Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sensor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sensor

    hallo
    is er iemand in de buurt van gent die eens mij zou kunnen tonen hoe ik mijn sensor kan reinigen
    heb dit zelf geprobeerd met een spuitbus voor fototoestellen
    maar heb nu van die rare vlekjes
    en ben bang dat er vloeistof is meegekomen
    zou dit nog goedkomen met te reinigen
    alvast bedankt
    [img=http://img227.imageshack.us/img227/1783/img04789iw.th.jpg]
    Last edited by durpie; 23 april 2006, 12:37.

  • #2
    Re: sensor

    Ik zie dat je een nwe 30D hebt. De mijne heeft ook last van stof. Had ik al van bij de levering. Ik ga binnenkort langs bij Corné, die gaat hem gratis reinigen. Ik vraag me wel af als Canon zijn cleanroom wel echt stofvrij is?
    Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

    Comment


    • #3
      Re: sensor

      Oorspronkelijk geplaatst door Peter M
      Ik zie dat je een nwe 30D hebt. De mijne heeft ook last van stof. Had ik al van bij de levering. Ik ga binnenkort langs bij Corné, die gaat hem gratis reinigen. Ik vraag me wel af als Canon zijn cleanroom wel echt stofvrij is?
      de mijne ook nieuw uit de doos gehaald
      lens opgezet
      en direct stoftest gedaan
      zat al direct vol

      Comment


      • #4
        Re: sensor

        Bij mij waren het 4 lichte heel kleine grijze plekjes te zien alleen op F22.
        Nu zijn het er nog 3.......ik heb het scherm van mijn PC eens afgekuist.
        En die drie overblijvende.....daar blijf ik voorlopig af,die zullen wel verdwijnen bij mijn eerste noodzakelijke kuisbeurt.
        Ik heb mijn vorige camera's ook niet veel moeten kuisen,je mag daar zeker niet in overdrijven.
        Maar in uw geval Durpie,zou ik toch niet te veel van die spuitbussen gebruiken.
        mvg FrançoisVM
        Canon 7D

        Comment


        • #5
          Re: sensor

          NOOOOOOOIT met een spuitbus in spuiten.
          Je riskeert om stof echt op de sensor(tussen de LB filter en de sensor) te spuiten en dat krijg er langs geen kanten meer uit. Dit nog buiten de residu's die je op de LB filter "uitspeekt".

          Hubert
          Hubert

          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

          Comment


          • #6
            Re: sensor

            Zelfde probleem hier, vorige zaterdag 30D gekocht, lens opgeschroefd en direct daarna germerkt dat er op elke foto met een klein diafragma vlekjes op de foto verschenen. Wel spijtig, gezien het om een gloednieuw toestel gaat.

            'k Heb gisterenavond nog een mailtje verstuurd naar Foto Rembrandt, en vanmorgen het bericht gekregen dat ze de sensor onmiddellijk reinigen wanneer ik langskom (trouwens enorm tevreden van Foto Rembrandt, mag ook eens gezegd worden).

            Zelf mijn sensor reinigen, daar begin ik niet aan, en aangezien ik voorlopig slechts met één lens werk, zal dat probleem zich niet zo heel dikwijls stellen.

            Groeten,

            Kristof
            Canon EOS 30D & Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM

            Comment


            • #7
              Re: sensor

              Het is niet alleen bij canon hoor,ook mijn D50 vertoonde dustspots recht uit de doos.
              Marc

              Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

              Comment


              • #8
                Re: sensor

                das chinees/japans stof...

                dus bij het reinigen, stofmasker etc... aandoen om besmettingen tegen te gaan

                en nogmaals, NOOIT met spuitbus !!
                -=- Light is the key...

                Comment


                • #9
                  Re: sensor

                  dat van die spuitbus was op aanraden van een fotowinkel
                  ze ebben mij goed liggen
                  vandaag naat een andere fotowinkel geweest voor een blaasbalg
                  ze hadden dit niet op stok en ze vinden dit de moeite niet om te bestellen
                  ze hebben gezegt u hebt dit niet nodig
                  want je kan de sensor gewoon kuisen met een VERFBORSTEL
                  ik vraag dus niets meer in een winkel

                  Comment


                  • #10
                    Re: sensor

                    Oorspronkelijk geplaatst door durpie
                    ...want je kan de sensor gewoon kuisen met een VERFBORSTEL
                    ik vraag dus niets meer in een winkel
                    hhehahaaha... zo zie je maar hé...
                    -=- Light is the key...

                    Comment


                    • #11
                      Re: sensor

                      Ik heb ook een nieuwe Canon 30D. Alles ziet er goed uit maar ik heb hem eigenlijk nog nooit echt nagekeken op stof. Hoe doe je dat best? Kleinst mogelijk diafragma, foto van wit blad, en zien of er vlekken zijn?

                      Comment


                      • #12
                        Re: sensor

                        Oorspronkelijk geplaatst door armani
                        Ik heb ook een nieuwe Canon 30D. Alles ziet er goed uit maar ik heb hem eigenlijk nog nooit echt nagekeken op stof. Hoe doe je dat best? Kleinst mogelijk diafragma, foto van wit blad, en zien of er vlekken zijn?
                        diafragma tussen 20-30. 200mm of meer naar wolken, scherpstellen op NIET-oneindig. MF. en dan fotoke maken van effe lucht.

                        dan in PS of zo, autolevels doen... en dan verschieten....
                        -=- Light is the key...

                        Comment


                        • #13
                          Re: sensor

                          Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
                          diafragma tussen 20-30. 200mm of meer naar wolken, scherpstellen op NIET-oneindig. MF. en dan fotoke maken van effe lucht.

                          dan in PS of zo, autolevels doen... en dan verschieten....
                          Thanks

                          Ik durf er al niet aan beginnen

                          Comment


                          • #14
                            Re: sensor

                            Oorspronkelijk geplaatst door armani
                            Thanks

                            Ik durf er al niet aan beginnen
                            doe maar... dan krijg je van deze leuke foto's...



                            Lesley.
                            -=- Light is the key...

                            Comment


                            • #15
                              Re: sensor

                              Oorspronkelijk geplaatst door durpie
                              dat van die spuitbus was op aanraden van een fotowinkel
                              ze ebben mij goed liggen
                              vandaag naat een andere fotowinkel geweest voor een blaasbalg
                              ze hadden dit niet op stok en ze vinden dit de moeite niet om te bestellen
                              ze hebben gezegt u hebt dit niet nodig
                              want je kan de sensor gewoon kuisen met een VERFBORSTEL
                              ik vraag dus niets meer in een winkel
                              Dr zijn zelfs winkels die je aanraden om plakband te gebruiken... Dit werkt overigens perfect (magic tape dan wel he) Helaas weten 9 van de 10 verkopers in een fotozaak zelf niet eens hoe ze met een (D)SLR moeten werken. Dan gaan ze dit soort onzin verkopen.

                              Wat zou hij aanraden bij hardnekkig vuil... Een staalborstel?

                              Comment

                              Working...
                              X