Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony DSC-H2? of een alternatief?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sony DSC-H2? of een alternatief?

Huidige camera is een Olympus mju-300.
    Wil nu wel wat meer uit een nieuw toestel halen: o.a. resolutie 5MP en meer, reikwijdte van de zoom <38mm - +320mm, manuele focus, beeldstabilisator en toch liefst een viewfinder.

Via dpreview kwam ik terecht bij een aantal toestellen die binnen mijn buget vallen:
    Konica Minolta Dimage Z5
    Kodak P850
    Panasonic FZ20
    Konica Minolta Dimage Z6
    Sony DSC-H2
    Kodak Z216
    Canon S2IS
    Panasonic FZ7

Heb de indruk dat de Kodak's mij wat moeilijker in de hand liggen (vooral uitzoomen lukt moeilijker). De H2 heeft wel een prachtig uitzicht (al doet dat er eigenlijk niet veel toe) maar ik vind er zo weinig over op dit forum? De panasonic's hebben nogal last van ruis?

Ik geraak er maar niet uit...kunnen jullie mij helpen in mijn moeilijke keuze??

Re: Sony DSC-H2? of een alternatief?

Heb je de Sony DSC-H5 al eens bekeken ?
    7milj pixels, 12x optische zoom, ISO 80 tot 1000

Comment

De Sony DSC-H5 komt begin juni uit.
      Richtprijs volgens Sony Hifinesse 479 euro.
      Ben aan het aftellen
      D850, D750, Nikon 24-70 VR, Nikon 70-200 vrii, Nikon 200-500, Tamron 15-30g2, Tamron 90 g2

Comment

Ben niet overtuigd dat de meerprijs van de H5 die ene pixel en dat groter scherm waard is...
        Bovendien zitten we dan in een andere klasse. Moeilijk om de H5 te vergelijken met de bovenstaande lijst.
        Misschien dat ik de Canon S3 aanvul aan mijn lijstje als zit die iets boven mijn budget.

Ik kijk vol verwachting uit naar de review van de H2 op dpreview... misschien ga ik dan knopen kunnen doorhakken.
        Toch iemand goede hulp mbt de bovenstaande lijst?
        Last edited by G<<rT; 20 mei 2006, 14:35.

Comment

ik kocht 14 dagen geleden de H2.zolang je het toestel vol automatisch gebruikt zijn er weinig problemen.wil ja de handmatige instellingen gebruiken wordt het in mijn ogen een hoopje ellende.persoonlijk vind ik dat de manuele instellingen moeilijk te gebruiken zijn.Gebruiksgemak is dus in mijn ogen een zero.maw, ontevreden over het gebruiksgemak.wat de foto's zelf betreft ga ik me nog niet uitspreken.tot nu heb ik namelijk nog niet veel tijd gehad om deze in volle ornaat te gebruiken.
          Mvg, Jan. Canon Eos 400-D

Comment

Working...
          X