Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Fujifilm S9500 topic ;-)))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Het Fujifilm S9500 topic ;-)))

In navolging van al de andere camera topics die ik hier al op het forum gezien heb, leek het mij wel leuk om ook even S9500 bezitters op te roepen om zich kenbaar te maken. Specifieke vragen mbt. de Fujifilm S9500 zouden eventueel in dit topic gecentraliseerd kunnen worden.

Groetjes,

Gaëtan

Yes, ik kan de lijst beginnen aanleggen...

Baas
    Flitske
    Ekfen Wix
    Anthlona
    Last edited by flitske; 27 mei 2006, 22:05.
    meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

Re: Het Fujifilm S9500 topic ;-)))

niet allemaal tegelijk hé ! ....
    D90, NIKKOR 18-200mm VR, SB600

Comment

Ben ik dan echt de enige met een Fuji S9500

Comment

Allée, als eerste!!!

'k heb er wel nog geen maar ga me er zo gauw konijnenberg in turnhout opent ene aanschaffen... Hopelijk gene miskoop:-)

ik heb al wel een vraagje: wie werkt er ook met mac en S9500? hij werkt toch perfekt samen op osX 10.3.9?
        Iemandraad hiermee?

groeten, geert

Comment

ik heb er echt een
          en hij trekt fotos
          fuji s9500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geerthey
            Allée, als eerste!!!

'k heb er wel nog geen maar ga me er zo gauw konijnenberg in turnhout opent ene aanschaffen... Hopelijk gene miskoop:-)

ik heb al wel een vraagje: wie werkt er ook met mac en S9500? hij werkt toch perfekt samen op osX 10.3.9?
            Iemandraad hiermee?

groeten, geert
            Lees je geheugenkaartje in met een kaartlezer, dat werkt gewoon met ieder systeem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geerthey
              Allée, als eerste!!!

Iemandraad hiermee?

groeten, geert
              Natuurlijk werkt die perfect samen met Mac OS X "Panther". Wat had je anders van Apple gedacht?

Comment

weinig vragen dus zeer goed toestel
                fuji s9500

Comment

'k wil ook wel aansluiten..

heb er sinds 10 dagen ook eentje (na lang wikken en wegen :-) maar voorlopig nog volop alles aan 't uitpluizen. So far nog geen vragen, maar ik zal nog wel opduiken!
                  .: Simplicity is the ultimate sophistication :.

Comment

sinds april heb ik ook een fujifilm s9500, maar nog weinig ervaring met toestel ik zit nog in test en leer fase. tot zover geen echte bemerkingen
                    Canon EOS 40D * ef50MM f/1.8II * ef-s 18-200 1:3.5-5.6IS * speedlite430EXII

Comment

klein vraagje,

is het verschil tussen de ontspansvertraging van de s 9500 merkbaar?

Ik fotografeer voornamelijk kinderen in beweging, vandaar.

en is de macro een aanrader???

Ik kan aannemen dat bij een dslr dit niet het geval is, vandaar nog steeds mijn twijfels.

Comment

Ik heb een EOS 350D en een S9500, en ik moet eerlijk zeggen dat ik geen verschil vaststel in ontspanvertraging. De S9500 is echter wel wat trager in het scherpstellen en bovendien is hij eveneens trager bij het nemen van verschillende foto's na elkaar. Daar waar de EOS350D 3 foto's per seconde kan nemen (voor ongeveer 11 foto's in JPEG dacht ik) , blijft de S9500 ver achter met slechts 1 a 1,5 foto's per seconde (voor een maximum van 4 foto's)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flitske
                          Ik heb een EOS 350D en een S9500, en ik moet eerlijk zeggen dat ik geen verschil vaststel in ontspanvertraging. De S9500 is echter wel wat trager in het scherpstellen en bovendien is hij eveneens trager bij het nemen van verschillende foto's na elkaar. Daar waar de EOS350D 3 foto's per seconde kan nemen (voor ongeveer 11 foto's in JPEG dacht ik) , blijft de S9500 ver achter met slechts 1 a 1,5 foto's per seconde (voor een maximum van 4 foto's)
                          Het scherpstellen maakt juist deel uit van de shutterlag.

Hubert
                          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Ik bezit een S5600, en ben er heel erg tevreden over!

Ik koch mij een S5600 vanwege mijn lage (student)budget, maar een S9500 is toch niet zoveel beter?

Wat bracht u (jullie) tot de keuze om een S9500 te kopen in plaats van een (goedkopere) S5600?

mvg
                            Jeroen
                            ..:: Fuji FinePix S5600 ::..

Comment

Wat mij deed kiezen voor de s9500 is de "manuele" zoom-ring en scherpstelring. Ik de meeste andere birdge-camera's werkt de zoom dmv. een knopje, hetgeen ik niet zo handig vind.

Wat de shutterlag betreft, akkoord dat de scherpstelling daar ook meegerekend wordt, maar als ik de S9500 vergelijk met bijvoorbeeld een Canon A75, dan stel ik toch vast dat deze veel sneller de foto maakt na scherpstellen. Dit was voornamelijk wat mij vroeger stoorde met de compactcamera's. De drukte op de knop, en je moest dikwijls (zelfs na scherpstellen) nog een havle seconde wachten vooraleer de foto genomen werd. Dit is dus duidelijk niet zo met de S9500. En hoewel de scherpstelling trager is dan met de EOS 350D, toch heb ik dat nog nooit als hinderlijk ervaren...

Comment

Working...
                              X