Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankooptips voor absolute beginners aub : fujifilm finepix of canon digital ixus?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• aankooptips voor absolute beginners aub : fujifilm finepix of canon digital ixus?

hallo,

Wij zijn dringend op zoek naar een digitale camera (werken nog altijd analoog) met een aantal vereisten. Hij moet snel werken, niet met een vertraging van een aantal seconden voor je een nieuwe foto kan maken (hetgeen wij soms merken bij de digitale toestellen van familie). Hij moet goede foto's afleveren met zo weinig mogelijk ruis en zeker ook mooie kwaliteit filmpjes maken (met geluid natuurlijk). De batterijen moeten lang mee gaan. En hij moet natuurlijk ook gebruiksvriendelijk zijn, aangezien we nog nooit een digitale camera hebben gehad.
    Dus we zoeken een camera met die vereisten en en de beste prijs-kwaliteitsverhouding. De prijs op zich is niet zo heel belangrijk als de kwaliteit die rechtvaardigt. Voorlopig blijven wij steken bij de digital ixus-reeks van canon en de finepix van fujifilm? Andere suggesties zeker ook welkom. Wij hopen op massale reacties om ons als beginners goed op weg te zetten...

Re: aankooptips voor absolute beginners aub : fujifilm finepix of canon digital ixus?

Ik heb de Digital Ixus 750, en ben zeer tevreden!
    meer uitleg van mij en anderen kan je vinden op

http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=111844

MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Re: aankooptips voor absolute beginners aub : fujifilm finepix of canon digital ixus?

Ik denk dat er eigenlijk met uw vereisten maar één camera met kop en schouders boven uit steekt: de Sony R1
      Tenzij je ineens voor een nog duurdere DSLR gaat.

Een review: http://www.dpreview.com/reviews/sonydscr1/

Wel geen movies, maar daar koop je toch geen fotocamera voor ?
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete
        Ik denk dat er eigenlijk met uw vereisten maar één camera met kop en schouders boven uit steekt: de Sony R1
        Tenzij je ineens voor een nog duurdere DSLR gaat.

Een review: http://www.dpreview.com/reviews/sonydscr1/

Wel geen movies, maar daar koop je toch geen fotocamera voor ?
        Je kan gelijk hebben, doch deze Sony kan ik bezwaarlijk nog een compactje noemen. En gelet op de duiding in de oorspronkelijke vraag denk ik dat ze eerder op zoek zijn naar een klein, maar goed, toestelletje.
        Persoonlijk heb ik al veel goede dingen over de Fuji F10/F11 gehoord. Zelf heb ik er geen ervaring mee.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje
          Je kan gelijk hebben, doch deze Sony kan ik bezwaarlijk nog een compactje noemen. En gelet op de duiding in de oorspronkelijke vraag denk ik dat ze eerder op zoek zijn naar een klein, maar goed, toestelletje.
          Persoonlijk heb ik al veel goede dingen over de Fuji F10/F11 gehoord. Zelf heb ik er geen ervaring mee.
          Ze spreken ook nergens over een "compactje"....
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

fuji S9500 komt dan ook aardig in de buurt denk ik
            als het toch geen compactje moet zijn
            is zeer goed kwestie ruis,mooie kleuren
            kwaliteit fimpjes is ook wel goed (toch bij de s7000 die ik had)
            bij de nieuwe s9500 kun je nog inzoomen terwijl je filmpt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje
              Dit lijkt mij ook de beste keuze, ze zijn een beetje groter dan de ixus reeks, maar niet eens zo'n enorm verschil, nog makkelijk in je (jas)zak te stoppen en voldoen volgens mij aan ALLE bovengenoemde vereisten
              En aangezien je het vooral over het gebruiksgemak had is de F10 al genoeg wsl, die is enkel niet manueel te bedienen, de F11 wel, maar die kost in de winkel al snel €100 meer...
              Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Hallo,

Bedankt alvast voor jullie reacties. Als ik het goed begrijp, lijkt de fujifilm F10 voorlopig de beste keuze? Ondertussen ook wel al veel goeds gehoord over de Canon Powershot S3IS... en en de digital Ixus 750.Welke van de drie is de beste optie? (okkasioneel een filmpje kunnen maken van de kinderen is echt wel een voorwaarde, liefst zo dat we dan ondertussen kunnen inzoomen ook.)

Comment

Volgens mijn mening is de Canon Powershot S3IS het beste om te filmen en ook het bereik van de lens is dik in orde ( met beeldstabilisatie wat veel foto's kan redden voor een beginner !! ) . ( een heel goed en leuk toestel dat ook snel is door de DigicII processor van Canon die ook in reflex toestellen gebruikt wordt)

De Fuji F10 ( of nieuwe F11?) is kwalitatief beter bij minder goede lichtomstandigheden ( minder ruis ) maar kan van bereik en mogelijkheden niet in de buurt van de Canon komen.

Comment

Als je wil kunnen zoomen tijdens dat filmen moet je wel voor de S3 IS gaan. De anderen kunnen dat niet want de zoom maakt teveel lawaai. De S3 zijn zoom maakt bijna geen lawaai en is dus bruikbaar.

Van al degene die je hier aanhaalt is de S3 de beste. De fuji's scroren wel iets beter in de hoge iso maar dat wordt deels gecompenseerd door de IS.

Voor filmen heeft die S3 nog iets anders dat praktisch is. Hij heeft namelijk een knop waarmee je het filmen op elk moment kan starten zonder iets anders te moeten instellen. Je bent aan het fotograferen en wil iets filmen dan moet je gewoon die knop indrukken en het filmen is begonnen. Je kan terwijl zelfs nog foto's maken ook moest je willen.

Comment

Was ik nog vergeten: onze 'ideale' camera heeft ook nog een optische zoeker... Ik weet niet of er nog een toestel overblijft, met deze extra vereiste?!?

Comment

De ixus 750 heeft ook nog een zoeker los van de display.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door annelie
                          Was ik nog vergeten: onze 'ideale' camera heeft ook nog een optische zoeker... Ik weet niet of er nog een toestel overblijft, met deze extra vereiste?!?
                          Dat hangt ervan af wat je wil zeggen met optische zoeker. Als je wil zeggen dat je ook foto's wil kunnen maken zonder gebruik van de LCD. Dan spelen de fuji's niet meer mee de canon's nog wel.

Maar als je echt een optische zoeker wilt dan speelt de S3 ook niet meer mee want dat is via een evf(electronic viewfinder). De ixus 750 heeft een optische zoeker (maar niet door de lens) en heel klein. Wat natuurlijk wel handig kan zijn zo een zoeker maar daarvoor zou ik de S3 niet laten liggen.

Comment

Working...
                          X