Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eos 350d kopen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eos 350d kopen

Hallo

Ik wil graag de Eos 350D aankopen. Ik heb positieve reacties en negatieve reacties gelezen over deze camera. Maar over het algemeen is deze camera toch goed.

Ik heb nog een analoge eos 3000 maar de flitser blokeert hier na een maal flitsen. Heb ook een sony cybershot die ook wel mooie foto' neemt maar dit is niet zoals een spiegelreflex.

Ik heb wat rond gekeken in hasselt, ik koop hem zeker niet in de mediamarkt. Heb gekeken bij twee andere winkels en in een winkel is deze aanbieding.

Canon ef-S 18-55 mm
    Tamron 55-200 mm DI II LD
    512 Mb geheugenkaart
    999€

en

Eos 350D met 2 canon zooms
    EF-S 18-55 mm en 55-200 mm USM + Grip 1149€

Ik denk dat erlders goedkoper is. Ik was in de mediamart in rotterdam en daar was hij rond de 800€ met die printer die ik eigenlijk overbodig vind. Kan mij iemand helpen met een goedkopere en goede kwaliteit lenzen.
    Canon EOS 3000, 28-80mm canon, Sony cybershot 5.1 mp

Re: Eos 350d kopen

Als je er een goeie lens bij wil kan ik je de 17-85 IS USM aanbevelen. Scherpe lens met een handig bereik en beeldstabilisatie.
    Deze is samen met de 350D in kit te verkrijgen (1198 € bij een Belgische internetwinkel). Voor extra comfort is de grip ook appart te koop (+/- 140 €).

Met deze combinatie kan je al veel doen. Een telelens kan je achteraf nog bijkopen, keuze genoeg.
    Last edited by BigDuckSix; 9 mei 2006, 20:05.
    www.bigducksix.be

Comment

Hello,

vermits je in Hasselt rondgekeken hebt, denk ik dat een ritje naar Top-Foto in Duitsland binnen de mogelijkheden moet liggen ...

350D met kitlens staat daar aan 749 Euro
      350D met 18-55, 55-200 en grip : 989 Euro
      350D met 17-85IS en grip : 1229 Euro
      350D met 17-85IS : 1138 Euro

je ziet het, prijzen verschillen soms nogal, let wel dat normaal gezien de kit van de 350D met de 17-85IS zoals die door Canon zelf samengesteld werd ook de grip inhoudt, als je de 350D met 17-85IS aangeboden krijgt zonder de grip is dit gewoon een combinatie die de verkoper samenstelt (is niks mis mee hoor, en is meestal goedkoper omdat de grip toch ook meer dan 100 Euro kost)

Heb zelf de 350D met 18-55 in kit gekocht, direct de grip erbij genomen, en ga nu uitbreiden met 17-85IS, 70-300IS en 50 1.8 MkII ... ik zou eerlijk gezegd de 350D met 17-85IS nemen inclusief grip, ligt prima in de hand.

Johan

Comment

Wat is er dan zoveel beter aan deze lens? Is het uit beter glas?

Comment

Hello,

De 17-85 heeft een groter bereik, ikzelf zit zowat constant tegen de 55mm van de kitlens aan als ik geen wide gebruik, dus iets meer wide angle (1 mm) en 30mm meer zoom ... en dan ook nog IS ... kan niet meer stuk voor die prijs.

Als ik het op voorhand geweten had dan had ik een body gekocht en dan de 17-85IS erbij (zou voor mij goedkoper uitkomen dan de kit met deze lens en de grip)

Let wel de 17-40L is waarschijnlijk beter, maar die is ook weer een stuk duurder, en je hebt minder bereik, dus is die niet echt als all-round geschikt.

Ik gebruik vrij veel wide angle om auto's te fotograferen, dus ik ben van plan om de 10-22 van Canon erbij te nemen, dan heb ik een heel goede lens voor wide en een prima allround lens voor als de rest, in combinatie met een 70-300 IS kom ik dan een heel eind ... nog betere lenzen (17-55 2.8 IS en 70-200 2.8 IS) kan je altijd nog later kopen en je eerste lenzen dan verkopen.

Johan

Comment

Dus dat pakket is een toppie? Het is wel duurder dan die pakketten met goedkopere lenzen. Ik ga nog moeten sparen voor dat. Maar die pakketten die hierboven staan zijn die goed of niet goed. De lenzen dan.

Zou ik wel weten waaraan ik begin fotografie als hobby. allesinds een spaar hobby lol. Maar ergens heeft me het altijd gefasineerd. En met een klein digitaal toestelletje werken is ook niet zo handig en analoog ja dat komt duur uit om al die ontwikkelingen te betalen.

Comment

Onze zoon heeft zich vorige week de 350D gekecht, alleen de body dus. Omdat ik deze reeds een half jaar bezit en me de 17-85 IS lens van Canon inmiddels heb aangekocht kan hij voorlopig de kitlens van mij gebruiken. En af en toe leent hij de 17-85 zodat hij kan zien waar hij het meeste gebruik van maakt zodat hij wat makkelijker kan kiezen. Zelf ben ik inmiddels dik tevreden met de aankoop van deze lens.
              Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
              Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Ik heb nog zo'n goedkope lens die bij mijn Eos 3000 zat, kwamen wel opzicht mooie foto's uit. Is fotografie ook niet voor een deel gevoel en dan techniek.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny_777
                  Ik heb nog zo'n goedkope lens die bij mijn Eos 3000 zat, kwamen wel opzicht mooie foto's uit. Is fotografie ook niet voor een deel gevoel en dan techniek.
                  Klopt! Laat ik het zo stellen: heb je een beperkt budget en weet je nog niet of fotografie je zal blijven bezighouden: koop gerust dat toestel met de kitlens. Deze zal in de meeste gevallen zeker voldoen.

Heb je een iets ruimer budget en verwacht je ietsje meer van je materiaal, is de 17-85 een prima keuze. (L-glas is nog beter, maar nog duurder). Je zal er niet zo gauw op uitgekeken raken, en indien je later toch wil upgraden krijg je er tweedehands nog een mooi centje voor.
                  www.bigducksix.be

Comment

ik zit helemaal met hetzelfde probleem als de vraagsteller hier : (denk ik)

werk nu naar alle tevredenheid met een eos 600, dus liefst terug canon, maar dat moet niet

net top foto is blijkbaar ook nogal voorstander van sigma en tamron 28-200, alhoewel ik me niet kan voorstellen dat je dan de kwaliteit hebt van een beperktere zoom, of ben ik mis ?

dilemma's... en hoe meer je leest op dit fantastische forum, hoe moeilijker de keuze...

grt

t
                    eos 350D - 50 mm f1.8 - 17-85 f4,6-5,6 IS USM - sigma 70-200

Comment

Working...
                    X