Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji S602 vs Nikon 5700

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Is er toevallig iemand die zo vriendelijk is om me een 6MP foto te upladen? En mss iemand met een Nikon die me een niet verkleinde foto wil uploaden? Bedankt alvast
    .:www.shadowarts.be:.

Comment

wat is je email ?
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Hallo,

Hier staat een volledig onbewerkte 6MP foto :

Greetingzzz,
        Canon 6D

Comment

Mijn e-mail is spam@stickydesign.be... alle foto's zijn daar meer dan welkom Bedankt alvast

Ook al bedankt voor de link Tom
          Domme vraag voor Tom: euhm toen ik met de Fuji in de winkel op 6MP een foto maakte was dat een Tiff, hoe komt het dat jouw foto een JPG is?

Comment

Originally posted by Lexieke
            Mijn e-mail is spam@stickydesign.be... alle foto's zijn daar meer dan welkom Bedankt alvast

Ook al bedankt voor de link Tom
            Domme vraag voor Tom: euhm toen ik met de Fuji in de winkel op 6MP een foto maakte was dat een Tiff, hoe komt het dat jouw foto een JPG is?
            Dat is onmdat je de fuji in de hoogste stand op 6MP gezet hebt. Dan is het een tiff. Zet je hem op fine ipv high dan heb je eenjpeg met heel weinig compressie en perfekt eigenlijk. De tiff mag dan beter zijn als je nog veel bewerkingen moet doen enz maar eigenlijk is die in de praktijk waardeloos want de files worden extreem groot (17MB) en het verschil is niet merkbaar nog op scherm als op print. De camera is in jpeg ook veel sneller.

Op fotografie gebied is het grote voordeel van de 602 vooral zijn snelheid. 5fps is zowat de snelste niet D-SLR op de markt en de last 5 mode is fantastsich om het juiste moment niet te missen. En ook zo goed als geen noise op iso 400 is prachtig. Als het op actiefotografie aankomt is de 602 de betere van de twee. Komt het op max zoom aan is de 5700 de duidelijke winnaar. 5MP laat natuurlijk grotere prints toe dan 3MP maar tot A4 ga je daar niets van merken en ik heb al perfect een stuk groter geprint dan A4 door gebruik te maken van mijn 6MP mode op mijn 6800 (nog niet groter geprint met mijn 602 dan A4) dus zelfs groter dan A4 ben ik niet zeker dat je snel veel verschil gaat merken. Maar meer pixels in een gelijkaardig toestel zullen altijd grotere prints toelaten wat je ook doet. Je zal dus ook meer kunnen croppen om toch nog A4 te kunnen drukken.

Ik heb lang zitten twijfelen tussen beide en heb uiteindelijk voor de 602 gekozen omdat ik in gebruik waarschijnlijk geen echt voordeel (behalve meer zoom) haal met de 5700 tov de 602 en gezien het prijsverschil kan ik alle opties (1gb microdrive, lader, extra batterijen enz) gemakkelijk aanschaffen. De 602 had wel een paar dingen die mij toch wel een voordeel leken de batterijen (levensduur is veel langer en de batterijen zijn een stuk goedkoper), de last 5 mode (zorgt ervoor dat je de actie die je wilt trekken steeds hebt want er is in die mode gewoonweg geen shutter lag, maar in alle eerlijkheid is dit in gebruik voor mij nog niet echt een voordeel geweest want nog maar 1 keer gebruikt) en de movie mode want er bestaat geen digitale fotocamera met een beter movie beeld als de 602. Er komt zelfs geen enkele camera in de buurt (ok de nieuwe M603 van fuji waarschijnlijk wel) maar voor mij is dit een gadget dat soms wel eens leuk is maar als je echt video wil maken ben je toch nog een stuk beter met een videocamera.

Ik weet ook nog steeds niet of ik de beste keuze gemaakt heb want 100% tevreden met mijn 602 ben ik niet maar ik vrees dat de 5700 ook daar geen oplossing voor mij is want eigenlijk wil ik D-SLR kwaliteit maar dat kan ik momenteel niet betalen. De kwaliteit is zeker niet slecht hoor maar de lenzen op zo een compactere toestellen komt toch niet in de buurt van slr lenzen en de chips van DSLR's zijn zelfs tot en met 800 iso en daarboven noisevrij. En dat kan je toch merken als je gaat muggeziften zoals ik de laatste tijd doe.

Comment

Lexieke,

als ik schrijf '6MP-mode' werkt !! dan wil ik zeggen: 6MP werkt.
              Ik weet ook wel dat het een algoritme is, maar wat de meesten niet weten, is dat het een verdomd goed algoritme is. Als je afdrukken laat maken op de grootte van 4-5MP camera's, dan merk je het niet... (cfr. Tom Bombadil)

Inderdaad er is een verschil van 500 euro tussen maar als ik voor die 500 euro effectief meer krijg dan zal ik nu die 500 euro meer graag uitgeven en volgend jaar geen nieuwe camera kopen ipv nu minder uit te geven en het mij achteraf te beklagen? Of ben ik daar mis in?
              Die 500 euro verschil is er 'nu', over een jaar is weer alles ingezakt, zijn er weer nieuwe modellen enz.. en is het verschil tussen de twee een pak minder.. als je de specificaties bekijkt, haal je meer waar uit je geld bij de fuji. De Nikons prijs is misschien wel gerechtvaardigd als je het toestel op zich bekijkt, maar niet in vgl. met de fuji..

ToM.___ //Fuji s602.
              www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
              It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

Ik ben een paar maanden geleden voor de 5700 gegaan. Ik kan je niet vertellen hoe hij presteert tov de Fuji, aangezien ik hem eigenlijk nooit overwegen heb. Samples van m'n Nikon kan je vinden op de onderstaande link in mijn sig.
                Frank
                http://www.mirrorshades.be

Comment

als ik schrijf '6MP-mode' werkt !! dan wil ik zeggen: 6MP werkt.
                  dat geloof ik hoor, maar ik wou gewoon even de foto's vergelijken... omdat ik daar tot nu toe nog niet echt de mogelijkheid heb voor gehad, omdat in de winkel beide toestellen nooit samen aanwezig waren... En je hebt wel je punt als je zegt dat de meerprijs van 500 euro ivgl met de Fuji eigenlijk niet juist is... daar sta ik volledig achter, want de verschillen zijn zo klein...

Bedankt ook voor de uitleg van de Tiff hebben we ook weer bijgeleerd

Iedereen nog es bedankt voor alle foto's te mailen/links te posten etc... en ik moet zegge der zitte een hele hoop mooie foto's tussen

mvg,

Lexieke

Comment

Heb ook eens gekenen naar die toestellen op een beurs en heb daar prints van de fuji gezien op zeeeeeer groot formaat (minimum 50x75 , minschien wel iets groter). Moet zeggen dat de kwaliteit ervan zeer goed was.

BEn zelf nu nog een 'analoge' gebruiker met reflex toestel, maar zoek ook een digtaaltje aan te schaffen.
                    Groetjes,
                    Arvid

Reis- en fotowebsite

Comment

Originally posted by Lexieke

dat geloof ik hoor, maar ik wou gewoon even de foto's vergelijken...
                      mvg,

Lexieke
                      kijk dan ook eens naar :
                      Tech Talk - Discuss PC Hardware, Software, Internet and Other Technology

Tech Talk - Discuss PC Hardware, Software, Internet and Other Technology
                      ---
                      darix
                      afdruk vinger in aanslag!(DB0197BE)
                      D70s

Comment

Working...
                      X