Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Fujifilm S9500 topic ;-)))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Het Fujifilm S9500 topic ;-)))

bedankt, de voorzetlens schuift volgens mij mee, het is namelijk een manuele zoom.

Ik denk dat ik dan maar ga uitkijken voor een 9500.

Comment

als die meeschuift met de lens zal dat geen problemen geven.Is toch zo bij de powershot pro 1
      Wat heeft het meeschuiven te maken met het al dan niet verschijnen van een zwarte rand? Als de originele diameter van de lens 58mm is, en je wil er dmv. een verloopring een voorzetlens van 55mm opzetten , dan kan het gewoon niet anders dat er een zwarte rand zal verschijnen. Bij de grootste breedhoekstand krijg ik al een zwarte rand omdat er voor mijn lens een UV-filter van 58mm zit...wat moet dit dan geven met een verloopring + een filter, en bovendien nog 55mm ipv.58mm. Ik durf er haast niet aan denken
      meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

Comment

Na de aankoop van een S9500 stellen we vast dat er geen nederlandstalig menu
        in de cam zit.Firmware is 1.02.Toestel is aangekocht bij pixmania ,en die kopen in /verkopen europese toestellen.
        We hebben een franstalige handleiding en zoeken een engelse of nederlandse pdf .Helaas niet te downloaden op fuji website ??

We zien wel dat je een handleiding kan aanschaffen als je toestel europees is aangekocht.Iemand ervaring hiermee.

Comment

Je kan wel een engelse handleiding downloaden op de fuji site
          heb een PM verstuurd met de link

Groetjes,
          Jeami

Comment

NOg eens de vraag stellen of het klopt dat er geen nederlands menu aanwezig is
            in de europese versie ?

fabbe

Comment

Ik werk met de s9500 sedert december en in het begin was het wat zoeken.
              Ik ben er zeer tevreden over doch heb ik reeds een defect gehad.
              In april zag ik dat het wieltje waarmee je de sluitersnelheid of diafragma kiest niet meer reageerde.
              Ik moet wel zeggen dat ik die eerste maanden nogal wat aan dit wieltje gedraaid had daar ik niet veel automatisch instel.
              Gelukkig nog in garantie, doch toestel 3.5 weken exit.
              Hopelijk is dit eenmalig en hebben jullie dit nooit voor.
              Het spijtige is dat na reparatie geen enkele informatie bestond over wat er nu eigenlijk mis was met het toestel.
              Ik heb ook de ervaring dat je de meeste fotos achteraf nog moet bijwerken in ps om een perfecte foto te bekomen, vooral aan scherpte moet gesleuteld worden, maar ja, het hoort bij de hobby.

popol
              popol

http://www.fotopopol.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe
                NOg eens de vraag stellen of het klopt dat er geen nederlands menu aanwezig is
                in de europese versie ?

fabbe
                Voor zover ik weet zit die er niet in, maar ja, het zijn tenslotte maar een paar engelse termen die je moet kennen en probleem is opgelost.
                Ik stoor er mij in ieder geval niet aan.

popol
                popol

http://www.fotopopol.be

Comment

ben nieuw hier, maar meld me even want als fuji 9500 bezitter en liefhebber ben ik geinteresserd in alles wat met dit toestel te maken heeft. (ik hoop dat het niet uitmaakt dat ik niet in belgie woon.)
                  binnenkort hoop ik ook de fuji f30 te hebben en ervaringen met beide camera's te delen. rob.

Comment

Ben dus ook vandaag naar mijn nonkel (fotograaf) geweest en ff gesproken over digi's; hij raadde me de Fuji S9500 aan, en vertelde dat hij dat toestel kon leveren voor 699 EUR. Weet iemand of dat veel of weinig is voor dat toestel?

Oh ja, en ook belangrijk: Kan je er goed actiefoto's (rennende hond) mee maken?

Bedankt alvast!

Comment

pixmania (be) 502 euro, da's andere koek.
                      rennende honden is altijd moeilijk, maar met manual scherpstellen en eerste of laatste 3 foto's zal er wel 1 goede bijzitten. gr.rob

Comment

Aha, da's inderdaad stukken goedkoper! Moet eens terug informeren bij mijn nonkel want ik meen begrepen te hebben dat hij er een xd-geheugenkaart van 1 GB, een tasje, extra batterijen en een lader bijdeed buiten de dingetjes die er al bij zitten standaard. Misschien valt die prijs dan toch nog mee, hoewel ... Ga eens polsen zie ! Merci!

Comment

dat is minder dan 100 euro bij elkaar,
                          en is het een snellader met 2500 batterijen?
                          het nogal een verschil of het 4 uur duurt of 15 uur.

Comment

Een S9500 voor 489€
                            http://www.fotokonijnenberg.nl/produ..._product=12331

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door drob
                              pixmania (be) 502 euro, da's andere koek.
                              rennende honden is altijd moeilijk, maar met manual scherpstellen en eerste of laatste 3 foto's zal er wel 1 goede bijzitten. gr.rob
                              Ik heb voor mijn zoon een s9500 gekocht bij pixmania.Bij de € 502 en € 6.5 verzending werden wel 4x 2100nimh en een oplader bijgeleverd.Helaas duurt het met deze lader wel 12uur voor te laden.En een franse en duitse handleiding alhoewel het een europees toestel betreft.Je hebt wel 2 jaar garantie.Lokale fotoboer vroeg ons 805 euro voor dit toestel.

Voor fotos direkt uit de cam (enkel verkleind en usm) zie
                              Vorig weekend 3 uurtjes doorgebracht in Liechtenstein op 2015m hoogte :G

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door drob
                                dat is minder dan 100 euro bij elkaar,
                                en is het een snellader met 2500 batterijen?
                                het nogal een verschil of het 4 uur duurt of 15 uur.
                                Bedankt, ik ga 'm toch bestellen bij m'n nonkel; ik krijg nl. nog een fotografiecursus cadeau van hem en dat is maar goed ook want ik kan veel tips gebruiken (ben volledig blind). Maar het lijkt me een geweldig toestel, ooh ik heb al helemaal de kriebels ... Jihaaaaaaaa! Lekker mijn zwetteke (mijn zwarte geleidehond Olly) fotograferen, oh yes! Ik kijk er echt naar uit! Bedankt en mmmm, droom droom droom!

Comment

Working...
                                X