Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera voor mij?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke camera voor mij?

Ok, weer iemand die wil weten welke camera hij moet kopen.

Ik doe wat amateurfotografie, niets speciaals ofzo, maar heb altijd een compactcamera gebruikt en wil nu de overstap maken naar een iets degelijker toestel.

Dit zijn zowat de parameters:
    Budget: < 400 euro
    Zoom: 10X optisch (liefst hoger)
    Megapixels: 5
    Batterijen: AA (eender hoeveel)
    Geheugen: SD of Xd (omdat ik die al heb).

Ik zou graag wat meer opties hebben in mijn toestel zodat ik iets handmatiger kan gaan fotograferen, maar ik ben geen professionele fotograaf. Maar dingen zoals sluitertijd instellen, ISO-waarden gebruiken om bijvoorbeeld binnen zonder flits te fotograferen, ... simpele dingen dus.

Mijn grootste keuzes van het moment zijn:
    1) Canon PowerShot S2 IS
    2) Kodak EasyShare Z740
    3) Fuji FinePix s5600

Op het moment is het nog vooral tussen 1) en 3).

Kodak:
    Waarom wel?
    - goede autonomie (250 foto's)
    - simpel
    Waarom niet?
    - Geen sepia

Fuji
    Waarom wel?
    - 12x zoom
    - uitklapbaar scherm
    - Veel kleurenopties (B/W, sepia, ...)
    - kan inzoomen tijdens het filmen
    Waarom niet?
    - slechte autonomie (120 foto's)
    - ingewikkeld toestel

Wat denken jullie?
    Last edited by s5034454; 27 mei 2006, 00:44.
    http://www.dennisclaes.be

Re: Welke camera voor mij?

Waarom niet?- Geen sepia
    Da's toch geen reden om een camera niet te kopen. Er is toch genoeg software (ook freeware) die omzettingen doet naar zw/wit, duotone, sepia...

Maar wel goeie kwaliteit van beeld. Trouwens : op welk kaartje en in welke kwaliteit zijn deze 120 ? Compromissen zal je altijd moeten sluiten. Mijn D200 schiet 60 RAW's op een 1GB CF kaart