D ipv 5D
Hmm, ik ook . Of, wie weet een 9D?
Ik neem aan dat niemand een antwoord zal kunnen geven op deze vraag, maar ik stel em toch maar, wie weet durft iemand toch een pronostiekje geven: hoe lang zou sony wachten (of erover doen) eer ze een opvolger voor de 7D, of zelfs een nieuwe "9D" uitbrengen? Spreken we dan over maanden, ... of jaren?
Als ik zie hoe Sony de DSLR-markt instapt, dan heb ik er alle vertrouwen in dat ik ooit een degelijke opvolger voor mijn 7D zal vinden zonder van lenzenset te moeten veranderen.
De A100 is toch wel minstens een stevige upgrade van de 5D te noemen, en wordt meteen gelanceerd met een hele reeks Sony-lenzen waarvan 3 splinternieuwe, en het hele gamma ascessoires. (De meeste lenzen natuurlijk wel gewoon Minolta's in een nieuw kleedje, maar daar is voor mij niets mis mee: de marketing-aanpak is wel de goeie, wat bij Minolta niet altijd het geval was). Die 16-80mm zou ik wel eens willen proberen...
Als ik de DSLR-stap zou moeten zetten, dan zou ik toch nog even wachten tot A100 in de rekken ligt. Ik denk dat Sony de geboorte van haar eerste dslr niet onopgemerkt zal laten voorbij gaan en toch wel met een interessant aanbod van start zal gaan om meteen een plaats in de markt te veroveren.
"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein
Specs zijn toch wel heel erg dicht tegen de 7d ! !
Benieuwd wat de beeldkwaliteit gaat brengen. detail, kleur, scherpte... Hopelijk gaan we er niet op achteruit met 10mpixels (zoals andere merken soms wel hebben)
Het moet een toetsel blijven, met mooie beelden uit de camera, zonder teveel nabewerking ! !
Als ik de DSLR-stap zou moeten zetten, dan zou ik toch nog even wachten tot A100 in de rekken ligt. Ik denk dat Sony de geboorte van haar eerste dslr niet onopgemerkt zal laten voorbij gaan en toch wel met een interessant aanbod van start zal gaan om meteen een plaats in de markt te veroveren.
Als de prijzen competitief zijn zal dit ongetwijfeld veel druk zetten op de klassieke fotografie merken. Laten we hopen dat dit resulteert in gunstigere prijzen en meer innovatie. Maar laten we tevens hopen dat dat niet gepaard gaat met dalende kwaliteit.
Het moet een toetsel blijven, met mooie beelden uit de camera, zonder teveel nabewerking ! !
Mee eens. Dat is waar ik oorspronkelijk na veel lezen op deze webstek ook bang voor was en wat me nu bij de 7D bijzonder goed meevalt. Bij 1 op de 20 foto's pas ik een keer iets aan (en dan nog meestal crop of zo), de rest is rechstreeks jpeg uit de camera op fotopapier. Gewoon perfect en dat wil ik ook zo wel houden.
"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein
Mee eens. Dat is waar ik oorspronkelijk na veel lezen op deze webstek ook bang voor was en wat me nu bij de 7D bijzonder goed meevalt. Bij 1 op de 20 foto's pas ik een keer iets aan (en dan nog meestal crop of zo), de rest is rechstreeks jpeg uit de camera op fotopapier. Gewoon perfect en dat wil ik ook zo wel houden.
Let op, spoedig vallen de photoshoppers op onze nek!
Als de prijzen competitief zijn zal dit ongetwijfeld veel druk zetten op de klassieke fotografie merken. Laten we hopen dat dit resulteert in gunstigere prijzen en meer innovatie. Maar laten we tevens hopen dat dat niet gepaard gaat met dalende kwaliteit.
Wie goedkoper af wil zijn en minder kwaliteit er graag bij neemt, die kan al in de prosumer-markt terecht. Ik denk dat geen enkele dslr-fabrikant er baat bij heeft om minderwaardige dslr's te bouwen. Meer concurrentie leidt gewoonlijk tot betere kwaliteit en meer innovatie tegen een lagere kost. Een monopolie-markt (of quasi duopolie Canon/Nikon), is voor geen enkele consument een goede zaak, ook niet voor de Canon/Nikon-gebruiker... Een echt sterke derde speler is in ieders voordeel.
En dat de Sony-prijzen alvast aanvankelijk competitief zullen zijn, lijkt me vrij zeker. Ze hebben er geen belang bij om van bij het begin zichzelf uit de markt te prijzen. Dat ze in het begin minder marge hebben op hun verkoop, hebben ze normaal gezien al lang ingecalculeerd en maakt deel uit van het kostenbudget dat ze voor deze dslr-introductie vooropgesteld hebben.
Bij de introductie van Sony-Ericsson en Playstation is dat net hetzelfde gegaan. Aanvankelijk een betere verhouding prijs/kwaliteit dan de concurrentie, en eenmaal de naam gevestigd is en de kwaliteit bekend, dan is de vraag er automatisch en gaat de prijs/marge omhoog.
Comment