Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

60 frames / sec at full resolution?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 60 frames / sec at full resolution?

Oorspronkelijk geplaatst door Wim 76
    Het is zeer moeilijk in te schatten hoe alles zal evolueren, maar ik heb het vermoeden, dat fotografie nog niet snel zal sterven ten koste van film.
    Als medium denk ik dat ook niet. Ondanks de TV bestaat de radio ook nog en ondanks de film bestaat het boek ook nog.
    Wat wel zal verschillen is de manier waarop foto's tot stand komen. Het technische aspect wordt steeds minder afhankelijk van de vaardigheid en kennis van de fotograaf. Uiteindelijk wordt fotografie gereduceerd tot enkel het creatieve/artistieke aspect ervan. En misschien is dat nog helemaal zo slecht niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
      Raar, sommige betalen een arm en een been voor een 8 frames per seconde, en nu is 60fps (aan 10mpixel, dat is toch momenteel de enigste sony cmos sensor?) ineens niet goed????
      Rare jongens die BeeDee-ers.
      Ik hoop zelfs op een toestel dat ook terug kan kijken, zoals de olympus e100-rs; daar kon je instellen hoeveel shots hij opnam voordat je afdrukte. Je zou ervan versteld staan hoeveel te laat je soms bent met afdrukken.
      Lijkt raar, maar zij die het systeem gebruikt hebben weten de voordelen er wel van.
      Ps, ook weeral enkel mogeljk met een evf!
      Tja je zit hier met fotografen he rudy niet met filmers. Ik zou het zelf niet willen 60fps. Heb ooit op een reis +4000 foto's gemaakt. Nooit zoveel last gehad om achteraf een keuze te maken over welke houden en welke niet. Als ik er nu 3600 kan maken op 1 min is het helemaal te gek.

En dat terugkijken was wel leuk (stond ook op mijn S602) maar de noodzaak van het systeem was nu juist vooral omwille van de evf die sowieso alleen maar kan tonen wat reeds gepasseerd is en dat zal altijd zo blijven. Met een viewfinder zie je tenminste iets wanneer het gebeurt.
      Maar ik ben niet naief hoor ooit zal dit verschil verwaarloosbaar worden en dan ga je enkel nog evf's zien.

PS: ik heb hier thuis al een sony cmos sensor die ik weet niet hoeveel fps haalt maar het zal minimaal 25 fps zijn. Het is immers mijn DV camera die is ook cmos.

Comment

60 frames/sec, met een sluitersnelheid van 1/20 sec
        En daarbovenop ook nog eens scherpstellen tussen ieder beeld, en ook nog flitsen aan dezelfde snelheid, volgens mij steken ze zoiets in een GSM
        Dat kunnen ze toch reeds jaren, wij hebben een snelbeeldcamera welke filmt aan een snelheid van 400 beelden per seconde, dit om mankementen op te sporen in sneldraaiende machienes, het ding heeft wel acht miljoen oude befkes gekost, dit gaat wel over filmen, en niet over fotograferen

Comment

Iederreen neemt deze technologie wel VEEEEL te serieus als je 't mij vraagt (wat niemand doet, maar dat staat er buiten )

Zoals Sony zelf al aangeeft is het de SENSOR die 60 beelden per seconde kan verwachten, en niet de camera.

60 fps wordt mss al gauw 15 voor fotocamera's... lijkt me niet teveel he?
          Zoals Rudy ook al zegt: alleen met mogelijk met ElectronicVF. Mechanische sluiter verdwijnt ook, goeie zaak toch.

Zal dit alles een nieuwe slr vormen? I don't think so... Het draait hem om de technologie voor dit moment, niet om de toepassing
          flickr

Comment

staat nog eigenlijk niks... maar ik ga ut toch maar in de gaten houden
            KM D7D|VC-7D|M7D|3600HS-D|8MM Peleng|KM 17-35 2.8-4|Min 50 1.4|Sigma EX 70-200 2.8|Kata R103 of Lowepro Dryzone 100|PD70X|Olympus Mju 720SW

Comment

Working...
            X