ik heb zo'n set van gp powerbank (http://www.gppowerbank.be/) waar ik heel tevreden van ben, op de site staat ook een lijst met verkooppunten (en dat zijn er veel)
Edited by - pieter jelle on 15 January 2002 22:51:58
Ik heb ook lang gezocht achter die varta's. Uiteindelijk heb ik ze gevonden bij action shop. De snellader kan je ook gewoon vinden bij Colruyt, niet de 1600 batterijtjes.
Sabine,
De lader ik ik bezit is de VARTA MULTICOMFORT CHARGER type 57040.
Het is een microprocessor gestuurde lader die elke batterij AFZONDERLIJK laadt.
Dus niet per vier of per setje van 2. Elke batterij wordt daardoor optimaal behandeld.
Je jan desgewenst ook eerst ontladen. Na het laadproces schakelt de lader
automatisch over op druppelladen zodat de batterijen in principe constant in de lader
mogen blijven zitten.
Ik heb ook nog de originele Oly-lader: erg compact en handig voor op reis en zéér
snel !!! Alhoewel dat snelladen eigenlijk niet zo goed is voor oplaadbare batterijen.
Deze Oly-lader zat bij mijn E-100RS ;-)
Wat de batterijen betreft: ik heb 1 setje van vier VARTA PHOTO-ACCU’S van 1600
mAh en de andere sets zijn allemaal Olympus Camedia batterijen, ook 1600 mAh>
In tegenstelling tot wat je zou denken zijn deze helemaal niet duur; ik kocht ze bij
FNAC Leuven voor 790 bfr of 19,58 euro voor vier stuks. Verpakt in een zeer handig
plastic etui ! ( plezant als je al zo’n hele “nest” batterijen hebt ;-)
Echt uitgemeten heb ik het nog niet, maar met de UZI kwam ik voor bv. een dagje
Planckendael toe met twee sets, waarbij dat de tweede set nooit leeggeraakte.
Ik spreek dan over zo,n 150 foto’s en het grote LCD-scherm heb ik nooit ontzien,
hoor !
Dus, indien je wat wil besparen, raadt ik de oly-batterijen aan. Varta’s zijn
ontegensprekelijk OK, maar de oly’s zijn volgens mij zéker even goed. Dus waarom
meer betalen ? Heb momenteel vier sets batterijen: E-20, RS, FL-40 en reserveset.
Heb nog twee setjes bijbesteld - kwestie van nooit zonder stroom te geraken, hé!
Ik weet dus waarover ik spreek.
Btw. Ik heb hier ook nog ladertjes van 8 euro staan, die zijn zeker niet slecht, maar je
moet wel berekenen hoe lang je de batterijtjes mag laden, je moet eeeeenorm lang
kunnen wachten én het laadproces een beetje in het oog houden...
Comment