Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon A620 als opstapje?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon A620 als opstapje?

Hallo,

ik zou mij ook graag met digitale fotografie gaan bezighouden. Maar ik zou willen beginnen met een gewone digitale camera eer ik overstap naar een digitale reflexcamera. Zodat ik alle basisinstellingen en dergelijke onder de knie heb. Nu, is de Canon A620 daar voor geschikt? Je kan er toch vrij veel mee instellen( allez , naar mijn mening) of is de A700 of de Casio EX-850 er beter voor geschikt? Met de Casio kan je meer, maar Canon is toch een gekender merk. Kies ik dan beter voor de bekendheid van een merk, of voor de uitgebreidere functies?

dank u vriendelijk

Re: Canon A620 als opstapje?

Ik ben zelf begonnen met de Canon G3. "Goedkope" spiegelreflexen bestonden er toen nog niet, en anders had ik ze toen evengoed niet kunnen betalen.

Op de Canon G3 kun je in principe ook alles met de hand instellen, maar het is totaal niet te vergelijken met een spiegelreflex, aangezien de mate van controle bij een spiegelreflex nog veel groter is. Als je op een gegeven moment de overstap naar spiegelreflex gaat maken zul je dus evengoed weer helemaal moeten overschakelen. Met een compact kun je anderzijds natuurlijk wel leren mooie composities te maken of juist te doorbreken etc. Mijn eigen ervaring was dat ik fotografie een heel stuk leuker vond toen ik eenmaal mijn spiegelreflex had ( D70)

Als je nu al weet dat je uiteindelijk toch echt een spiegelreflex wilt, dan zou ik persoonlijk gewoon gelijk voor de spiegelreflex gaan, mits je het geld hebt en zeker weet dat je fotografie ook echt leuk vind. Ook binnen een spiegelreflex kun je doorgroeien. Je eerste 100 foto's maak je misschien op de automaat om daarna over te schakelen op Av of Tv... En uitiendelijk wellicht volledig manual.

Comment

Als je een camera koopt louter functioneel om mee te nemen op vakantie, koop dan een compact. Als je van fotografie je hobby wilt maken kun je mijn insziens aan de huidige prijzen beter een instap DSLR nemen. De Nikon D50 leent zich hiervoor zeer goed, ook qua prijs.
      fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jore293
        Hallo,

ik zou mij ook graag met digitale fotografie gaan bezighouden. Maar ik zou willen beginnen met een gewone digitale camera eer ik overstap naar een digitale reflexcamera. Zodat ik alle basisinstellingen en dergelijke onder de knie heb. Nu, is de Canon A620 daar voor geschikt? Je kan er toch vrij veel mee instellen( allez , naar mijn mening) of is de A700 of de Casio EX-850 er beter voor geschikt? Met de Casio kan je meer, maar Canon is toch een gekender merk. Kies ik dan beter voor de bekendheid van een merk, of voor de uitgebreidere functies?

dank u vriendelijk
        Kies maar heel snel voor de A620. Ik heb die ook. Die is razendsnel dankzij de DIGICII processor, je kunt alles instellen, levert prima beelden af, heeft een goede lens en scoort redelijk op het gebied van ruis (400 iso, 100 en 200 geen probleem). Bovendien kun je voor die prijs niet sukkelen!
        "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
        Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
        Uit: Apocrief

Comment

bedankt voor de reacties

Ik ben momenteel nog student, dus indien ik een DSLR zou kopen, zou me dat toch vlug het dubbele en meer dan de canon a620 kosten. Daarom dat ik naar een goedkoper alternatief keek, waar ik mee kon beginnen. En voor 350 zou ik een nieuwe A620 kunnen kopen, me Tasje, Batterijlader en Sandisk Extreme III 1Gb kaartje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan
            Als je een camera koopt louter functioneel om mee te nemen op vakantie, koop dan een compact. Als je van fotografie je hobby wilt maken kun je mijn insziens aan de huidige prijzen beter een instap DSLR nemen. De Nikon D50 leent zich hiervoor zeer goed, ook qua prijs.

Maar welk compactje dan? Want daar geef je toch ook vlug €200 aan, terwijl je de A620 voor € 260 kan kopen.

Comment

Koop met een gerust hart de Powershot A620: prima lens , uitgebreide mogelijkheden, zeer gebruiksvriendelijk...
              Ik kan ze aanbevelen !
              It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jore293
                Maar welk compactje dan? Want daar geef je toch ook vlug €200 aan, terwijl je de A620 voor € 260 kan kopen.
                Bv. de A620, is toch een compact ? Het gaat er mij juist om dat ik wil zeggen dat als je heel veel met fotografie bezig bent, je heel vlug tegen de grenzen van een compact camera aanloopt. Natuurlijk moet je je budget in het oog houden ook.
                fotosite

Comment

Ik zou die A620 gewoon kopen. Ik heb hem ook en ben er zeer tevreden over. Als je later overstapt naar een DSLR heb je altijd deze ernaast voor "even snel" een foto onderweg. Ik heb ook de KM 7D en dat is inderdaad een heel ander niveau, maar die heb ik ook niet altijd bij me, de A620 (bijna) altijd wel. Voor een digitale beginner is da A620 perfect !

Tony D
                  KM 7D/KM 17-35 D/Minolta 28-135 + Canon A620

Comment

Bedankt allemaal, het wordt dus de Canon A620.

Is een Sandisk ULTRA II plus (1GB)kaartje (9/10MB) snel genoeg voor alle features van de a620 of is Extreme III (20/20 MB) beter voor continue-opaname?

Comment

Working...
                    X