Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke camera kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke camera kopen?

    Hallo,
    Ik zou graag een nieuwe camera kopen maar ik weet niet goed welke.Ik ga wel slechts tot 200euro. Weten jullie soms welke de beste zijn in die prijscategorie?

  • #2
    Re: welke camera kopen?

    Oorspronkelijk geplaatst door evie
    Hallo,
    Ik zou graag een nieuwe camera kopen maar ik weet niet goed welke.Ik ga wel slechts tot 200euro. Weten jullie soms welke de beste zijn in die prijscategorie?
    Volgens mij krijg je niet echt veel voor dat geld
    Trouwens, waar wil je de cam specifiek voor gebruiken?
    Als je dat aangeeft, weten we iets meer.
    * Veritas odium parit *

    Comment


    • #3
      Re: welke camera kopen?

      Voor 200 euro is er nieuw weinig op de markt van de bekende merken.
      De canon Powershot A410 is een optie (ongeveer 150 euro), daar kun je je geen miskoop mee doen. Maar het hangt er meer nog vanaf wat je gaat fotograferen.
      Maar verder is er ook nog de Kodak Easyshare CX 77330 of C300 of de Fuji Finepix A350 (zijn ongeveer 170 euro). Dit zijn allen camera's van rond de 3 tot 4 megapixels. Ik zou niet zo snel voor een onbekend merk kopen, ondanks dat die vaak meer waar voor zijn geld heeft dan de eerder genoemde modellen. Dit komt, omdat de onbekendere merken vaak sneller gebreken vertonen dan de bekendere merken.
      Je zou ook kunnen overwegen om een tweedehands camera te kopen, dan heb je wel een wat ouder model of een wat duurder model maar die hebben dan wel meer instelmogelijkheden / megapixels enz. Niet dat dat altijd zaligmakend is, maar mocht je dat willen dan kun je beter voor een tweedehands camera gaan.
      Succes met de aankoop.
      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
      --------

      Comment


      • #4
        Re: welke camera kopen?

        Een powershot A530 misschien:?

        sugar
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

        http://supermasj.zenfolio.com

        Comment


        • #5
          Re: welke camera kopen?

          hey,
          jah het is vooral de bedoeling om er gewoon wat zonsondergangen en landschappen mee te trekken. Maar das maar gewoon als hobby dus mijn camera hoeft nu nog niet echt duur te zijn
          groetjes

          Comment


          • #6
            Re: welke camera kopen?

            Dan zijn de bovengenoemde camera's allemaal goed, daar doe je geen miskoop mee.
            Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
            --------

            Comment


            • #7
              Re: welke camera kopen?

              Ik zou niet zo snel zeggen dat alles goed wat hierboven vermeld is. Ik zou er vooral op letten een camera te kopen die volledig manueel instelbaar is, zeer handig voor zonsondergangen en dergelijke. Trouwens van het moment dat fotografie een beetje hobby is, gaat een snapshot-camera al snel vervelen.

              Comment


              • #8
                Re: welke camera kopen?

                Oorspronkelijk geplaatst door Portrettentrekker
                Trouwens van het moment dat fotografie een beetje hobby is, gaat een snapshot-camera al snel vervelen.
                Technisch gezien zal die wel sneller vervelen, akkoord, maar fotografisch gezien kan een goed fotograaf ook superfoto's maken met een compacte point & shoot (ik heb het dan niet over studiowerk). Als het op compositie aankomt dwingt een compact vaker tot meer denkwerk imho, omdat je bijv. al een veel grotere scherptediepte hebt, en het bijgevolg moeilijker is om een onderwerp uit de achtergrond laten los te komen. In dat geval moet je iets anders gaan bedenken om tot een boeiend resultaat te komen.

                Sommigen op dit forum maken echt schitterende foto's met hun compactjes, sommige dslr'ers daarentegen maken foto's waarvan het niveau een pak lager ligt.
                Last edited by yowan-kenobi; 28 april 2006, 08:52.

                Comment


                • #9
                  Re: welke camera kopen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Portrettentrekker
                  Ik zou niet zo snel zeggen dat alles goed wat hierboven vermeld is. Ik zou er vooral op letten een camera te kopen die volledig manueel instelbaar is,....
                  Is allemaal leuk en aardig bedacht, maar voor die prijs kom je dan al snel bij camera's uit die niet van "pure" fotofabrikanten zijn. Deze camera's vertonen veel vaker én sneller defecten. En als je er niet veel geld voor over hebt, ben je dan alsnog duurder uit en dat is zonde.
                  Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                  --------

                  Comment

                  Working...
                  X