Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji A303, Sony DSC P71 ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji A303, Sony DSC P71 ?

    Hallo,

    Ik ben van plan mijn eerste digitale camera aan te schaffen (binnen dit en 2 weken). Ik heb al heel wat reviews gelezen, en mijn budget is ongeveer 450 euro. Welk is ht beste toestel dat ik kan aanschaffen? Enige tips? Ik heb mijn oog laten vallen op de Sony DSCp71 maar die lijkt me nogal lomp, in vergelijking met de Fuji Finepix A303, die dan volgens hun website maar 100 ISO aanbieden (dus slecht voor binnenskamers te fotograferen). Er was hier op het forum ook sprake van de olympus c300, maar die heeft geen 3.2 Megapixels en gebruikt 4 batterijen, ipv 2 zoals de fuji en de sony... Enig advies? Het enige wat ik wil is een toestel dat relatief weinig batterijen verbruikt, 3* optische zoom heeft, een macrofunctie, ISO instelbaarheid, en redelijk compact is (toestel voor gebruik tijdens alpinismetochten, prachtige berglandschappen wil ik haarfijn vastleggen, alsook zonsop-en ondergangen.). Ben ik te veeleisend?

    Groeten,

    Herman.
    Like my facebookpage: http://www.facebook.com/hermandesmetfotografie
    Web: http://www.hermandesmet.be

  • #2
    Originally posted by herm
    Hallo,

    Ik ben van plan mijn eerste digitale camera aan te schaffen (binnen dit en 2 weken). Ik heb al heel wat reviews gelezen, en mijn budget is ongeveer 450 euro. Welk is ht beste toestel dat ik kan aanschaffen? Enige tips? Ik heb mijn oog laten vallen op de Sony DSCp71 maar die lijkt me nogal lomp, in vergelijking met de Fuji Finepix A303, die dan volgens hun website maar 100 ISO aanbieden (dus slecht voor binnenskamers te fotograferen). Er was hier op het forum ook sprake van de olympus c300, maar die heeft geen 3.2 Megapixels en gebruikt 4 batterijen, ipv 2 zoals de fuji en de sony... Enig advies? Het enige wat ik wil is een toestel dat relatief weinig batterijen verbruikt, 3* optische zoom heeft, een macrofunctie, ISO instelbaarheid, en redelijk compact is (toestel voor gebruik tijdens alpinismetochten, prachtige berglandschappen wil ik haarfijn vastleggen, alsook zonsop-en ondergangen.). Ben ik te veeleisend?

    Groeten,

    Herman.
    Herman, welkom bij BD,
    C-300 heeft wel zeker 3 Megapixel, is ook instelbaar 100 - 200 - 400 iso, er gaan gewoon 4 batterijen tegelijk in. Maar gebruik met elke camera oplaadbare NiMH accu's 1800 of meer, of je moet aandelen hebben bij Duracell of Varta. Een tweede setje is ook aan te bevelen evenals een 128 mb card extra.

    Comment


    • #3
      Originally posted by C720
      Originally posted by herm
      Hallo,

      Ik ben van plan mijn eerste digitale camera aan te schaffen (binnen dit en 2 weken). Ik heb al heel wat reviews gelezen, en mijn budget is ongeveer 450 euro. Welk is ht beste toestel dat ik kan aanschaffen? Enige tips? Ik heb mijn oog laten vallen op de Sony DSCp71 maar die lijkt me nogal lomp, in vergelijking met de Fuji Finepix A303, die dan volgens hun website maar 100 ISO aanbieden (dus slecht voor binnenskamers te fotograferen). Er was hier op het forum ook sprake van de olympus c300, maar die heeft geen 3.2 Megapixels en gebruikt 4 batterijen, ipv 2 zoals de fuji en de sony... Enig advies? Het enige wat ik wil is een toestel dat relatief weinig batterijen verbruikt, 3* optische zoom heeft, een macrofunctie, ISO instelbaarheid, en redelijk compact is (toestel voor gebruik tijdens alpinismetochten, prachtige berglandschappen wil ik haarfijn vastleggen, alsook zonsop-en ondergangen.). Ben ik te veeleisend?

      Groeten,

      Herman.
      Herman, welkom bij BD,
      C-300 heeft wel zeker 3 Megapixel, is ook instelbaar 100 - 200 - 400 iso, er gaan gewoon 4 batterijen tegelijk in. Maar gebruik met elke camera oplaadbare NiMH accu's 1800 of meer, of je moet aandelen hebben bij Duracell of Varta. Een tweede setje is ook aan te bevelen evenals een 128 mb card extra.
      Jaja, maar die C-300 heeft een kleinere maximale resolutie. Ah, en de Kodak EasyShare DX4330 is blijkbaar nog goedkoper en heeft een nog hogere maximale resolutie... Het blijft een dillemma...
      Like my facebookpage: http://www.facebook.com/hermandesmetfotografie
      Web: http://www.hermandesmet.be

      Comment


      • #4
        Herman,
        Olympus gebruikt die 0,2 MP om kleurcorrecties enz. te doen, in elke camera zit grotere chip voor de noodzakelijke firmware. Optisch bezien is Olympus toch wel beter, bovendien moet je bij Kodak nog een dockingstation bijkopen, dan is die duurder. Vershil tussen 3.0 en 3.1 kan je echt niet zien. Bovendien heeft C-300 Iso instelbaar 100 - 200 - 400, Kodak alleen 100 - 200, bij binnenfoto's en slecht licht merk je zeker dat verschil.

        Comment

        Working...
        X