Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

techn vraagje over D70s

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • techn vraagje over D70s

    1/kan ik de flash uitzetten wanneer keuzeschakelaar in "automatisch" stand staat? en hoe doe ik dat?
    2/ kan ik beelden direct bekijken op mijn laptop, vb bij closups de compositie bekijken op scherm, alvorens foto te maken..?

  • #2
    Re: techn vraagje over D70s

    1) Nee - denk ik... Ik geloof dat je bij de autostand bijna niets kunt wijzigen (RTFM ) maar bij P kan dat wel.

    2) Nee want de spiegel zit voor je sensor en die zal toch eerst iets moeten zien voordat ie het beeld naar je display kan doorgeven. Je kunt wel je laptop via een USB-kabel aan de camera koppelen zodat een genomen foto direct naar je laptop wordt doorgezonden. Koop daarvoor bijvoorbeeld Nikon Capture.

    groeten, Miriam

    Comment


    • #3
      Re: techn vraagje over D70s

      Met de D70s kàn je zonder flitser werken in de automatische stand!
      Heb dit al verschillende keren gedaan en het werkt zonder problemen.
      Werkwijze : stel scherp op het onderwerp; druk de ontspanknop daarvoor half in. Als de flitser uit het huis opspringt, de camera dus voor een goede belichting wil flitsen, druk je deze terwijl je de ontspanknop half ingedrukt houdt terug in het huis. Druk de ontspanknop nu door om de foto effectief te maken.

      Mvg.,

      Lucbil
      We make a living by what we get, but we make a life by what we give.
      NIKON D80 / AF-S Nikkor 18-200mm 1:3.5-5.6 G ED (VR )

      Comment


      • #4
        Re: techn vraagje over D70s

        Het kan nog makkelijker.
        Houdt de flitsknop, aan de voorkant links, ingedrukt en stel met het achterste instelwiel de flitsstand in.

        Comment


        • #5
          Re: techn vraagje over D70s

          Oorspronkelijk geplaatst door lucbil
          Met de D70s kàn je zonder flitser werken in de automatische stand!
          Heb dit al verschillende keren gedaan en het werkt zonder problemen.
          Werkwijze : stel scherp op het onderwerp; druk de ontspanknop daarvoor half in. Als de flitser uit het huis opspringt, de camera dus voor een goede belichting wil flitsen, druk je deze terwijl je de ontspanknop half ingedrukt houdt terug in het huis. Druk de ontspanknop nu door om de foto effectief te maken.

          Mvg.,

          Lucbil
          Dat is een heel gezonde manier om met je camera om te gaan... Gewoon werken in P is een hele stap vooruit, je hebt wat meer controle en leert wat meer van fotografie kennen...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #6
            Re: techn vraagje over D70s

            Oorspronkelijk geplaatst door JepJep
            Het kan nog makkelijker.
            Houdt de flitsknop, aan de voorkant links, ingedrukt en stel met het achterste instelwiel de flitsstand in.
            Lijkt me inderdaad de meest aangewezen werkwijze in AUTO stand, die wiletjes dienen niet voor niets he

            Comment


            • #7
              Re: techn vraagje over D70s

              Oorspronkelijk geplaatst door lucbil
              Met de D70s kàn je zonder flitser werken in de automatische stand!
              Heb dit al verschillende keren gedaan en het werkt zonder problemen.
              Werkwijze : stel scherp op het onderwerp; druk de ontspanknop daarvoor half in. Als de flitser uit het huis opspringt, de camera dus voor een goede belichting wil flitsen, druk je deze terwijl je de ontspanknop half ingedrukt houdt terug in het huis. Druk de ontspanknop nu door om de foto effectief te maken.
              Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
              Dat is een heel gezonde manier om met je camera om te gaan... Gewoon werken in P is een hele stap vooruit, je hebt wat meer controle en leert wat meer van fotografie kennen...
              Dit is een methode die nochtans zeer handig is wannneer alles snel moet gaan en er geen tijd is om de flitsinstellingen te wijzigen. En bovendien kan dit totaal geen kwaad voor de camera!

