Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

30D externe HD ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 30D externe HD ?

De kaartjes uit uw toestel halen en via een kaartlezer de foto's overzetten is inderdaad handig.
    Maar bedenk wel dat de kaartjes 50 miniatuur kontacten hebben. Ook uw toestel heeft 50 miniatuur pinnetjes met goud flash erover om goed contact te maken , maar goud is zacht , en niet slijtvast, als één van de pinnetjes iets harder drukt dan de rest krijg je na een tijdje slechte kontacten.
    Onder dat goud zit namelijk nikkel , (omdat goud moeilijk aan koper hecht).
    Nikkel oxyde is een (zeer) slechte geleider, dit betekend dat wanneer het goud weg is , dit gegarandeerd problemen geeft. Zelfs zonder dat het kaartje eruit gehaald wordt, verdwijnt het goud, door het opwarmen van de connector en het kaartje (met verschillende uitzettingscoeficient) schuren de pinnen en kontacten over elkaar. Veel hangt dus af van de dikte van het goud op de veren en de pennen, maar gezien de kostprijs springt men meestal zeer zuinig om met dit metaal.
    Verder is ook stof en zweet van uw handen zeer nadelig voor de kontacten.
    Als er 1 kontact van de 50 fout gaat is uw kaart (of uw toestel ) om zeep.

Ik heb jaren ervaring met Q problemen met (miniatuur) connectoren, daarom deze raad:
    Gebruik daarom liever de mini usb , die er voor bedoeld is voor regelmatig uit en inpluggen. Bij slecht kontact : nieuwe kabel en probleem opgelost.Als de mini usb op uw toestel ooit moet vervangen worden, vermoed ik dat dit een pak minder zal kosten dan de 50 pins card connector.
    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

Ik heb is een afbeeldinkje gemaakt van hoe de 30D herkend word binnen deze computer van Windows XP

Ik noem dit niet herkennen als exerne HD

Comment

idd, geen externe HD,

kan alleen jpg's zo overzetten.

Voor Raw bestanden moet je de drivers en programm's van canon zelf gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2
          De kaartjes uit uw toestel halen en via een kaartlezer de foto's overzetten is inderdaad handig.
          Maar bedenk wel dat de kaartjes 50 miniatuur kontacten hebben. Ook uw toestel heeft 50 miniatuur pinnetjes met goud flash erover om goed contact te maken , maar goud is zacht , en niet slijtvast, als één van de pinnetjes iets harder drukt dan de rest krijg je na een tijdje slechte kontacten.
          Onder dat goud zit namelijk nikkel , (omdat goud moeilijk aan koper hecht).
          Nikkel oxyde is een (zeer) slechte geleider, dit betekend dat wanneer het goud weg is , dit gegarandeerd problemen geeft. Zelfs zonder dat het kaartje eruit gehaald wordt, verdwijnt het goud, door het opwarmen van de connector en het kaartje (met verschillende uitzettingscoeficient) schuren de pinnen en kontacten over elkaar. Veel hangt dus af van de dikte van het goud op de veren en de pennen, maar gezien de kostprijs springt men meestal zeer zuinig om met dit metaal.
          Verder is ook stof en zweet van uw handen zeer nadelig voor de kontacten.
          Als er 1 kontact van de 50 fout gaat is uw kaart (of uw toestel ) om zeep.

Ik heb jaren ervaring met Q problemen met (miniatuur) connectoren, daarom deze raad:
          Gebruik daarom liever de mini usb , die er voor bedoeld is voor regelmatig uit en inpluggen. Bij slecht kontact : nieuwe kabel en probleem opgelost.Als de mini usb op uw toestel ooit moet vervangen worden, vermoed ik dat dit een pak minder zal kosten dan de 50 pins card connector.

Ik ga hier uw advies niet in twijfel trekken, maar je bent het er toch mee eens dat uw voorgestelde werkwijze in heel veel gevallen gewoon niet haalbaar is of mogelijk is. Ik denk dan hier concreet aan de werkwijze van beroeps fotografen. In uw uitleg ga je der van uit dat het kaartje in de camera blijft, maar in het echte leven wordt er met die kaartjes over en weer gelopen om de beelden bijvoorbeeld van de fotograaf naar de redactie te brengen. Ik ben nu geen beroeps maar zo werk ik bijvoorbeeld met drie digitale toestellen, een compactje , een snelle DSLR en een Full Frame DSLR
          het compactje werkt met SD kaartjes en de DSLR met CF kaartjes. Die is dus allemaal in de lezer kan stoppen om zo de beelden te bereiken.
          Komt er bij dat er met meer dan één kaartje gewerkt wordt, je zal dus toch moeten wisselen in de camera.

Een CF kaart is gegaradeerd voor 10.000 insertions, dus denk ik niet dat dit iets is waar je zorgen hoeft over te maken.

MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Working...
          X