Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dringend hulp gevraagd - Nikon D70 defect - hersteldienst

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dringend hulp gevraagd - Nikon D70 defect - hersteldienst

Een lid van onze fotoclub heeft volgende dringende vraag:

Daar mijn toestel (Nikon D70) momenteel defect is (één van koperen pinnen van de opslagkaart is krom gedrukt) ben ik op zoek naar een hersteldienst. Bij navraag in de gekende handelszaken zoals Grobet, Bastiaens, … meldde men mij dat de eventuele herstellingstermijn misschien wel 6 weken kan duren. Via Grobet vertelde men zelf dat zij, sinds de invoerder van Nikon niet langer De Beuckelaer meer is (sinds 1 mei) de herstellingen naar de Europese invoerder moeten verstuurd worden maar dat zij hiervan zelfs nog geen adres hebben (sommige spreken naar Tsjechië, anderen van Frankrijk, …) – kortom chaos alom.

Dit betekend dus dat ik momenteel niet kan beschikken over een toestel alhoewel ik er dringend nood aan heb.

Daar dit sowieso niet onder garantie valt kan dit misschien door een individu gefixed worden als hij maar over de nodige kennis en hulpmiddelen beschikt.

Kent u personen of handelszaken die mij hierbij (asap) uit de nood zouden kunnen helpen (uitvoeren van dergelijke herstellingen)???

Graag uw reactie
    http://www.torekefoto.be

Re: Dringend hulp gevraagd - Nikon D70 defect - hersteldienst

Reeds 105 bezoekers en nog geen reactie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NOD

Gewoon binnen brengen bij een Nikon verdeelpunt en het wordt gerepareerd. Iedere Nikon verdeelpunt welke klant was bij de Beukelaer dient bij Nikon Benelux het formulier aanvraag opening van een klant te downloaden en dan krijgen ze een klantennummer.

Via het RMA formulier van de Nikon Benelux website kunnen ze de reparaties aanmelden.

Daar een kromgedrukte pin waarschijnlijk als een oorzaak van buitenaf wordt gezien krijgt u een kostenbestek, indien u daarmee akkoord gaat wordt het er ingezet en een paardagen later kunt u het toestel afhalen bij uw verkoper.
      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Ik vrees dat het niet zo snel zal gaan. Ik zit ondertussen ook al een kleine maand te wachten op een Nikon toestel dat nog onder garantie in RMA gegaan is. Het loopt precies niet zo vlot.

Comment

Een collega heeft vandaag zijn defecte nikon binnengedaan. Hem werd het volgende verteld: Er was inderdaad een probleem. Wie in die periode zijn toestel liet herstellen, zou wel eens lang moeten wachten. Sinds kort is er een nieuwe nikon hersteldienst in Brussel.
          vriendelijke groet
          jocab

Comment

Niet te rap zijn hé.

Je moet de mensen de kans geven om thuis te komen, hun sloefen aan te doen, te eten,... en dan achter hunnen computer te kruipen.

Er moet nog gewerkt worden hoor.

Hubert
            Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Ik ken geen dergelijke hersteldienst. Ben je nu tevreden ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
                Ik ken geen dergelijke hersteldienst. Ben je nu tevreden ?
                Bedankt voor uw hulp en wijze raad !!!

Comment

mss naar het tel bellen dat op de site van nikon.be staat?

Jo.
                  A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                  Nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocab
                    Sinds kort is er een nieuwe nikon hersteldienst in Brussel.
                    Kunnen fotografen nog terecht bij De Beuckelaer met Nikon-apparatuur of worden die daar dan weggejaagd ?

('t is dat ik nog steeds eens daar zou moeten binnenspringen om mijn D70s te laten oplappen)

Mvg

Comment

Ik heb dit probleem al enkele malen voorgehad met schermconnectoren van computers. Teveel prutsen en de pinnentjes staan krom. Ik heb dit alle keren zelf kunnen oplossen door de pinnetjes zelf terug recht te plooien. Een beetje trial and error, maar t was toch redelijk snel gefixed. Bij een CF kaart zijn die pinnetjes wel kleiner, maar misschien lukt het ook. Wel voorzichtig zijn als je dit probeert (geen andere pinnetjes verplooien!)
                      Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Comment

Working...
                      X