Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D50 maakt lawaai !!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D50 maakt lawaai !!

    Hallo,

    Ik heb zonet iets waargenomen. Wanneer ik met mijn D50 body lichtjes schud, komt er geluid uit. Het is net of er ligt iets in, een soort korrel ofzo, dat geluid maakt. Heeft iemand dit ook ? Of is er iets mis met mijn toestel ? Het lijkt net of er zit iets los ofzo
    Voor alle duidelijkheid : er staat geen lens op de body wanneer ik het geluid hoor.

    Wie kan me helpen

    Alvast bedankt,
    Jochen
    Last edited by jochen87; 28 april 2006, 19:42.
    Nikon D50

  • #2
    Re: Nikon D50 maakt lawaai !!

    heb dat ook ondervonden, het maakt niet altijd dat geluid maar heel soms, zolang de boel draait, ga ik mij daar niet te veel zorgen in maken
    ik ben een nikon-mens met sigma-neigingen
    http://www.flickr.com/photos/dimidub/

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D50 maakt lawaai !!

      zal waarschijnlijk de knikker zijn die bepaald of je een landscape of portrait foto maakt.
      -=- Light is the key...

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D50 maakt lawaai !!

        Correct Lesley, mijn D70 doet dat ook.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D50 maakt lawaai !!

          Ik denk toch dat er meer is ...
          Wanneer ik mijn body gewoon horizontaal hou en ik draai hem naar links, zodat hij op zijn kant komt te staan, maakt hij ook een klik ofzo. Ik weet echt niet wat dat is. Precies of dat was vroeger niet ...



          Jochen
          Nikon D50

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D50 maakt lawaai !!

            awel ja dat is toch die knikker die klikt van landscape naar portrait
            ik ben een nikon-mens met sigma-neigingen
            http://www.flickr.com/photos/dimidub/

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D50 maakt lawaai !!

              Oorspronkelijk geplaatst door DimiDub
              awel ja dat is toch die knikker die klikt van landscape naar portrait
              Ik switch wel niet tussen de verschillende modi hoor.
              Ik heb wat meer informatie : Heb net de Sigma APO 70-300 gekocht en het is precies of het de lens is. Het rare is, wanneer ik de lens eraf haal en ik draai ze zo eens om, dan maakt die geen geluid meer. Echt iets raar, denk ik
              Last edited by jochen87; 2 mei 2006, 18:59.
              Nikon D50

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D50 maakt lawaai !!

                Oorspronkelijk geplaatst door Jochen_Christiaens
                ??? Ik switch wel niet tussen de verschillende modi hoor.
                Ik heb wat meer informatie : Heb net de Sigma APO 70-300 gekocht en het is precies of het de lens is. Het rare is, wanneer ik de lens eraf haal en ik draai zo eens om, dan maakt die ook geen geluid meer. Echt iets raar, denk ik
                het enig wat er veranderd als je je lens erop zet zijn de contacten... die contact maken en voor de rest niets... Probeer eens met andere lens... maar zal wel da balleke zijn hoor... ev. es vergelijken met iemands anders toestel als je zeker wilt zijn...
                -=- Light is the key...

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D50 maakt lawaai !!

                  Dat balletje zorgt er nou juist voor dat hij dat automatisch doet.
                  Hou je de camera horizontaal ziet de camera dat.
                  Hou je de camera vertikaal, ziet de camera dat ook. Als je vervolgens de foto gaat bekijken op het lcd scherm draait hij de foto automatisch zo dat hij rechtop staat.
                  NIETS om je zorgen over te maken dus
                  -= Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both. =- (Benjamin Franklin)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D50 maakt lawaai !!

                    Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
                    het enig wat er veranderd als je je lens erop zet zijn de contacten... die contact maken en voor de rest niets... Probeer eens met andere lens... maar zal wel da balleke zijn hoor... ev. es vergelijken met iemands anders toestel als je zeker wilt zijn...
                    Met andere lens hoor ik het geluid niet meer. (met de 18-55)

                    Grtz
                    Nikon D50

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D50 maakt lawaai !!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jochen_Christiaens
                      ??? Ik switch wel niet tussen de verschillende modi hoor.
                      Ik heb wat meer informatie : Heb net de Sigma APO 70-300 gekocht en het is precies of het de lens is. Het rare is, wanneer ik de lens eraf haal en ik draai zo eens om, dan maakt die ook geen geluid meer. Echt iets raar, denk ik
                      Met landscape en portrait bedoeld DimiDub niet de scenery mode (Auto, Sport, Landschap, Nicht,...) maar gewoon horizontaal en vertikaal, plat en rechtop, gelijk nen TV en gelijk een pasfotoke.

                      Hubert
                      Hubert

                      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D50 maakt lawaai !!

                        Jochen,je kan gelijk hebben,maar dan zit het zeker niet in je body.Ik heb ook de sigma 70-300 apo en als ik met deze lens de d50 van landscape naar portrait draai hoor ik een heel lichte tik.Zonder lens of met de kitlens heb ik dit niet.Maar,zolang alles perfect werkt zou ik me niet al te veel zorgen maken.Waarschijnlijk een heel lichte speling op een of ander onderdeel van de sigma.
                        Marc

                        Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D50 maakt lawaai !!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Spotterke
                          Jochen,je kan gelijk hebben,maar dan zit het zeker niet in je body.Ik heb ook de sigma 70-300 apo en als ik met deze lens de d50 van landscape naar portrait draai hoor ik een heel lichte tik.Zonder lens of met de kitlens heb ik dit niet.Maar,zolang alles perfect werkt zou ik me niet al te veel zorgen maken.Waarschijnlijk een heel lichte speling op een of ander onderdeel van de sigma.
                          Mss heb je gelijk, maar dan is de vraag of dit zou mogen ...
                          Nikon D50

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D50 maakt lawaai !!

                            Heb net de test gedaan: mijne sigma 70-300 APO is muisstil... Ik hoor alleen het héél lichte tikje van het kogeltje voor de portrait- of landscapestand, en dan moet het stil zijn in de kamer of je hoort het niet.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D50 maakt lawaai !!

                              Doe de volgende test:

                              plaats een objectief( eenders de welke) op de body
                              kijk en stel scherp (het mechanisme is opgespannen)
                              schud naar boven en beneden (als een draaiende beweging) met de handen gespannen om je hele toestel
                              indien je niks abnormaals hoort is er niks aan de hand hoor
                              (buiten de klik horizontaal-vertikaal)
                              De mijne heeft dat ook een beetje (ongeveer 50.000 fotos, en "meestal" OK)

                              Groetjes


                              Ome Joop

                              Comment

                              Working...
                              X