Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

advies verkoop fototoestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • advies verkoop fototoestel

    Dag collega Bd'ers,

    ik ben eigenaar van een Minolta D7i maar zo graag overstappen op Digitale SLR. Ik dacht eerst te wachten tot dit toestel versleten is omdat ik waarschijnlijk niet zoveel meer krijg voor mijn huidig toestel. Nu vroeg ik mij toch af hoeveel ik nog zou kunnen vragen voor dit toestel. Het gaat hier dus over een Minolta Dimage 7i met de teleconvertor ACT-100 van minolta. Deze vergroot 1.5x. Er zijn ook nog 3 macro convertors van verschillende sterkte bij van het merk Prinz. Het toestel heeft pas een nieuwe CCD ship en heb ik bij het plaatsten van de CCD chip volledig laten reinigen aan de binnenkant. Dit is allemaal door de hersteldienst van minolta zelf gebeurd, dus vakkundig en correct. Het toestel heeft ongeveer 4000 foto's op teller. Nog niet zoveel denk ik. Iemand een idee hoeveel ik nog zou kunnen vragen?

    Alvast bedankt
    Last edited by Goody; 24 april 2006, 15:01.
    Canon EOS 650D, Canon EFS 18-55mm IS 3,5-5,6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Tamron 28-75/2,8 Macro, Tamron 75-300mm, Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro, speedlite 430EX

  • #2
    Re: advies verkoop fototoestel

    Kijk eens op Ebay hoeveel deze toestellen gaan ?
    fotosite

    Comment


    • #3
      Re: advies verkoop fototoestel

      staan niet zovel D7i toestellen op. En de paar die erop staan zijn te koop in amerika. Ik weet niet voor hoever je prijzen vandaar kan vergelijken bij prijzen van hier. Toch alvast bedankt

      Andere reacties zijn nog steeds welkom
      Canon EOS 650D, Canon EFS 18-55mm IS 3,5-5,6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Tamron 28-75/2,8 Macro, Tamron 75-300mm, Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro, speedlite 430EX

      Comment


      • #4
        Re: advies verkoop fototoestel

        Ik heb mijn D7I jaren geleden verkocht aan 650 Euro. Toestel was toen nog geen jaar oud en nog nieuw in de winkel te koop. Ik heb er toen maanden over gedaan om het verkocht te krijgen. EVF en shutterlag waren mijn struikelblokken, want wel een fantastische lens. Ik schiet nu met een EOS 300 D en ben daar uitermate tevreden mee.
        Veel succes.
        Olympus OMD E5 + Pana 14 2.5 + Pana Leica 25 1.4 + Oly 45 1.8 + Oly 14-150 + Manfrotto 719B + Canon Selphy + Colorvision Spyder 2

        Comment


        • #5
          Re: advies verkoop fototoestel

          Ik zou 'm gewoon houden voor "erbij". Op marktplaats.nl staat er eentje, vraagprijs €250,-

          Comment


          • #6
            Re: advies verkoop fototoestel

            Zonder een prijs te noemen mag je er van uitgaan dat je ofwel je toestel niet meer aan de straatstenen kwijtraakt (tenzij spotgoedkoop), ofwel je één (of twee) echt geïnteresseerde kopers vindt (en dan kan je iets meer vragen, maar krijgen??).

            Het zal er dan ook een beetje van afhangen hoe graag je persé je camera kwijt wil. Of niet natuurlijk.

            Als je kijkt op internet naar tweedehandstoestellen moet je ook eens kijken hoelang die toestellen te koop staan. Dat geeft ook een hint over de vraag/interesse ernaar of de (te?) hoge prijs.

            Succes! (als je hem echt kwijtwil)

            Comment


            • #7
              Re: advies verkoop fototoestel

              Echt kwijt willen is veel gezegd maar ik zou echt graag een spiegelreflex willen. Maar ik dacht wel dat ik voor m'n D7i niet veel meer kon krijgen dus zal ik bij dit toestel blijven en nog een tijdje wachten voor een spiegelreflex te kopen denk ik. Alvast bedankt voor de reactie's
              Canon EOS 650D, Canon EFS 18-55mm IS 3,5-5,6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Tamron 28-75/2,8 Macro, Tamron 75-300mm, Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro, speedlite 430EX

              Comment


              • #8
                Re: advies verkoop fototoestel

                Als tweedehands wegdoen krijg je inderdaad tegenwoordig bijna niets meer voor.
                Toestellen verouderen zo snel en worden vaak vliegensvlug weer opgevolgd door goedkopere toestellen met meer mogelijkheden.....

                Ik heb mijn D7i ook gehouden en gebruik hem nu naast mijn D7 (of mijn vrouw gebruikt hem )
                Sterkte met je keuze.
                Ted
                -----------------------------------------------
                Homepage;www.tedboots.nl
                -----------------------------------------------

                Comment

                Working...
                X