Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eos 350 D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• eos 350 D

heeft de 350 D nu zogenaamde spotmeting ?

een van de drie mogelijkheden is toch iets dat daarvoor doorgaat ?
    estamos llegando
    http://users.telenet.be/studiocamosci

Re: eos 350 D

Een echte spotmeting heeft de 350 niet. Wel een instelling sport voor sportopnames, maar dit heeft weer niks te maken met spotmeting.
    De 30 D heeft wel spotmeting.
    Last edited by drh; 5 mei 2006, 17:36. Reden: foutje bedankt.
    Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

denk dat de vraag ging over SPOTmeting, niet over SPORTmeting

maar ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het antwoord, denk dat er inderdaad zoiets is als een spotmeting maar ik hoor overal dat dit niet het geval is......
      [U]only sheep need a leader

ALLES GESTOLEN OP 5 MEI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door drh
        Een echte sportmeting heeft de 350 niet. Wel een instelling sport voor sportopnames, maar dit heeft weer niks te maken met sportmeting.
        De 30 D heeft wel sportmeting.
        Spotmeting drh, zonder 'r' . Nee, de 350D heeft geen echte spotmeting, wel deelmeting (9% ofzo?).

Comment

en waar zit dat verschil dan??

spot is op één puntje en deelmeting op 9% van het oppervlakte ofzo??
          [U]only sheep need a leader

ALLES GESTOLEN OP 5 MEI

Comment

Ben niet zeker, maar ikk geloof dat het grootste nadeel is dat de deelmeting 9% van het CENTRUM van de zoeker beslaat en dat je met spotmeting eender welk focuspunt kunt kiezen om te belichten en ook met een lager percentage. Erg jammer dat je de belichting niet kunt vergrendelen bij de deelmeting op de 350D.
            Zen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr_Blonde
              Ben niet zeker, maar ikk geloof dat het grootste nadeel is dat de deelmeting 9% van het CENTRUM van de zoeker beslaat en dat je met spotmeting eender welk focuspunt kunt kiezen om te belichten en ook met een lager percentage. Erg jammer dat je de belichting niet kunt vergrendelen bij de deelmeting op de 350D.
              Volgens Canon's glossary:
              Oorspronkelijk geplaatst door Canon.nl
              Spotmeting
              Bij dit type meting wordt een centraal punt in het kader gebruikt om het licht te meten dat van het onderwerp afkomstig is. Het meetpunt wordt vaak aangeduid door de zoeker van de camera. Als deze meetmethode niet zorgvuldig wordt toegepast, bestaat het gevaar dat het gemeten gebied goed wordt belicht terwijl de rest van het kader onder- of overbelicht is
              Het verschil tussen de spotmeting en deelmeting zit 'm in het oppervlak dat gebruikt wordt voor de meting. Is dat oppervlak kleiner dan, pak 'm beet, 4%, dan spreekt men van spotmeting. Bij de 350D is het meetoppervlak iets van 9,5% meen ik.

Dat de deelmeting op een 350D niet te vergrendelen zou zijn verwondert me. Ook niet met de * knop?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joost

Dat de deelmeting op een 350D niet te vergrendelen zou zijn verwondert me. Ook niet met de * knop?
                Je hebt gelijk, die was ik uit het oog verloren, merci
                Zen

Comment

Voor een uitleg over het verschil tussen spot en partial door canon zelf zie hier. Er staat ook bij hoe het te gebruiken.

spot: http://www.camera.canon.com.my/archi...rt16/index.htm

Partial: http://www.camera.canon.com.my/archi...rt17/index.htm

Maar partial en spot zijn eigenlijk hetzelfde behalve dat de spot bij partial groter is zijnde 9% hier een "echte" spot draait meestal rond 2-3%. De manier waarop ze werken is hetzelfde. Alleen maak je sneller een foutje met spot maar daartegenover staat dan wel dat je kleinere zaken kan meten.

In de praktijk doen ze vaak hetzelfde evengoed.

Comment

Working...
                  X