Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies nieuwkoop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies nieuwkoop

    Tot op heden behielp ik mij met analoge wegwerpfototoestelletjes : goedkoop en geeft voor mij voldoende goede resultaten voor eenvoudige kiekjes op korte afstand. Van zodra ik een mooi landschap wil opnemen, een avondbeeld of mijn wispelturige hond in actie, kan ik het daarmee echter vergeten. Ben als dusdanig niet geïnteresseerd in fotografische technologie, wel in het spontaan nemen van leuke foto's thuis en op reis. Ben op zoek naar een degelijk digitaal fototoestel dat vlot hanteerbaar is door een leek, dus met een minimum aan instellingen en snufjes doch met behoorlijke resultaten naar output toe. Concreet voorbeeld : ga dit jaar met vakantie naar Madeira en al wie het eiland kent weet dat je daar prachtige landschapscombinaties hebt van bergen met de uitgestrekte oceaan op de achtergrond. Ik zou dus graag panoramische beelden kunnen nemen, voldoende scherp om zonder blozen in mijn album te kleven en toch zonder noodzaak om een uur lang met handleiding in de hand zitten te klungelen aan instellingen waarvan ik niets begrijp en die mij absoluut niet interesseren. Het bedrag dat ik eraan wens te besteden omvat max. € 350. Ik ben enkel van plan om de camera nieuw aan te kopen, dit bericht is dus geen oproep voor een tweedehandsaanbod, enkel een oproep voor vrijblijvend, doch ernstig advies!

    3 vragen om vrijblijvend advies :
    1.) Welk digitaal fototoestel beantwoordt momenteel het best aan aan bovenvermelde criteria (merken en typen)?
    2.) Waar vind ik terzake de beste koopjes?
    3.) Waarop moet ik letten bij aankoop (details kunnen zeer belangrijk blijken).

  • #2
    Re: Advies nieuwkoop

    Ik ben hier de laatste om te roepen dat je moet een DSLR kopen he !
    Maar ik zou toch overwegen om een tamelijk goed toestel te kopen.
    Voor je het weet is fotografie uw hobby en dan sta je tegen een berg beperkingen aan te kijken met een minder toestel.
    Slechte toestellen maken ze niet meer de dag van vandaag.
    Kijk zeker eens naar de Fuji S5600.

    Waar ik zou op letten bij de aanschaf van een toestel om op reis mee te gaan.
    Zorg dat je een toestel koopt waar je gewone baterijen kan instoppen ( zoals uit het bakje van de TV ). Kijk ook dat er 4 baterijen in kunnen ( ze verkopen ook toestellen waar maar 2 baterijen in kunnen.
    Let op de lens. Hoe groter het gat, hoe beter ! Ik bedoel, let er op dat je geen toestel koopt met zo'n klein lenske van 1cm op 1,5cm die meestal nog in de plastiek is. Dus kijk achter iets met een groot gat . Die kunnen meestal nog zeer goed inzoemen ook 6X-8X-10X.
    De allergoedkoopste toestellen hebben geen verwisselbare kaart ( compact flash, smart media, XD card, SD card, enz... ), laat u zo geen toestel aansmeren.

    Dit was zo'n beetje wat in me opkwam
    Hopelijk kunnen we hier binnekort van uw foto's genieten

    O, ja ...
    Kom niet klagen als je in Madeira hetzelfde toestel zie liggen voor de helft van de prijs he !! In tenerife gooien ze met de digitale toestellen naar uw hoofd voor minder dan de helft van de prijs van hier
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

    Comment


    • #3
      Re: Advies nieuwkoop

      Ik dacht te kiezen tussen de volgende middenmoot toestellen :

      Nikkon 5600-7600
      Sonny P200
      HP R717-M417
      Kodak C340
      Samsung Digimax A50

      Welk van deze zou jouw voorkeur genieten en waarom?

      Steeds vrijblijvend advies!

      Groeten

      Clintje

      Comment


      • #4
        Re: Advies nieuwkoop

        Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens
        Slechte toestellen maken ze niet meer de dag van vandaag.
        Dat zou ik niet te hard roepen!!
        Vorige week in Colruyt stond er nog een Kodak in promo met 4x digitale zoom

        Hoe ook rekening met extra geheugen in je budget, want het kaartje dat ze er bij geven is altijd véél te klein!

        Comment


        • #5
          Re: Advies nieuwkoop

          Ik zou zeker de canon A700 overwegen, die koppelt een compact en handig toestel aan een mooi zoombereik.
          er werd eerder in dit draadje ook al verwezen naar de samsung digimax, maar uit reviews blijkt de digimax reeks niet al te schitterende resultaten op te leveren. De nikon compactjes zijn weliswaar ook goede kanditaten.

          Nog een tip: als je niet gaat afdrukken/uitvergroten, staar je dan niet blind op de megapixels. Een toestel van 4-5 megapixels maakt al prachtige prints op A4 formaat.

          Comment

          Working...
          X