Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Newbie aarzelt over type toestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Newbie aarzelt over type toestel

    Een praktisch nadeel van de D50 is dat hij geen backlight op de status lcd heeft.
    Dat is voor mij, ook een backpack/tent-reiziger een nadeel om in donkere situaties foto's te nemen.
    Ik spreek niet over de technische mogelijkheden ervan.
    Nu ja, was mss een beetje te expressief uitgedrukt, had het snel aangepast, maar je was me te snel af, de D50 kon mij gewoon niet bekoren. Een mening als een ander.
    Nikon D7000 - Nikon D200 - Nikkor 28-85 F/3.5-4.5 - Nikkor 50mm F/1.4 - Sigma 70-200 F/2.8 II HSM - Sigma 10-20 mm - SB 800 - 3x YN 460 - SB20 - 3x Jinbei DP600Ws - 2x 200Ws - setje pocketwizards

    Comment


    • #17
      Re: Newbie aarzelt over type toestel

      Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
      Wow, wat is dat voor ne kwakkel.
      Ik denk dat een D50 minstens evenveel instelmogelijkheden heeft als de 350D wat trouwens een DLSR in zakformaat is. Je moet beide maar eens even vastnemen bij de fotoboer, dan zul je begrijpen wat ik bedoel.
      Sorry maar de 350D staat op hetzelfde niveau van een D70 kwa mogelijkheden. De D50 zit daar onder. Vb: Mirror lockup, iso100, dof preview button, WB finetuning, FPS/buffer etc...

      En dan hebben we het nog niet over beeldkwaliteit waar de 350D beter dan beide nikon's is. Ja zelfs in de lage iso en in de hoge wordt het verschil alleen maar groter. En de extra MP zijn niet speciaal belangrijk maar ook weer enkel een voordeel geen nadeel.

      En het verschil in grote en gewicht is eigenlijk enkel een extra voordeel voor de 350D. Dat zogezegd slecht in de hand liggen tja das heel persoonlijk en als het echt waar was dat deze te klein is in vgl dan kan je met geen enkele prosumer foto's maken want die zijn allemaal nog een stuk kleiner.

      Daarmee wil ik zeker niet zover gaan als Masshi door te zeggen dat je de D50 zeker niet moet kopen want hij is ook goedkoper en de verschillen zullen niet voor iedereen het geld waard zijn en het kan dus gerust de betere koop zijn. Maar uiteindelijk vind ik dat als dit je eerste SLR is dat je niet naar de body moet kijken maar naar het totale systeem.

      Comment


      • #18
        Re: Newbie aarzelt over type toestel

        Verder wil ik ook nog even toevoegen dat de 350D wel veel compacter is, maar zeker niet klein genoeg is om je broekzak of zelfs binnenzak van je jas te steken. Qua vormgeving vind ik de Nikon D50 alleszins veel beter dan de Canon 350D. Da's mijn mening toch, als je het toestel dan toch niet in je broekzak kan steken,dan heb ik liever een groot toestel dat goed in de hand ligt dan zo'n klein toestel. (wat dus niets zegt over de functionaliteit of de fotokwaliteit van beide toestellen)
        http://www.dennisclaes.be

        Comment


        • #19
          Re: Newbie aarzelt over type toestel

          Kevlar,

          Ik wist wel dat je zou reageren maar het ging hem vooral over de uitdrukking: iemand die af en toe eenfototje in Auto mode zal trekken.
          Zowel de D50-D70 als de 350D en ook de 300D zijn uitstekende "doorgroei toestellen" dus niet om enkel auto te shoten maar ook de rest te leren.

          Hubert
          Hubert

          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

          Comment


          • #20
            Re: Newbie aarzelt over type toestel

            Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
            Kevlar,

            Ik wist wel dat je zou reageren maar het ging hem vooral over de uitdrukking: iemand die af en toe eenfototje in Auto mode zal trekken.
            Zowel de D50-D70 als de 350D en ook de 300D zijn uitstekende "doorgroei toestellen" dus niet om enkel auto te shoten maar ook de rest te leren.

