Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help, mijn camera blijft afgaan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help, mijn camera blijft afgaan

    Ik heb sinds anderhalf jaar een Canon 20D, ben aan het fotograferen op statief en plotseling blijft mijn camera automatisch afgaan. En klikt maar steeds door.
    Heb de contactpuntjes schoongemaakt een andere batterij en een ander cf kaart erin gedaan. Maar ook dit helpt niets.Als ik de camera uit zet en ik de batterij eruit haal. Ik wacht even en doe de batterij erin (camera staat niet aan, op off) klikt ie alsnog 2 maal. Doe ik de camera op on blijft ie doorgaan met klikken. En geeft ERR 99 aan. Het is niet te stoppen, ik kan ook niet in het menu komen er reageerd verder helemaal niets.
    Is de camera stuk???? Please wie kan mij helpen hiermee of weet wat het is?
    Ben helemaal gestresst.......
    Vriendelijke groet Marijke
    Ik gebruik alleen Canon Lenzen, zoals de 100-400 en de 70-200 2.8 Macro lens van Canon en de 17-40 lens van Canon
    En de spiegel klapt op, zag ik net, zonder lens even aangezet.
    Last edited by orange; 30 april 2006, 17:10.

  • #2
    Re: Help, mijn camera blijft afgaan

    ik zou zeggen gewone en backup batterij eruit en een uurtje er uit laten zodat hij volledig gerest is. Verder kan je nog eens proberen met andere lens , anders vrees ik dat het binnensturen wordt.
    fotowebsite: www.edwinfoto.com
    Lara's website: http://www.houdevelt.com
    fotoblog http://edwinfotocom.blogspot.com/

    Comment


    • #3
      Re: Help, mijn camera blijft afgaan

      even een vraagje: waarom gebruikte je het statief en gebruikte je daarom misschien een draadontspanner of een afstansbediening.
      of gebruikte je je timer???.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Help, mijn camera blijft afgaan

        Het knopje (ontspanknop) om foto's te maken zit toch niet vast hé..?
        -=- Light is the key...

        Comment


        • #5
          Re: Help, mijn camera blijft afgaan

          Oorspronkelijk geplaatst door edwin1974
          ik zou zeggen gewone en backup batterij eruit en een uurtje er uit laten zodat hij volledig gerest is. Verder kan je nog eens proberen met andere lens , anders vrees ik dat het binnensturen wordt.
          Ik heb de batterij er nu uitgehaald, wie weet...
          Een andere lens heb ik al geprobeerd maar dat maakt niet uit. Ook hierbij blijft ie doorklikken.
          Alvast edankt, groet Marijke

          Comment


          • #6
            Re: Help, mijn camera blijft afgaan

            en als ge uw CF er uit haalt blijft ie dan ook doorklikken?
            Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

            Comment


            • #7
              Re: Help, mijn camera blijft afgaan

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk
              even een vraagje: waarom gebruikte je het statief en gebruikte je daarom misschien een draadontspanner of een afstansbediening.
              of gebruikte je je timer???.
              grt,bouk.
              Ik gebruikte het statief omdat ik volgels aan het fotograferen was en maakte daarbij gebruik van een afstandsbediening van Canon de RS-80N3. Ik gebruik voo 98% statief en deze remote switch.
              Heb je een idee?
              Alvast bedankt voor je eerste reactie, Groet, Marijke

              Comment


              • #8
                Re: Help, mijn camera blijft afgaan

                Misschien is je remote geblokkeerd! Haal de batterij er is uit misschien...
                Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

                Comment


                • #9
                  Re: Help, mijn camera blijft afgaan

                  Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
                  Het knopje (ontspanknop) om foto's te maken zit toch niet vast hé..?
                  Nee de ontspanknop beweegd gewoon.
                  Dankjewel en groet, Marijke

                  Comment


                  • #10
                    Re: Help, mijn camera blijft afgaan

                    Oorspronkelijk geplaatst door janvangent
                    Misschien is je remote geblokkeerd! Haal de batterij er is uit misschien...
                    Batterij heb ik eruit gehaald.
                    Doe ik die erin en zelfs als de camera uit staat, klikt ie 2 maal, zet ik hem aan blijft ie doorklikken grrr....
                    Dankjewel, groet, Marijke

                    Comment


                    • #11
                      Re: Help, mijn camera blijft afgaan

                      Oorspronkelijk geplaatst door janvangent
                      en als ge uw CF er uit haalt blijft ie dan ook doorklikken?
                      Als ik de batterij erin doe en de cf kaart eruit, blijft ie ook doorklikken als ik de camera aan zet.
                      Snap er niks van.
                      Dank voor je reactie, groet, Marijke

                      Comment


                      • #12
                        Re: Help, mijn camera blijft afgaan

                        Oorspronkelijk geplaatst door orange
                        Als ik de batterij erin doe en de cf kaart eruit, blijft ie ook doorklikken als ik de camera aan zet.
                        Snap er niks van.
                        Dank voor je reactie, groet, Marijke
                        Dan is er toch wat mis vrees ik, met mijn 350D net getest en zonder CF weigert hij een opname te maken...

                        Veel geluk Janvangent
                        Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

                        Comment


                        • #13
                          Re: Help, mijn camera blijft afgaan

                          Eens proberen aanleggen en je afstands bediening indrukken terwijl hij maar afgaat, want daar heeft het mee te maken denk ik het kontakt met je afstands bediening en je kamera .je weet maar nooit veel succes. mvg duindistel.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Help, mijn camera blijft afgaan

                            Oorspronkelijk geplaatst door janvangent
                            Dan is er toch wat mis vrees ik, met mijn 350D net getest en zonder CF weigert hij een opname te maken...

                            Veel geluk Janvangent
                            je kan dit AAN/UIT zetten in de menus...
                            -=- Light is the key...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Help, mijn camera blijft afgaan

                              Dan is er toch wat mis vrees ik, met mijn 350D net getest en zonder CF weigert hij een opname te maken... Janvangent
                              Ik denk intussen ook dat het goed mis is en dat de camera opgestuurd moet worden. Ik stuur mijn camera dan naar Rofa, want deze Firma maakt de camera's welke ETB niet kan. En ze zijn ook nog goedkoper.
                              Grt. en bedankt, Marijke


                              Eens proberen aanleggen en je afstands bediening indrukken terwijl hij maar afgaat, want daar heeft het mee te maken denk ik het kontakt met je afstands bediening en je kamera .je weet maar nooit veel succes. mvg duindistel
                              Geprobeerd wat je schrijft, maar helaas.Dus.... dat wordt repair zoals het zich nu laat aanzien.
                              Ook hartelijk dank voor je meedenken, grt. Marijke

                              Comment

                              Working...
                              X