Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon d50 of canon d350

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon d50 of canon d350

    Ik weet er zullen veel voor en tegenstanders in dit kamp zijn echter ikstel toch deze vraag.
    Een kennis van mij heeft deze vraag gesteld. En ik kan die maar voor een klein gedeelte beantwoorden daar ik al jaren met nikon fotografeer.
    Hij is een beginnend fotograaf welke graag het digitale pad wil gaan bewandelen en dat met een digitale reflex.

    Zijn er nou echt grote verschillen tussen deze 2 body's , buiten de pixels ??

    alvast bedankt voor de info

    alex
    Website : www.alextimmermans.com
    Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
    Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

  • #2
    Re: Nikon d50 of canon d350

    Bekend dilemma... Kijk hier ook eens:

    Hej, Ik ben nieuw hier op het forum, maar niet in de fotografie. Ik heb momenteel een 'gewone' digitale camera, die is vrij oud aan het worden, en ik wil graag verder. Daarom zou ik een DSLR willen. Ik heb al wat zitten rondlezen op het forum, maar ik zie de bomen door het bos nietmeer. Welke is nu de ideale instap
    -= Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both. =- (Benjamin Franklin)

    Comment


    • #3
      Re: Nikon d50 of canon d350

      Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland
      Ik weet er zullen veel voor en tegenstanders in dit kamp zijn echter ikstel toch deze vraag.
      Een kennis van mij heeft deze vraag gesteld. En ik kan die maar voor een klein gedeelte beantwoorden daar ik al jaren met nikon fotografeer.
      Hij is een beginnend fotograaf welke graag het digitale pad wil gaan bewandelen en dat met een digitale reflex.

      Zijn er nou echt grote verschillen tussen deze 2 body's , buiten de pixels ??

      alvast bedankt voor de info

      alex
      Ik denk dat voor een beginner één van de voornaamste verschillen de manier is waarop beide toestellen in de hand liggen. Ik heb ze beide vastgehad, en als ik zou moeten kiezen, zou het heel zeker de D50 zijn. De 350D lag me gewoon absoluut niet wegens te klein...

      Ik weet het, voor anderen is dat mogelijk net omgekeerd , maar daarom zou ik ze gewoon gaan vastnemen en indien mogelijk een paar minuten mee werken als ik hem was. Technisch zijn ze beide goed, zeker als begincamera, dus daarop zou ik mijn keuze niet baseren.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: Nikon d50 of canon d350

        Oorspronkelijk geplaatst door K-2
        Ik denk dat voor een beginner één van de voornaamste verschillen de manier is waarop beide toestellen in de hand liggen. Ik heb ze beide vastgehad, en als ik zou moeten kiezen, zou het heel zeker de D50 zijn. De 350D lag me gewoon absoluut niet wegens te klein...
        Daarom heb ik ook voor de D50 gekozen,de handgreep van de 350 is echt wel klein.
        Marc

        Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

        Comment


        • #5
          Re: Nikon d50 of canon d350

          een winkel binnenstappen waar ze beide toestellen hebben.
          vragen om wat met beide toestellen te mogen "spelen"
          de welke u het beste bevalt kopen.
          verder zijn beide toestellen sterk aan elkaar gewaagd
          dus hetgeen u het beste bevalt en in de hand ligt (ook menuopbouw) kopen

          Comment


          • #6
            Re: Nikon d50 of canon d350

            Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971
            een winkel binnenstappen waar ze beide toestellen hebben.
            vragen om wat met beide toestellen te mogen "spelen"
            de welke u het beste bevalt kopen.
            verder zijn beide toestellen sterk aan elkaar gewaagd
            dus hetgeen u het beste bevalt en in de hand ligt (ook menuopbouw) kopen
            Een grote mediamarkt is daar ook goed voor geschikt (in Groningen hebben ze er bijvoorbeeld een boel staan). Dan kan je er even lekker mee spelen zonder dat er een verkoper in je nek staat te hijgen...
            -= Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both. =- (Benjamin Franklin)

            Comment


            • #7
              Re: Nikon d50 of canon d350

              Met bovenstaande eens. Beide camera's zijn zeer goed.

              Ik heb zelf de D70, grofweg even groot als de D50.
              Ik heb al meerdere malen met een 350D gefotografeerd.
              Ik vind zelf de D50/D70 net iets prettiger in de hand liggen en bedienen. De 350D is net weer wat kleiner wat ook een voordeel kan zijn.

              Beide kitlenzen zijn uitstekend. Voor beiden zijn prima lenzen te verkrijgen als aanvulling op of vervanging van de kitlens. Beide merken bieden prima flitsers en voldoende accesoires.
              Beide merken zijn groot genoeg om nog wel eventjes te bestaan.

              Op www.dpreview.com staan voorbeeldfoto's van beiden waar je kan zien of je één van beide camera's mooiere beelden vindt produceren. Dat is een kwestie van smaak, ze liggen erg dicht bij elkaar.

              Het belangrijkste is denk ik welke je het fijnste vindt aanvoelen en waar je meteen het idee hebt dat een knopje zit waar je het verwacht.