            Hubert
            Ja ik ben nogal voorspelbaar he . En ik begrijp je reactie maar ook de reactie was overdreven he .

            Comment


            • #21
              Re: Newbie aarzelt over type toestel

              Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
              Maar uiteindelijk vind ik dat als dit je eerste SLR is dat je niet naar de body moet kijken maar naar het totale systeem.
              Juist. En misschien is het dan ook goed om een keer te kijken naar een body met 18-200-lens. Dan hoef je in elk geval niet om de haverklap in de rugzak op zoek te gaan naar een andere lens... Daarna kan je altijd nog extra lenzen bij kopen, mocht je daar zin in hebben.

              En een camera overwegen die meteen beeldstabilisatie in de body heeft, zou ik ook doen. Daarmee zou die vrij goedkope 18-200 lens (Sigma/Tamron) je meteen een pak extra mogelijkheden geven.

              Ik zou dus in elk geval ook eens naar de Pentax K100D gaan zien (- de nieuwe Sony is er nog niet, of je zou een tweedehandse Minolta 5D of 7D moeten overwegen, maar die zijn gewoonlijk ook niet echt goedkoop -) en de verschillende alternatieven eens uitproberen.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #22
                Re: Newbie aarzelt over type toestel

                En ik herhaal het nog maar eens . . .. doorgroeien betekent ook meer willen proberen en testen en ook meer keuzes hebben en maken ---> Nikon lenzen passen op een Nikon body EN op een Fuji body ( als je dan weet dat zowel Nikon als Canon eigenlijk niet het niveau qua kleuren en dynamisch bereik halen van de Fuji super CCD ) . . . als dat geen echt voordeel is dan weet ik het ook niet meer. Ik zou wel degelijk voor de D70 gaan en niet voor de D50, tenminste ALS je voor Nikon gaat, de 350D is klein, echt klein als je een Nikon D70 gewoon bent . . . maar dat is heel simpelweg op te lossen door een batterypack te gebruiken.

                Bottom line : Je kan niet ontkennen dat de 350D echt beter scoort qua pixels en betere ruisonderdrukking dan de Nikon D50 en D70. Zet daar bvb de Fuji S2 ( zelfs niet de S3 ) tegenover en ook de D350 moet het daar afgeven ( wat ruis en kleurkwaliteit betreft ). . . . Fuji heeft ( tot nu toe dan ) weeral de slechte eigenschap van tergend, maar dan ook heel tergend traag bestanden weg te schrijven ( kan er van meepraten )

                Het ideale toestel zou dus zijn : een camera met de snelheid en de pixels van de 350D ( ondertussen wel ingehaald door de D200 ), de grootte van de D70 en de kleurkwaliteit en het dynamisch bereik ( zien van details in witte en zwarte partijen ) van de Fuji S3.
                En misschien, heel misschien zitten al deze eigeschappen in de nieuwe Fuji ( S4?? ) die op komst is . . . .
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #23
                  Re: Newbie aarzelt over type toestel

                  Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
                  Het ideale toestel zou dus zijn : een camera met de snelheid en de pixels van de 350D ( ondertussen wel ingehaald door de D200 ), de grootte van de D70 en de kleurkwaliteit en het dynamisch bereik ( zien van details in witte en zwarte partijen ) van de Fuji S3.
                  En misschien, heel misschien zitten al deze eigeschappen in de nieuwe Fuji ( S4?? ) die op komst is . . . .
                  Of de nieuwe Sony
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                  Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                  Comment


