Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm S1

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fujifilm S1

Hallo, ik kan van een vriend een digitale fotocamera kopen (fujifilm S1) voor 30 000,-Bef wel enkel de body dus niets van accesoires etc aangezien ik nieuw ben in de fotowereld had ik graag jullie mening gehad heb reeds de review van dpreview gelezen maar snap ook nie goed of het nu wel of niet 6 megapixel is en waarom je beter op 3.5 megeapixel je foto neemt en had graag daarover jullie opmerkingen ook eens gehoord..
    is 30000 voor enkel de body een schappelijke prijs? PS wat kost zo een lens voor er op te plaatsen een 35-210 ofzo als dat bestaat.. Dank u zeer graag spoedige reactie want moe snel beslissen..

Als het toestel in perfecte staat is is dat een koopje wees maar zeker.
    Tot over een half jaar zoiets had ik ook een S1. Waar ik heel te vreden over was vooral kwalitatief dan. Omdat ik hoofdzakelijk sport fotografeer wilde ik toch een net ietsje sneller toestel vandaar mijn S2 nu.
    Succes en welkom op BD trouwens.
    Take care ! - Fuji S2 Pro - http://www.tribal69.be

Comment

kan je mij een goede lens aanraden, ga vaak naar airshows en neem daar ook kiekjes evenals op vakantie etc..
      toestel is in vrijwel perfecte staat is wel 2 jaar dag en nacht gebruikt me dunt hijzelf is fotograaf en is zeer druk bezet en was tot dan zijn enige nu heeft hij een S2

Comment

als jij hem niet koopt ben ik wel geinteresseerd

Comment

De meest multifunctionele lens is volgens mij de Nikkon 80-200 mm f2.8 althans voor mij. Die komt in aanmerking voor portret, sport en landschappen en is kwalitatief zeker één van de beste in dat gamma.
          Wel niet goedkoop die kost toch al snel 1000 euro nog denk ik.

Comment

Om eerlijk te zijn, 30k voor een s1 is een héél goede prijs. Als je echt een dslr wilt, is dit dé body om mee te starten. Alles wat je erbij koopt, blijft zijn waarde behouden, Nikon lenzen vind je overal, en als je ooit de fuji beu bent, kan je een of een nieuwe fuji, of een nikon kopen, toch je lenzen blijven gebruiken.
            Tips?? genoeg power kopen, zowel accu als memory, goed de 6 mpixels uittesten, ik twijfel aan de extra kwaliteit tov de 3mpixel pure beeldjes. Kost je alleen een hoop meer geheugen??

35-200 lenzen bestaan, van b merken zoals tamron en dergelijke, echter hebben deze lenzen ook nadelen, lichtsterkte, af snelheid ligt meestal laag, optische vertekeningen enzovoort. En origineel Nikon is peperduur in deze range.

Ik denk dat je er beter aan doet om een 70-300 te kopen, een 2.8, maar dat is natuurlijk heel duur. een 4-5.6 voldoet waarschijnlijk ook prima voor airshows, je gaat dan toch niet in het duister fotograferen ??

En erbij een standaard zoompje, iets van 28-135 of zo. Want met die 70-200 ga je binnen niet veel kunnen doen natuurlijk.
            Kijk zeker voor tweedehands lenzen, scheelt weer een pak!! En test ze uit, de snelheid van autofocus kan nogal verschillen hoor.

R

Originally posted by zwan007
            Hallo, ik kan van een vriend een digitale fotocamera kopen (fujifilm S1) voor 30 000,-Bef wel enkel de body dus niets van accesoires etc aangezien ik nieuw ben in de fotowereld had ik graag jullie mening gehad heb reeds de review van dpreview gelezen maar snap ook nie goed of het nu wel of niet 6 megapixel is en waarom je beter op 3.5 megeapixel je foto neemt en had graag daarover jullie opmerkingen ook eens gehoord..
            is 30000 voor enkel de body een schappelijke prijs? PS wat kost zo een lens voor er op te plaatsen een 35-210 ofzo als dat bestaat.. Dank u zeer graag spoedige reactie want moe snel beslissen..

Comment

Een S1 voor 30 000 is een koopje.
              Eentijdje geleden zijn hier nog eens lenzen besproken voor Fuji S2 :
              http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=10780

Groeten,
              Saluti,

Pascal

Comment

Originally posted by pascal

Groeten,
                Kunnen jullie graag valuta's in Euro's neerzetten. Sinds de invoering van de euro weet ik echt niet hoeveel 1BEF is t.o.v. de euro. Het is dus voor de meeste Hollanders haast niet te volgen op deze manier. Volgens teletekst zou het ongeveer 750Euro's zijn? Klopt dit?

De S1 heeft effectief 3Megapixel voor de 6Megapixel wordt de SuperCCD techniek benut.
                Ik heb ook een S1 aangeboden gekregen voor een hele schappelijke prijs (800Euro) maar heb het toendertijd niet gedaan omdat ik liever geen verouderde techniek wenste en ik zeker niet onder de indruk was van de kwaliteit van de S1. (vond ik tegenvallen tov mijn toen huidige E10)
                Let erop dat goede lenzen veel geld kosten (ook tweedehands!).
                Goede lichtsterke Nikonlenzen blijven namelijk behoorlijk hun waarde houden.
                Een 80-200 F2.8 (heb ik in mijn bezit) is echt een dijk van een lens en zal door de 1,5x factor effectief een 120-300 worden op een S1.
                Een 35-210 zou ik nooit kopen omdat de zoom factor te groot is. 210/35= ~6x zoom. Feit is dat Hoe groter het zoombereik, des te groter het kwaliteitsverlies. Daarom prefereren veel profs alleen lenzen met een vaste afstand. Zoals een 180/2.8 of een 300/4.0. Puur voor de kwaliteit.
                Ik zou dus even goed naar je budget kijken. Je zult een behoorlijk bedrag voor lenzen moeten reserveren.

