Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sony camera

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Hallo jongens,

Ik moet zeggen dat ik het eigenlijk ook niet zo goed snap. De foto is wel degelijk in P-mode genomen. Ik heb ze vergeleken met andere foto's in Aperture en M-stand en de exif wordt goed weergegeven.
    Toevallig had/heb ik geen foto gevonden met S-voorkeuze.
    Ik heb nog even aan mijn partner gevraagd hoe het weer was toen: bewolkt met af en toe zon. Kan het zijn dat ik bv. AE-lock heb ingedrukt ? Overigens Sonyke, ben ik in technisch opzicht helemaal nog niet zo goed hoor, het is ook nog steeds experimenteren. De M-stand gebruik ik alleen als ik de externe flits gebruik. De ISO-waarden stel ik wel in als ik buiten ben, binnen gebruik ik de automatische vanwege beste ervaringen daarmee. Als iemand nog wat kan verduidelijken i.v.m. de foto en/of het toestel: GRAAG !!!
    Even nog een toevoeging: ik kreeg inderdaad een "handje" te zien, maar heb toch maar afgedrukt "op hoop van zegen".
    Hannie

Comment

Hey Sony liefhebbertjes;-))
      Ik zal het geen "lens met bakkie" meer noemen, ok???

Ik pik hier net in op dit onderwerp. Ik weet dat zwan007 aan het twijfelen was tussen eeen fuji S1 en een andere (717?). Maar, aktiefotos, kijk, dat zie ik zo:

De foto die Jmvanos hiervoor poste, is dus wel een redelijk resultaat, ik ga die fot zeker niet afbreken, en de achtergrond , of die nou wel of niet goed is, heeft ie tenslotten zelf onder controle, een groter diafragme, had zeker een wazigere achtergrond gegeven.
      Maar, om tot die foto te komen, gaat een reflex toch meer mogelijkhden hebben. Sinds ik de d30 heb, beslis ik terug wanneer ik de foto wil, niet de camera door shutterlag, of relatief trage autofocus (heb de lens dan ook speciaal uitgekozen voor zijn snelle werking). En de zoeker, een echte reflexzoeker, is voor mij nog steeds vele malen beter dan een evf.
      Ik had dus aanvankelijk zeker aan Zwan007 ook de fuji aangeraden, al twijfel ik wel, als ie niet weet wat 2.8 is, want een reflex vereist zeker wel een pak fotografisch en technische kennis om tot een beter resultaat te komen, dan een "gewoon" digitaal" toestel.

Ook nog even over de beeldkwaliteit: ik heb veel toestellen gehad, e10, 5700 enzovoort, en een ding weet ik, de pixels zijn zeker niet zaligmakend, de d30 (en ook de s1) is van beeldkwaliteit een klasse hoger dan de 5mpixels consumer toestellen. Geen ruis, veel zachetere fotos etc....
      En, een van de grote troeven van de Sony, de accustandtijd, word door de d30 ook al heel goed geevenaard, ik doe nu 5-600 beeldjes met een lading. En met de powergrip, heb ik er nu 2 accus in zitten.

Greettttzzz
      Rudy

Comment

Originally posted by jmvanos
        Hallo jongens,

Ik moet zeggen dat ik het eigenlijk ook niet zo goed snap. De foto is wel degelijk in P-mode genomen. Ik heb ze vergeleken met andere foto's in Aperture en M-stand en de exif wordt goed weergegeven.
        Toevallig had/heb ik geen foto gevonden met S-voorkeuze.
        Ik heb nog even aan mijn partner gevraagd hoe het weer was toen: bewolkt met af en toe zon. Kan het zijn dat ik bv. AE-lock heb ingedrukt ? Overigens Sonyke, ben ik in technisch opzicht helemaal nog niet zo goed hoor, het is ook nog steeds experimenteren. De M-stand gebruik ik alleen als ik de externe flits gebruik. De ISO-waarden stel ik wel in als ik buiten ben, binnen gebruik ik de automatische vanwege beste ervaringen daarmee. Als iemand nog wat kan verduidelijken i.v.m. de foto en/of het toestel: GRAAG !!!
        Even nog een toevoeging: ik kreeg inderdaad een "handje" te zien, maar heb toch maar afgedrukt "op hoop van zegen".
        De sluitertijd van 1/500ste blijft mijn nieuwgierigheid prikkelen. De AE-lock zou een verklaring kunnen zijn als je juist voordien op een héél helder ogenblik of op een flikkering in het water...gelockt zou hebben en vervolgens afgedrukt.....
        Het blijft een fascinerende hobby. En we blijven onze ervaringen uitwisselen, dank zij dit forum. Ik wil ook altijd iets bijleren, blijf daarom beste forumvrienden ervaringen posten a.u.b.
        Experimenten vind ik ook heel leerrijk.
        Bedankt voor uw reply en véél mooie foto's in 2003.

Comment

helo helo,
          ik ga nu zo nen sony kopen he.. ja ik weet het ben nen twijfelaar.. ma bon waar koop ik dat in belgië het goedkoopste?

Comment

Originally posted by zwan007
            helo helo,
            ik ga nu zo nen sony kopen he.. ja ik weet het ben nen twijfelaar.. ma bon waar koop ik dat in belgië het goedkoopste?
            In België dat weet ik niet, en wat is het goedkoopste, wens je ook iets als service te krijgen ? Ik kocht bij een plaatselijke handelaar (Turnhout) en betaalde iets méér maar heb dan ook méér garantie (die zelfs pas ingaat voor het verloop van het jaar na de aankoop), en kreeg daarbij héél goedkoop een UV-lens (overwegend om het objectief te beschermen), en heb via hem een heel goed kontakt met o.a. Sony. Verkoper heeft een opleiding van fotograaf en kan dus bij hem terecht voor alle mogelijke vragen......
            Van waar ben je ?
            Maar als richtprijs kan je hier al eens kijken (Nl) :
            http://www.kieskeurig.nl/kieskeurig/kieskeurig.nsf/document/digc
            Veel succes.

Comment

ewel ik zoek nen winkel in belgië overal kom ik hem tegen voor €1299 kmoe geen service hebben gewoon goedkoopste.. kan hem kopen in nederland vo €1049 ma dan kan ik geen btw terugvorderen..

Comment

1299 € is te veel, heb hem minder betaald.....

Kijk hier eens :
                http://home.pi.be/~nzc641/menu/dealers/Hifi%20Center/hificenter.htm#dealers
                het E-mailadres is :
                Guido.VanDeun@hificenter.be (is de verkoper digitale toestellen)
                Groetjes.

Comment

ewel ik zoek nen winkel in belgië overal kom ik hem tegen voor €1299 kmoe geen service hebben gewoon goedkoopste.. kan hem kopen in nederland vo €1049 ma dan kan ik geen btw terugvorderen..
                  Misschien even tot na de feestdagen wachten ? Misschien zakken de prijzen dan. Ik dacht trouwens dat je de S1 had gekocht, maar toch niet ?
                  Hannie

Comment

nee ik ben gene pro dus begin ik met iets gemakkelijker he..

Comment

nee ik ben gene pro dus begin ik met iets gemakkelijker he..
                      Gevoel voor humor en verstand he
                      Hannie

Comment

Working...
                      X