Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies graag - Toestel rond 250 euro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies graag - Toestel rond 250 euro

    Hallo allemaal,

    Na uren zoekwerk op internet en 50tal reviews te lezen weet ik het helemaal niet meer! Op den duur spreekt alles elkaar tegen.
    Ik doe dus nog een poging om hier duidelijkheid te vinden (al zal het me misschien nog meer op een dwaalspoor brengen hehe). Maar goed, proberen waard vind ik zo!

    Eisen die ik heb aan camera :

    - Rond de 250 euro
    - Werken op SD kaarten (aangezien ik er daar al 3 van heb en anders is dat weer verloren geld).
    - Batterijen (nja, ik heb een nieuwe GP powerbank snellader met Nihm batterijen - maar ik merk dat de keuze voor AA batterijen wel beperkingen geeft ... dus accu laat ik nu nog in het midden).
    - Mag klein zijn (ga vaak nr concerten en moet hem dus kunnen wegstoppen hehe.
    - Duurzaam met batterij(en) - Dit is namelijk de reden waarom ik mn huidige toestel buiten kieper - 10-20 foto's en het is afgelopen - heb al alle soorten batterijen geprobeerd en het helpt niet!!
    - Behoorlijke foto's nemen in het donker (concerten, verlichte steden,...)

    Wie kan me helpen?

  • #2
    Re: Advies graag - Toestel rond 250 euro

    Ik denk niet dat dat eisenpakket vereenigbaar is

    Hubert
    Hubert

    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: Advies graag - Toestel rond 250 euro

      Voor 320 euro heb je iets waarmee het zou moeten lukken. Klein, 3 x zoom en vooral 1600 ISO mogelijk. Het werkt wel met XD kaartjes :

      Comment


      • #4
        Re: Advies graag - Toestel rond 250 euro

        Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
        Ik denk niet dat dat eisenpakket vereenigbaar is

        Hubert
        Ook mijn gedacht, vooral betreffende vereiste om in het donker prima opnames te maken. Mocht zo'n toestel bestaan voor die prijs had ik me die al gekocht. Een 100 euro meer brengt je al een heel eind verder.

        Comment


        • #5
          Re: Advies graag - Toestel rond 250 euro

          Zou zelf eens kijken naar de Canon Powershot A reeks...

          Werken met SD-kaarten, AA-batterijen en zijn zeer zuinig...

          Voor de foto's in het donker raad ik je aan eens op www.dpreview.com te kijken tussen de voorbeeldfoto's en de reviews...

          Groeten,
          Nick

          PS: heb zelf de Fuji F11, heeft wel XD-kaarten, maar battery-life is zeer goed: 300+ en heeft een zeer goede ruisperformance tot 400iso...
          Iso800-1600 ook nog redelijk, maar enkel in noodgevallen te gebruiken.
          Nikon D300 & een beetje glas...
          Iets kleiners als carry everywhere

          Comment


          • #6
            Re: Advies graag - Toestel rond 250 euro

            Oorspronkelijk geplaatst door Infernoken
            PS: heb zelf de Fuji F11, heeft wel XD-kaarten, maar battery-life is zeer goed: 300+ en heeft een zeer goede ruisperformance tot 400iso...
            Iso800-1600 ook nog redelijk, maar enkel in noodgevallen te gebruiken.
            Inderdaad, deze komt als beste uit de reviews qua prestaties bij weinig licht. Maar dan moet de TS zijn budget ff ietsje omhoog krikken.

            Comment


            • #7
              Re: Advies graag - Toestel rond 250 euro

              Digital ixus 50 aan te raden??
              Ik weet wel dat dit met accu is (enig idee hoelang die meegaat?)

              Comment


              • #8
                Re: Advies graag - Toestel rond 250 euro

                Hey,

                Ge kunt ook altijd eens kijken naar de Kodak Z740. Ik weet eigenlijk niet echt hoe die presteert in het donker, maar ik heb een gelijkwaardig toestel (kodak dx7590, een oudere versie) en die presteert voor de rest zeker goed voor het geld. Moet je kunnen vinden rond 250 euro, werkt met sd-kaartjes, is vrij klein en heeft genoeg optische zoom (zonder stabilisatie). Ik vind bovendien de kleuren ook heel mooi.

                Groeten,
                Andries

                edit: de batterij gaat lang mee, die van mij toch
                https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

                Comment


                • #9
                  Re: Advies graag - Toestel rond 250 euro

                  advies:
                  canon A610 voor 231 euro in kruidvat nu deze week (bij andere winkels rond 290 euro, maar misschien krijg je hem daar ook voor die prijs als je reclame kruidvat laat zien.
                  Canon is goed, licht goed in de hand, SD kaartjes, 4 AA's gaat dus lang mee en een twist-swivel lcd scherm; succes!
                  Michelangelo
                  Sony DSC-R1, Sony DSC-P72, Minolta 7XI/28-105mm/70-300mmAPO

                  Comment


                  • #10
                    Re: Advies graag - Toestel rond 250 euro

                    Suggestie van een prof:


                    Let wel: ik heb er zelf geen en dus geen ervaring mee.
                    Ik heb een Samsung 301 die me foto's laat maken als mijn D70 teveel opvalt, niet mee mag of niet bij heb...
                    Gewonnen, 3MP en voldoet regelmatig. Wat ik niet (of minder) prettig vind aan die Samsung en waar je m.i. op zou moeten proberen te letten bij aanschaf van een digitale camera:
                    • vertraging bij afdrukken
                    • vertraging bij opslaan voordat je dus je volgende foto kan nemen
                    • een optische zoom is wel fijn
                    • beeldkwaliteit is volgens mij het allerbelangrijkste
                    Last edited by Guest44; 28 april 2006, 08:59.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Advies graag - Toestel rond 250 euro

                      Ik heb pas vorige dinsdag een Canon Powershot A610 gekocht in de Media-Markt voor 222 euro (5 miljoen pixels en 4 x optische zoom en een uitklapbaar scherm - dit zou bij de volgende toestellen niet meer gemaakt worden).
                      Dit toestel zal voornamelijk door mijn kinderen gebruikt worden, omdat ikzelf een Powershot G3 heb.
                      Toch valt mij op dat de snelheid van de A610 zeer behoorlijk is en de beeldkwaliteit zeer goed. Misschien dat ik het toestel meer zal gebruiken dan de kinderen.
                      Volgens mij een aanrader.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Advies graag - Toestel rond 250 euro

                        Ik heb pas foto's gemaakt met de A610, binnen en met het flitsertje, niet al te best licht (wel overdag), maar ik was niet kapot van de kwaliteit. Vrij veel bewerking nodig. Op dezelfde receptie foto's gemaakt met de olympus C-770 UZ, die waren beter. Buiten en bij goed licht vind ik de foto's van de A610 weer wat beter, maar dat ontloopt elkaar niet zo heel veel. De camera's zijn voor ongeveer dezelfde prijs te vinden (ca. 250 of zelfs minder). Op de olympus kan een externe flitser.

                        Comment

                        Working...
                        X