Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips voor aanschaf dig. camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tips voor aanschaf dig. camera

Hallo,

Ik zou mij een nieuwe digitale camaera willen aanschaffen. Eentje voor gewoon gebruik (vakantiefoto's, enz.). Een jaar of 2 geleden heb ik mijn eerste digitale camera gekocht ... bij Lidl. Het was er een van Nytech en ik ben er enkele maanden zeer tevreden over geweest totdat hij gedurig begon uit te vallen ... heb al gelezen dat ik niet de enige ben met dergelijk probleem na de aanschaf van een Nytech camera . Vandaar dat mijn voorkeur nu dus uitgaat naar een camaera van de traditionele (goed) merken: Nikon en Canon. Er zijn echter zoveel soorten ...

De camera's van Canon (A+nr.) spreken mij totnogtoe het meeste aan ... maar aangezien ik zeker en vast geen kenner ben wil ik langs deze weg wel eens raad vragen. Deze modellen (Canon A+nr.) spreken mij aan omdat ze een uitklapbaar lcd-schermpje hebben. Zo kan je ook zonder lcd-schermpje fotograferen en de batterijen sparen. Ik denk echter dat deze gedachte vooral is ingegeven omdat ik met mijn eerste camera probelemen had met uitvallen (met de batterijen dus). Misschien zijn de betterijen van canon/nikon wel goed genoeg en kan ik er lang genoeg mee fotograferen?

Ik zag zojuist in het reclameblaadje van eurocenter het model [I]Canon Ixus 60[I] voo 369 EUR? Wat denken jullie van deze? Hij is wel zonder uitklapbaar lcd-schermpje, maar als de fotgrafeertijd met 1 paar batterijen lang genoeg duurt zou ik dit geen probleem vinden?

Verder heb ik al wel eens een model van Kodak bekeken. Dit model (weet nite direct welk juist) was een stuk goedkoper de 2 voorgenoemde merken met gelijkaardige opties. Echter het Kodak-toestel werkte semi-automatisch. Wat is eigenlijk het grote verschil tussen semi-automatisch en automatisch?

O ja. Mijn budget is zo'n 300 à 350 EUR.

Alvast bedankt voor jullie tips en info.

MVG

Stijn

Re: Tips voor aanschaf dig. camera

Ik zou gaan voor de A-620 van canon, link: http://www.fotokonijnenberg.nl/produ..._product=12306
    Goede camera en komt goed uit de testen. En je houd nog geld over voor een extra geheugenkaartje.
    Ook deze camera kan automatisch, en met de hand ingesteld worden, een voorkeuze voor diafragma of voorkeuze sluitersnelheid semi- automatisch
    Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

ik heb een canon powershot a530, en die is ook erg geschikt voor wat jij wil.
      echt waar voor je geld, want ik had m voor 189 euro. Wel andere geheugenkaart kopen, standaard kan er zeer weinig op.
      hij heeft alleen geen uitklapbaar lcd schermpje.
      canon powershot a530

Comment

Je hoeft de Kodak modellekes niet direct aan de kant te schuiven.
        Ze zijn zeker niet slecht en behoorlijk bij prijs.
        Ik heb de DX7590, en daar ben ik echt tevreden over, maar die is misschien iets te groot van formaat voor jou. Deze kan volautomatisch werken, maar ook manueel.

Comment

Zijn toch wel meer merken die in aanmerking komen? Fuji heeft een aantal goede modellen, Panasonic is niet verkeerd, Sony is goed, en ook KonicaMinolta en Olympus maken mooie camera's.
          Zou eerst eens een lijstje maken met wat je precies wilt (veel zoom, manuele mogelijkheden, optische zoeker, externe flits etc.) en dan eens een lijstje opstellen op basis van vergelijkende internetsites.
          De camera's die er dan uitkomen zou je eens kunnen bekijken bij een fotoboer en voelen hoe die in de hand ligt, en of de knopjes coor jou prettig werken. En de kans is dan aanwezig dat je toch met een ander model de winkel uitstapt, gewoon omdat dat toestel zo lekker in de hand lag. Als je je alleen richt op nikon en canon beperk je je keuzes wel heel erg.
          Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Working...
          X