Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auto's pannen en (nikon d200) AF instellingen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Auto's pannen en (nikon d200) AF instellingen

    Wat zijn jullie instellingen en waarom?
    Ik vindt het allemaal niet zo evident om te weten hoe het af systeem gaat reageren bij bewegende onderwerpen en welke instellingen je best in welke situatie gebruikt.

    Meestal gebruik ik een single area die ik zelf bepaal, maar ik heb me nog nooit met pannen bezig gehouden.

    Binnenkort krijg ik een buitenkansje op circuit en wil me toch een beetje voorbereiden.

    Alvast bedankt.

    Jo.
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

  • #2
    Re: Auto's pannen en (nikon d200) AF instellingen

    af-continuous, afhankelijk van de snelheid de sluitertijd instellen, gaande van 1/90 tot 1/60

    midden af-lock, en volgen maar en hopen dat je er goede hebt

    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


    Comment


    • #3
      Re: Auto's pannen en (nikon d200) AF instellingen

      Continuous af zover was ik ook al
      center af lock niet.
      er is bvb ook nog dynamische af, group dynamische af, dynamische af met prio op dichtsbijzijnde onderwerp

      dan is er nog 11 of 7 velden af
      en waar je prio aan wilt geven bij meerdere foto's direct na elkaar (rafales) : focus of fps rate.

      't is da er wa meer mogelijkheden zijn dan de d70 hé juintje.

      Jo.

      Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
      af-continuous, afhankelijk van de snelheid de sluitertijd instellen, gaande van 1/90 tot 1/60

      midden af-lock, en volgen maar en hopen dat je er goede hebt
      A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
      Nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Auto's pannen en (nikon d200) AF instellingen

        Pfff, al die dingen die het automatisch doen scherpstellen voor je, ik wordt er gek van. Meestal staat dat aan als je een Canon vastneemt... Horror vind ik dat... Ik zou zelfs niet eens weten hoe dat bij de D70 moet opgezet worden.

        Ik kies zelf waar ik scherpstel, niets van automatisch op dichtste veld, of meeste AF-velden, of ....

        Zelf kiezen joh... En waarom anders doen dan met de D70, als het toen ook (goed) lukte?



        ps: focus of fps-keuze: pffff, met panning probeer ik nooit meer dan 3 foto's per passerende wagen denk/schat ik, dus ja, focus dan zeker?

        You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


        Comment


        • #5
          Re: Auto's pannen en (nikon d200) AF instellingen

          Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
          Pfff, al die dingen die het automatisch doen scherpstellen voor je, ik wordt er gek van. Meestal staat dat aan als je een Canon vastneemt... Horror vind ik dat... Ik zou zelfs niet eens weten hoe dat bij de D70 moet opgezet worden.
          Ik had eens totaal per ongeluk en ongemerkt de scherpstelling op rechter onderwerp opgezet bij mijn D70 ipv center. Het duurde een tijdje voor ik doorhad waarom mijn foto's niet meer waren zoals ik ze bedoelde, en nog langer voor ik het weer afgezet kreeg Vreselijk indeed
          ViV - Mijn foto's

          Comment


          • #6
            Re: Auto's pannen en (nikon d200) AF instellingen

            J-Man,

            Continuous AF, meestal center AF point ....

            Bij de D200 zou ik wel de AF prioriteit instellen zodat hij enkel kan schieten indien hij een AF lock heeft. Dit mis ik wel een beetje bij de D1X (mijn minolta had dat).

            Je kan beginnen groeperen, maar deze optie heb ik nog niet geprobeerd op de korte tijd dat ik een D200 heb getest.

            Comment


            • #7
              Re: Auto's pannen en (nikon d200) AF instellingen

              Thanks Tommie...

              ondertussen heb ik op Nikonians volgende spreadsheet gevonden die zowat alle custom settings bevat en een voorgestelde (ideale) waarden ervoor voor verschillende soorten fotografie.

              Nikonians is the Nikon community with expert forums, articles, galleries, news, contests and more.


              Best interesant als referentie, of alles ook effectief goed is zal nog moeten blijken...

              Jo.
              A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
              Nikon stuff

              Comment

              Working...
              X