Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FUJI S602

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• FUJI S602

Is het juist dat er GEEN AF assistentie bij dit toestel... m.a.w. geen infrarood lichtje op het toestel?

Ik overweeg s602 te kopen... Ik ben eigenlijk op zoek naar een toestel maar grote zoooooooooom en resolutie van rond de 3 mio pixels... Helaas zijn er weinig toestellen op de markt met deze specificaties...

Ik heb de Olympus 730UZ getest maar met deze was het praktisch niet mogelijk om met 10 x zoom scherpe foto's te nemen ZONDER statief...

De HP 850 is niet slecht, goede zoom maar autofocus werkt maar als men de druktoets half indrukt........

Heeft iemand ervaring met de FUIJ 304?--> lijkt mij een tof toestelletje maar heeft geen video-output?????

Iemand suggesties?

mvg

Er is wel AF-assistentie mbv infrarood, maar geen lampje zoals bv. bij de G2.

Bij de productfoto zie je waar de popup-flash zit, boven de lens, een zwarte strook plastic waar de IR-sensor achter zit (zoals bij een tv-afstandsbediening)

ToM.___ //Fuji s602.
    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
    It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

Originally posted by freddyfingers

Ik heb de Olympus 730UZ getest maar met deze was het praktisch niet mogelijk om met 10 x zoom scherpe foto's te nemen ZONDER statief...

mvg
      Als je met een 380 mm telelens uit de hand scherpe foto's wilt maken heb je én hele goede lichtomstandigheden én een vaste hand nodig, je moet dan ISO ook op 400 zetten. Voor alle andere gevallen gebruik bij 380 mm een stafief.

Comment

hey freddyfingers,

de fuji heeft wel een AF assistentie onder de vorm van een geluid (dubbele biep) dat je kan horen als hij goed heeft gefocussed. Net hetzelfde als bij de Canons dus, enkel zonder lampje (lijkt me dan ook enkel een probleem als je moeijlijkheden hebt met het gehoor). De fuji heeft daarenboven een dubbel systeem om de AF te optimaliseren en behaalt daar me erg goede resultaten dacht ik (toch bij mij ).
        Fuji S602z

Comment

Wat de auto focus betreft moet je je geen zorgen maken. Op dat vlak behoort de S602z bij één van de snelste toestellen binnen zijn gamma.
          Zoals bij de HP850 moet je ook bij de S602z de shutter halfweg induwen om de autofocus te activeren. Het grote verschil met de HP is dat dit bij de S602 razendsnel gebeurt (bij de HP kan dit tot 1,5 seconden in beslag nemen wat fotograferen van bewegende onderwerpen moelijk maakt).

Groeten,
          Vince

Comment

Working...
          X