Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 350D of 30D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 350D of 30D?

    Mijn oude digitale camera is aan vervanging toe, alleen ben ik er nog niet uit welk toestel ik zou aanschaffen. Daarom enkele vraagjes:

    - Is de Canon 30D het grote prijsverschil met de 350D waard, of is het verschil maar klein?

    - Is de Nikkon D70 vergelijkbaar in kwaliteit met de Canon 30D?

    - Heeft iemand ervaring met kopen in de USA ivm garantie, vb. de 30D van canon is daar verkrijgbaar voor 849 dollar, dit is ongeveer 700 euro. http://www.tcscamera.com/canon30d.html


    Groetjes.
    Last edited by Portrettentrekker; 28 april 2006, 10:10.

  • #2
    Re: Canon 350D of 30D?

    Oorspronkelijk geplaatst door Portrettentrekker
    - Heeft iemand ervaring met kopen in de USA ivm garantie, vb. de 30D van canon is daar verkrijgbaar voor 849 dollar, dit is ongeveer 700 euro.
    Hoe het zit met de garantie weet ik niet, maar wel opgelet voor invoertaksen!

    Comment


    • #3
      Re: Canon 350D of 30D?

      Oorspronkelijk geplaatst door Portrettentrekker
      - Is de Canon 30D het grote prijsverschil met de 350D waard, of is het verschil maar klein
      Dat hangt er vanaf, als je enkel in Auto-mode zult trekken, zal er in het gebruik niet zoveel verschil zijn maar bij wat meer geavanceerd gebruik zullen de verschillen direct boven komen denk ik. Er zijn hier dagenlange draadjes over dit onderwerp te vinden. Dus even zoeken.
      Oorspronkelijk geplaatst door Portrettentrekker
      - Is de Nikkon D70 vergelijkbaar in kwaliteit met de Canon 30D?
      De D70 zit zowat tussen het segment van de 350D en de 30D. Als je de 30D wilt vergelijk, dan komt hij dichter bij de D200 maar hierover is nog een langere draad te vinden dus zeker lezen.
      Oorspronkelijk geplaatst door Portrettentrekker
      - Heeft iemand ervaring met kopen in de USA ivm garantie, vb. de 30D van canon is daar verkrijgbaar voor 849 dollar, dit is ongeveer 700 euro.
      $849 lijkt me bitter weinig, ik dacht de straat-prijs ginder rond de $1200 zou liggen. Verder moet je rekening houden met de verzendingskosten, die niet mis zijn en dan de grootste dobberTW en invoertaxen en reken hier samen maar op een goede 30% en de tijd dat dat tussen de mazen glipte is reeds lang voorbij. Het enige om dit te omzeilen is dat je zelf of een kennis hem van ginder mee"sm*kk*lt". Dan kan je hier hopen dat er nooit iets mee mis gaat.
      Normaal gesproken is het ondanks de lage $ de moeite niet om grote(lees dure) zaken ginder te bestellen.

      Hubert
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment

      Working...
      X