              Gr's, Wim
              Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
              Fujifilm X100V - Sony RX100M3

              Comment


              • #8
                Re: techn vraagje over D70s

                waarom koop je een D70 om em dan in automatische mode te gebruiken

                what a waste of money

                gebruik dan tenminste toch P-mode
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                Comment


                • #9
                  Re: techn vraagje over D70s

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71
                  waarom koop je een D70 om em dan in automatische mode te gebruiken

                  what a waste of money

                  gebruik dan tenminste toch P-mode
                  Da's gesproken !

                  Comment


                  • #10
                    Re: techn vraagje over D70s

                    waarom koop je dan een D70....? is een beetje té snel commentaar geven en onnodig. Ik gebruik mijn D70 dagelijks voor mijn werk, maar op vraag van mijn vrouw hoe ze op aut. zonder flash kan opnemen, wist ik even niet hoe ik dit moest oplossen, dan ben je blij met dit forum, dus dank voor de positieve antwoorden mét oplossing op mijn vraag.

                    Comment


                    • #11
                      Re: techn vraagje over D70s

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71
                      waarom koop je een D70 om em dan in automatische mode te gebruiken

                      what a waste of money

                      gebruik dan tenminste toch P-mode
                      Dan kan je even goed de vraag stellen waarom Nikon deze auto-mode voorziet op een D70 (en ook D50).

                      Ikzelf werk 90% van de tijd in A-mode (diafragmavoorkeuze), maar er kunnen vele redenen zijn om toch een D70 te kopen en uitsluitend in Auto te werken. Snellere reactietijd, betere en uitwisselbare objectieven, betere beeldkwaliteit, ...

                      Ik zou ze de kost niet willen geven, alle D70 of D50 eigenaars die uitsluitend automatisch of in scene-mode fotograferen. En dit is waarschijnlijk niet het publiek dat hier op dit forum rondhangt ...

                      Gr's, Wim
                      Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                      Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                      Comment


                      • #12
                        Re: techn vraagje over D70s

                        mijn antwoord is : zet em in P-mode
                        dat is de aangewezen stand als je je toestel geeft aan iemand die 't toestel niet kent
                        en dan kan je tenminste kiezen of je wilt flitsen of ni
                        Last edited by Dirtyharry71; 24 april 2006, 09:22.
                        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                        Comment


                        • #13
                          Re: techn vraagje over D70s

                          Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71
                          mijn antwoord is : zet em in P-mode
                          dat is de aangewezen stand als je je toestel geeft aan iemand die 't toestel niet kent
                          en dan kan je tenminste kiezen of je wilt flitsen of ni
                          Inderdaad,

                          P-mode doet alles wat Auto mode kan maar je kan alles nog beinvloeden dankzij de Vari Programs.
                          Ik denk dat Nikon dit er louter uit commerciele overwegingen heeft op gezet. Ze willen mensen uit de P&S markt naar hun instal DSLR trekken en bij velen is de Auto mode heel herkenbaar.

                          Hubert
                          Hubert

                          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                          Comment


                          • #14
                            Re: techn vraagje over D70s

                            Ben een Canon man en daar staat ie ook op de P
                            En als mijn kids of vrouwtje fotos willen maken heb ik hun al geleerd van die effe op de P te zetten.
                            Kwestie van gebruiksgemak en dat ze niet al te veel hoeven in te stellen.
                            Want meestal worden er bij de vrouw fotos gemaakt van buiten dus niet flitsen en de dochter doet het dan weer binnen zonder flits omwille van kappers werk op te slaan.
                            (haar met glitters in en dergelijke zijn ook niet bepaald idiaal om bij te flitsen)
                            Zo leer ik ze omgaan met de camera.

                            Grts
                            Formatje

                            Comment

                            Working...
                            X