Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn nieuwe compact camera: Panasonic TZ1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn nieuwe compact camera: Panasonic TZ1

    is na veel reviews lezen de panasonic TZ1 geworden.

    -10x zoom (35-350mm)
    -beeldstabilisatie
    -iso 80-800 (1600 in high contrast, nog niet getest)
    -groot scherm
    -filmkes + zoomen en filmen tegelijk mogelijk.

    Voor de mensen die er meer info rond zoeken, ik heb al enkele tests
    gedaan en in een klein artikeltje gegoten. Let wel op, de test/artikel is nog niet volledig af hé.

    Meer weten, kijk hier maar:


    PS: indien het interessant genoeg lijkt mods, mag het natuurlijk dienen voor de besprekingen op de bd-site zelf.

  • #2
    Re: Mijn nieuwe compact camera: Panasonic TZ1

    De mijne is onderweg
    Was er al een tijdje naar aan het kijken (ook omdat ik erg tevreden was over de fz5 behalve over zijn grootte. Ik heb hem gelukkig heel goed kunnen verkopen)
    en toen ging een kennis van mij naar de USA en daar lag hij voor € 250 in de winkel....
    Ik weet het garantie... maar voor die prijs...

    Hoop hem vandaag nog te ontvangen!
    Spannend!!
    Aned
    Last edited by Aned; 28 april 2006, 08:00.

    Comment


    • #3
      Re: Mijn nieuwe compact camera: Panasonic TZ1

      Ik vind dat er zeker op de hogere ISO's toch wel erg veel ruis te zien is. Ik dacht toch dat ze dat al beter onder controle hadden.

      Comment


      • #4
        Re: Mijn nieuwe compact camera: Panasonic TZ1

        'ze' (personen op dpreview) zeggen dat het beter is bij de fz modellen en ik gebruik hem als familiecamera voor gewone 10x15 afdrukken en dan valt het erg mee. Er staan daar vele mooie voorbeelden (ook enkele mindere natuurlijk)
        maar inderdaad, voor lowlight (compact) is de fuji 10/11 momenteel niet te verslaan maar die doet het dan weer minder overdag en in zonlicht...
        Men kan niet alles hebben en ik vind die sterke zoom en de compacte behuizing een grote plus.
        Afwachten maar...

        Comment


        • #5
          Re: Mijn nieuwe compact camera: Panasonic TZ1

          Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
          Ik vind dat er zeker op de hogere ISO's toch wel erg veel ruis te zien is. Ik dacht toch dat ze dat al beter onder controle hadden.
          klopt als een bus. Qua sensor is er eigenlijk niets veranderd, nog altijd 1/2.5". Het enige verschil hier bij dit toestel is de nieuwe venus III engine, maar die is nogal drastisch bij het verstoppen van de ruis, waardoor de foto eerder op een waterverf-schilderij gaat lijken.

          Vanavond heb ik een concert, en de TZ1 gaat mee, zodat ik de prestaties " in 't echt" kan uittesten. Tegen mijn 10D kan hij natuurlijk niet op, maar ik ben wel even benieuwd als jullie

          Comment

          Working...
          X