                  • #24
                    Re: Newbie aarzelt over type toestel

                    Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
                    En ik herhaal het nog maar eens . . .. doorgroeien betekent ook meer willen proberen en testen en ook meer keuzes hebben en maken ---> Nikon lenzen passen op een Nikon body EN op een Fuji body ( als je dan weet dat zowel Nikon als Canon eigenlijk niet het niveau qua kleuren en dynamisch bereik halen van de Fuji super CCD ) . . . als dat geen echt voordeel is dan weet ik het ook niet meer. Ik zou wel degelijk voor de D70 gaan en niet voor de D50, tenminste ALS je voor Nikon gaat, de 350D is klein, echt klein als je een Nikon D70 gewoon bent . . . maar dat is heel simpelweg op te lossen door een batterypack te gebruiken.
                    Hmm in heel deze reply zitten toch ook wat te straffe uitspraken. Want vergeet niet al deze lenzen van nikon(of leica, zeiss, etc) passen ook op een canon moest je willen. Je verliest wel wat gebruiksgemak. En je kleurenverhaal hmmm dat is heel persoonlijk. Er zit wel wet verschil in hoe ze de kleuren weergeven maar dit heeft ook veel met instellingen te maken en al deze camera's hier kunnen de kleuren heel goed weergeven. Zomaar een voordeel geven aan de fuji is niet echt representatief. Het dynamisch bereik is wel degelijk een S3 voordeel maar enkel in wide mode he in standaard mode doet bijv een 20D/350D evengoed. En die wide mode heeft toch serieuse nadelen ook.
                    Bottom line : Je kan niet ontkennen dat de 350D echt beter scoort qua pixels en betere ruisonderdrukking dan de Nikon D50 en D70. Zet daar bvb de Fuji S2 ( zelfs niet de S3 ) tegenover en ook de D350 moet het daar afgeven ( wat ruis en kleurkwaliteit betreft ). . . . Fuji heeft ( tot nu toe dan ) weeral de slechte eigenschap van tergend, maar dan ook heel tergend traag bestanden weg te schrijven ( kan er van meepraten )
                    Sorry maar voor noise is een S3 helemaal zo goed niet. Er zit weinig noise in maar het detail is in 1 keer ook weggevaagd. De 20D/350D heeft een betere hoge iso dan de S3 want er zit ongveer evenveel noise in maar nog een stuk meer detail. Kleur zoals reeds gezegd heel subjectief en nogal afhankelijk van instellingen.

                    Het ideale toestel zou dus zijn : een camera met de snelheid en de pixels van de 350D ( ondertussen wel ingehaald door de D200 ), de grootte van de D70 en de kleurkwaliteit en het dynamisch bereik ( zien van details in witte en zwarte partijen ) van de Fuji S3.
                    En misschien, heel misschien zitten al deze eigeschappen in de nieuwe Fuji ( S4?? ) die op komst is . . . .
                    Eigenlijk beschrijf je een 20D/30D. Alleen de DR daar zou deze dan ook nog zo een wide mode moeten hebben. Misschien zit dit alles wel in de S4. Of in de volgende Nikon, Canon, pentax, Sony.....

                    Comment


                    • #25
                      Re: Newbie aarzelt over type toestel

                      Oorspronkelijk geplaatst door zunoel
                      Of de nieuwe Sony
                      Die heeft het in ieder geval niet!!!
                      Het betreft de DR en die is nu juist zeer typisch voor de Fuji's

                      Hubert
                      Hubert

                      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Newbie aarzelt over type toestel

                        Nog nergens een gedetailleerde vergelijkende test met die Sony gezien...
                        Als iemand me een link kan bezorgen, graag dan.

                        Maar los van die test, vind ik iets meer of iets minder DR nog altijd een verwaarloosbaar verschil, vergeleken met wel of geen beeldstabilisatie.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #27
                          Re: Newbie aarzelt over type toestel

                          Oorspronkelijk geplaatst door K-2
                          Nog nergens een gedetailleerde vergelijkende test met die Sony gezien...
                          Als iemand me een link kan bezorgen, graag dan.

                          Maar los van die test, vind ik iets meer of iets minder DR nog altijd een verwaarloosbaar verschil, vergeleken met wel of geen beeldstabilisatie.
                          De Fuji SR sensor geeft 2 a 3 bits meer DR, dus ipv 4096 waardes gaan we naar 16384 tot 32768. Dit is vooral in lichte en het donkere deel te zien.
                          Maar ja IS is natuurlijk ook mooi meegenomen.

                          Hubert
                          Hubert

                          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                          Comment

                          Working...
                          X