Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Met je vinger(nagel) in je toestel gaan lijkt me nog steeds niet aangewezen.
Ik zou er inderdaad wel eerst voor zorgen dat je schone nagels hebt.
Maar ik denk wel dat je wat overdrijft hoor. Als je ziet welke krachten een spiegel te verwerken heeft op het moment dat de opname gemaakt wordt (en denk dan ook nog eens aan burst mode) dan is de constructie wel van zodanige aard dat het voorzichtig lospeuteren van een vastgeplakte haar geen nadelige invloed heeft. Maar als je het liever niet doet moet je het zeker laten.
En als je nu eens dezelfde kracht als een sensor gebruikt?
Ik bedoel daarmee statische elektriciteit ...
Neem een plastieken buisje of zo (leeg omhulsel van bic), wrijf er hard mee over een doek (of kledingstuk) en hou het dan in de omgeving van het haartje ... misschien heb je wel het geluk dat het aangetrokken wordt.
Andere mogelijkheid ...
Neem een lang rietje en zuig eraan terwijl je het andere uiteinde in de omgeving van het haartje houdt ...
Alles in de veronderstelling dat je het ook gewoon ziet zitten en dat je het er niet op vastgekleefd hebt hé
En met een Swab en Eclipse heb ik die spiegel ook al eens gekuist hoor ...
Blaaspeertje zou ik eerst proberen,ik had gisteren voor de eerste keer stof op mijn sensor,een dikke vlek,goed te zien op de foto's,ik was wel even in paniek,maar het blaaspeertje heeft het volledig op gekuist.
Gebruikt er iemand een matras voetpomp als blaaspeer?
Ik heb op het internet ergens gelezen dat dit ook een zeer veilig (geen vocht) en gemakkelijk (handen vrij) instrument is om de sensor te reinigen.
Gebruikt er iemand een matras voetpomp als blaaspeer?
Ik heb op het internet ergens gelezen dat dit ook een zeer veilig (geen vocht) en gemakkelijk (handen vrij) instrument is om de sensor te reinigen.
Hier is zo'n "matras" blaaspeer in gebruik.
Wel heb ik dat ding helemaal en meerdere keren uitgewassen en laten drogen om er zeker van te zijn dat er geen fabrieksstof in zou zitten.
Koop geen rubberen pomp. Die rubber is soms ingewreven met een beschermingsprodukt dat met de tijd loslaat.
Eentje volledig in kunsstof is beter.
Het voordeel ervan is dat je een langdure luchtstroom hebt zodat het weggeblazen stof de kans heeft om terug uit de camera te komen.
Nochtans is het geen vervanger voor het echt reiningen van de sensor. Wel voor een vluggertje als er dikke pluis op de sensor ligt.
Groetjes
Skitch
"Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.." ― Antoine de Saint-Exupéry
zeker dat het op de spiegel en niet op het zoekerglas ligt?
mm
als ik door mijn zoeker kijk, zie ik ook enkele haartjes waarvan ik dacht dat ze op de spiegel zaten. Niet dus, ik heb het glas van de zoeker ook gereinigd maar de haartjes zitten er nog steeds. dus ik veronderstel dat de haartjes binnenin de zoeker zijn geraakt.
Maar ja tis niks om zwaar aan te tillen, het heeft geen enkele invloed op de opname dacht ik zo.
Wat kun je er eigenlijk aan doen wanneer het begint te irriteren??
als ik door mijn zoeker kijk, zie ik ook enkele haartjes waarvan ik dacht dat ze op de spiegel zaten. Niet dus, ik heb het glas van de zoeker ook gereinigd maar de haartjes zitten er nog steeds. dus ik veronderstel dat de haartjes binnenin de zoeker zijn geraakt.
Maar ja tis niks om zwaar aan te tillen, het heeft geen enkele invloed op de opname dacht ik zo.
Wat kun je er eigenlijk aan doen wanneer het begint te irriteren??
Niks dan hem binnendoen. 't Probleem is dat ge er alsmaar meer begint op te kijken en dat het stilaan op de zenuwen gaat werken. Heb mijn D50 er uiteindelijk voor binnengedaan, maar dat was nog in de tijd van De Beuckelaer en ik had die dus vrij snel terug.
Comment