Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Dit kan zowel als goed of als slecht nieuws ervaren worden...
Hierin volg ik... Misschien is er dan ook niets meer aan ?!?
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Hierin volg ik... Misschien is er dan ook niets meer aan ?!?
Idd, dat gevoel had ik ook...
The End of Photography ?
Uiteindelijk gaan we toch een periode tegemoet komen waar iedereen ipv foto's te nemen, daar op HighRes staat te "filmen" om achteraf een selectieke te maken van de mooiste expressies van gezichten bvb...
Ik denk dat er geen ontkomen aan is...
We zullen het toch moeten aanvaarden denk ik & op een andere manier leren creatief te zijn....
De volgende opgave zal dan nog zijn om ze ook alle 60 per seconde te kunnen wegschrijven... Anders heb je er ook niets aan... Er staat trouwens niet bij welke resolutie dit is... En als je dan ziet dat veel consumers/prosumers al kunnen opnemen aan 30 beeldjes per seconde (VGA-kwaliteit) met geluid, dan is dit niet zo'n grote stunt... Behalve als dit 10 MP beeldjes zijn natuurlijk
Dit is gewoon een kwestie van tijd.
ook 10 mb bestanden zullen we binnen afzienbare tijd in fracties van seconden kunnen wegschrijven. Het is dan gewoon een kwestie van filmen en daarna de mooie beelden er uit halen. Helaas is de trieste waarheid.
Ik vond gisteren nog ergens in de lade een 16 MB multimedia kaart !!
Een jaar of 5/6 geleden was dat een revolutie. Nu zijn er reeds consumerkaarten van 8 GB
Tja, of we het nu willen of niet, op termijn hebben we 60fps cameras, electronic viewfinder in megapixel resolutie (geloof me, als ik zie hoe vlot de evf van de dsc-r1 als is...), ook in dslr. Alleen die domme R van reflex zal verdwijnen. Tenslotte is dat nog een overblijfsel uit de oertijd van de fotografie. Spiegeltje spiegeltje in mijn body... Waarom moet dat eigenlijk? Eens de evf echt op punt staat, heb je er niks dan voordelen bij, en kan dit enorm vertragend, lawaai makend en voor problemen zorgende element eruit.
Grote merken zullen de toekomst bepalen, dat hebben ze al bewezen in het verleden, videocamera's, cd spelers, noem maar op, de electronicagiganten hebben hun stempel gedrukt. En uiteindelijk zullen bepaalde fotomerken meemoeten met de evolutie, of een stille dood sterven zoals al eerder een aantal TOP merken overkomen is.
Voor mij, een body met 60 fps, 10mpixel, 1mpixel viewfinder en lcd preview, Carl zeiss lenzen en nog wat leuke dingen.
Het ziet er een prachtige technologie uit met veel mogelijkheden.
Maar het gaat fotografie wel saaier maken. Alhoewel het is dan geen fotografie meer he het is filmen dus aan fotografie gaat het niets veranderen behalve dat fotografie gaat verdwijnen ten voordele van dit filmen.
Waarschijnlijk stop ik er dan maar mee want filmen zegt me niks. Slechtste aankoop die ik de laatste tijd gedaan heb was een videocamera. Het zegt me gewoon niets.
Het gevoel dat onze hobby ooit verloren zal gaan is hetzelfde gevoel dat de schilders hadden toen de fotografie kwam. Of de film-fotografen toen digitale fotografie kwam. En zo gaat dat maar door. Maar met nieuwe techniek komen ook nieuwe mogelijkheden, dus we zullen wel andere hobbies vinden zeker?
Ik denk dat de technologie op alle vlakken zal evolueren. Mogelijk krijg je wel camera's die 60fps leveren, zelfs aan een resolutie die voor ons vandaag behoorlijk lijkt, maar de camera's die minder beeldjes kunnen schieten, halen tegen dan mogelijk een resolutie die een veelvoud is daarvan. Waardoor die toch weer een voordeel hebben ten opzichte van die camera's die 60 frames/sec aankunnen. Bovendien, full resolution zegt niet alles he, je hebt compactjes die soms een even hoge resolutie hebben dan een SLR, alleen is de kwaliteit van dat beeld vaak niet hetzelfde.
Het is zeer moeilijk in te schatten hoe alles zal evolueren, maar ik heb het vermoeden, dat fotografie nog niet snel zal sterven ten koste van film.
Raar, sommige betalen een arm en een been voor een 8 frames per seconde, en nu is 60fps (aan 10mpixel, dat is toch momenteel de enigste sony cmos sensor?) ineens niet goed????
Rare jongens die BeeDee-ers.
Ik hoop zelfs op een toestel dat ook terug kan kijken, zoals de olympus e100-rs; daar kon je instellen hoeveel shots hij opnam voordat je afdrukte. Je zou ervan versteld staan hoeveel te laat je soms bent met afdrukken.
Lijkt raar, maar zij die het systeem gebruikt hebben weten de voordelen er wel van.
Ps, ook weeral enkel mogeljk met een evf!
Comment