Comment

HéHé, der snapt er het weer eentje niet;-)

Grapje hoor, maar we zullen nog wel even over onze frankskes blijven spreken.
                  Maar met een ding ben ik absoluut niet akkoord, de e10 is nergens een concurrent voor de s1, niet in de verste verte, naar mijn mening althans. Niet op beeldkwaliteit, snelheid, bedieningsmogelijkheden. Op de zaak heb ik ook eens de challenge aangegaan om bvb produkt fotografie te doen met de e10, naast de s1, jongens wat een verschil! die extra mpixels geven zeker niet het verhoopte resultaat, waarmee we ineens tot hét grote voordeel van de echte reflexen komen, de grote, ruisvrije ccd!!! (en als de exx die ooit gehad had, was het een goede camera geweest, de extra gote lensopening, gaat volledig verloren aan het fiet dat er bij iso 120 al zoveel ruis op de fotos zit, en raw is helemaal onbruikbaar vanwege de traagheid)

Wel heb je gelijk als het over de extra investering in lenzen hebt, daar komen altijd nog wel wat extras, maar je hebt dan ook wel wat hé. En of iemand die een tweedehand s1 koopt, ook 2.8 teles-zooms gaat kopen, betwijfel ik. Een veel betaaldere 4-5.6 zal de taak prima vervullen, en optisch echt niet zoveel verschil maken hoor. Ik vind die zomms tweedehands voor canon usm, al rond de 200€

Groeten
                  Rudy
                  Canon d30

Originally posted by Richardc
                  Originally posted by pascal

Groeten,
                  Kunnen jullie graag valuta's in Euro's neerzetten. Sinds de invoering van de euro weet ik echt niet hoeveel 1BEF is t.o.v. de euro. Het is dus voor de meeste Hollanders haast niet te volgen op deze manier. Volgens teletekst zou het ongeveer 750Euro's zijn? Klopt dit?

De S1 heeft effectief 3Megapixel voor de 6Megapixel wordt de SuperCCD techniek benut.
                  Ik heb ook een S1 aangeboden gekregen voor een hele schappelijke prijs (800Euro) maar heb het toendertijd niet gedaan omdat ik liever geen verouderde techniek wenste en ik zeker niet onder de indruk was van de kwaliteit van de S1. (vond ik tegenvallen tov mijn toen huidige E10)
                  Let erop dat goede lenzen veel geld kosten (ook tweedehands!).
                  Goede lichtsterke Nikonlenzen blijven namelijk behoorlijk hun waarde houden.
                  Een 80-200 F2.8 (heb ik in mijn bezit) is echt een dijk van een lens en zal door de 1,5x factor effectief een 120-300 worden op een S1.
                  Een 35-210 zou ik nooit kopen omdat de zoom factor te groot is. 210/35= ~6x zoom. Feit is dat Hoe groter het zoombereik, des te groter het kwaliteitsverlies. Daarom prefereren veel profs alleen lenzen met een vaste afstand. Zoals een 180/2.8 of een 300/4.0. Puur voor de kwaliteit.
                  Ik zou dus even goed naar je budget kijken. Je zult een behoorlijk bedrag voor lenzen moeten reserveren.

Comment

Ik dacht dat België nu ook Euro's had, of betalen jullie de bakker nog met Franken? Als je gewoon Euro's opgeeft. Ik heb er ook een gezien voor 1300 euro bij www.d95.nl

Comment

ok voor de nederlanders onder jullie €750 maar zonder iets bij juist body..
                      ma ik heb een lens maar dat is zo eentje dat je manueel moet uitschuiven.. zou deze hierop passen ps wat wilt het cijfertje achter de lens zegge die 2.8 etc.. waar vind ik een goede tweedehands lens voor hierop te zetten?
                      ps zouden jullie hem kopen?

Comment

ma ik heb een lens maar dat is zo eentje dat je manueel moet uitschuiven.. zou deze hierop passen ps wat wilt het cijfertje achter de lens zegge die 2.8 etc.. waar vind ik een goede tweedehands lens voor hierop te zetten?
                        Een f2.8 lens is een heel licht-sterke lens maw heeft weinig licht nodig om nog voldoende zijn werk te kunnen doen.
                        Ik heb ook een Tamron 200-400 uitschuifbare lens en mijn ervaring ermee in de praktijk werkt dat toch niet zo vlotjes qua zoomen dan een draaiende zoom lens.
                        Als die F-Mount is zoals de compatibele lenzen van Nikkon veelal zijn moet die normaal passen ja. Proberen is hier de boodschap en je zal het direct weten of het al dan niet lukt.

Comment

Hele scherpe prijs, als die goed is altijd doen.

Comment

Originally posted by C720
                            Hele scherpe prijs, als die goed is altijd doen.
                            Dat is wat ik er ook van vind, ik heb voor een d30 nog 1400e moeten neertellen!!! Maar, heb er nog geen minuut spijt van, een reflex is toch iets anders.

Comment

je mag niet vergeten dat die wel twee jaar oud is en dag en nacht heeft gewerkt is hij dan niet ver op zijn eind of krijg je zo een toestel niet stuk?
                              is dit toestel in feite beter dan bv een sony 717

Comment

Working...
                              X