              Succes!

              Comment


              • #8
                Re: Nikon d50 of canon d350

                Ik heb zelf een nikon d50 gehad. Mooie foto's mee gemaakt, maar ik mistte toch de mooie warme kleuren die Canon wel heeft. Maar verder een super camera. Ligt natuurlijk ook aan je persoonlijke voorkeur!

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon d50 of canon d350

                  Oorspronkelijk geplaatst door michelle
                  Ik heb zelf een nikon d50 gehad. Mooie foto's mee gemaakt, maar ik mistte toch de mooie warme kleuren die Canon wel heeft. Maar verder een super camera. Ligt natuurlijk ook aan je persoonlijke voorkeur!
                  Je kan de voorinstellingen bij de D50 zodanig instellen dat er 'warmere' kleuren uitkomen (tooncompensatie, kleurstand, verzadiging, tint, ...).

                  Gr's, Wim
                  Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                  Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon d50 of canon d350

                    Heb vandaag zelf de D50 in handen gehad en hij ligt wel duidelijk beter in de hand.
                    Nu hoorde ik van iemand op een andere site dat hij zal worden vervangen in september voor een ander model.

                    Klopt dit en is het nog de moeite om nu een D50 te gaan kopen of toch maar beter te wachten?

                    GreetzzZ..
                    - Canon EOS 350D - EF-S Canon 18-55f/3.5-5.6 - 1GB SanDisk Ultra II -

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon d50 of canon d350

                      @Aloha

                      Als je met die andere site Cleaned voor hebt.
                      Heb je mijn reactie verkeerd verstaan.
                      Het kan zijn dat er een vervanger komt.
                      Maar niks is zeker aangezien iedereen die iets meer weet van Photokina er niets over mag zeggen.
                      Er is hier trouwens ook een Topic over Photokina waar heel wat gespeculeerd wordt.
                      Hoi, ja, ik weet dat ik er echt wel heel vroeg mee kom, maar met reden. :o Ik had reeds gewacht op de nieuwe Canon 30D, maar was een beetje teleurgesteld, had iets meer verwacht...:( ;) Vandaar dat ik nog maar eens uitstel naar september in de hoop dat Canon daar nog een nieuw toestel uitbrengt op Fotokina. Heeft er


                      Greetz
                      Fujifilm X-PRO2 - Fujifilm XF 16mm F1.4 - Fujifilm XF 23mm F2 - Fujifilm XF 35mm F2 - Fujifilm XF 50mm F2 - Fujifilm EF-X20 - Canon Speedlite 580EX II - Manfrotto 055XPROB met de Manfrotto 488RC2

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon d50 of canon d350

                        Oorspronkelijk geplaatst door AloHa
                        Nu hoorde ik van iemand op een andere site dat hij zal worden vervangen in september voor een ander model.

                        Klopt dit en is het nog de moeite om nu een D50 te gaan kopen of toch maar beter te wachten?
                        En dan hoor je weer dat de D55 of D60 vervangen zal worden, want eerst heb je gewacht tot er gebruikers ervaring was en zo blijf je wachten.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon d50 of canon d350

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sandeman
                          Een grote mediamarkt is daar ook goed voor geschikt (in Groningen hebben ze er bijvoorbeeld een boel staan). Dan kan je er even lekker mee spelen zonder dat er een verkoper in je nek staat te hijgen...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon d50 of canon d350

                            Oorspronkelijk geplaatst door AloHa
                            Heb vandaag zelf de D50 in handen gehad en hij ligt wel duidelijk beter in de hand.
                            Nu hoorde ik van iemand op een andere site dat hij zal worden vervangen in september voor een ander model.
                            Klopt dit en is het nog de moeite om nu een D50 te gaan kopen of toch maar beter te wachten?
                            Zelfs al zou dit kloppen, ik zou er niet op wachten. De D50 is een camera die op punt staat en geen problemen vertoont. Bij een eventuele opvolger is dit nog afwachten! Bovendien zal deze dan weer duurder zijn en moeilijk leverbaar ...

                            Gr's, Wim (een tevreden D50 bezitter)
                            Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                            Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon d50 of canon d350

                              Mee eens: wachten is zonde... Tegen die tijd had je al duizenden mooie foto's kunnen maken.

                              In principe hebben al die sites gelijk: alle camera's gaan vervangen worden... uiteindelijk dan...
                              Dat is geen reden om te wachten.

                              Ik heb die zelfde gedachtenkronkel gevolgd voor aanschaf van mijn D70. Nu kijk ik er anders tegen aan: de D50 en D70 zijn uitstekende camera's die alles bieden wat je wenst, ze produceren uitstekende beelden die je groot genoeg kan opblazen, zijn supersnel en robuust genoeg om jaren mee te gaan (kijk naar de D100).

                              Natuurlijk komen er nieuwe camera's die nog sneller zijn en meer pixels hebben (de D200 bijvoorbeeld), maar die zijn misschien al weer vervangen door nog mooiere modellen tegen de tijd dat je D50 versleten is.

                              Comment

                              Working...
                              X