Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aldi traveler Slimeline X6

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aldi traveler Slimeline X6

Aldi traveler Slimeline X6 aangeschaft
    Was al een tijdje op zoek naar een klein handig digitaal toestelletje dat toch goede prestaties kon leveren
    Had er al een paar aangekocht en zofort weer teruggebracht wegens niet goed genoeg

was dan maar op zoek gegaan naar een 2de hands Ixus van canon
    (vrienden hebben er eentje , en die werkt redelijk)

maar uiteindelijk dan vandaag het aanbod van aldi getest en goed bevonden
    prachtige foto's, veel instelmogelijkheden
    en, zeer belangrijk kriteria, zeer compact, makkelijk overal mee te nemen,
    een G5 is al veel minder handig om op verlof altijd bij de hand te hebben (of op de moto)

als ik de foto's vergelijk met mijn canon G5 , dan moeten ze er zeker niet voor onderdoen
    Homepage Asterix

Re: Aldi traveler Slimeline X6

Oorspronkelijk geplaatst door asterix
    maar uiteindelijk dan vandaag het aanbod van aldi getest en goed bevonden prachtige foto's, veel instelmogelijkheden
    en, zeer belangrijk kriteria, zeer compact, makkelijk overal mee te nemen,
    een G5 is al veel minder handig om op verlof altijd bij de hand te hebben (of op de moto)

als ik de foto's vergelijk met mijn canon G5 , dan moeten ze er zeker niet voor onderdoen
    Bewijzen op tafel aub

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll
      Bewijzen op tafel aub
      Vind ik ook, altijd benieuwd
      fotosite

Comment

Daar wil ook eens wat van zien, 2 aanbiedingen terug ook eentje getest en zeer zslecht bevonden, lag al na 3 uur terug in de winkel
        Mijn schoonbroer daar en tegen die had ook een gekocht een paar aanbiedingen terug en die foto's waren redelijk. Volgens he instelsoftware zou ik er niet van verschieten dat het een canon was met een ander jasje
        Hier enkele foto's

Is wel geen G6 kwaliteit laat staan D70s maar toch goed genoeg voor toen 230 € met een kaartje van 256 mb
        Mvg,
        SW
        BD1071BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door asterix
          Stap dan maar nooit over op een DSLR. Want dan sleurde pas wat mee
          Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
          Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Homepage Asterix

Comment

Scherpte en detailweergave meer dan behoorlijk. Kleuren kunnen me niet overtuigen, lijken me zeker niet vol. Vraag is hoe ie zich gedraagt bij hogere ISO of actieopnames ?
              fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan
                Scherpte en detailweergave meer dan behoorlijk. Kleuren kunnen me niet overtuigen, lijken me zeker niet vol. Vraag is hoe ie zich gedraagt bij hogere ISO of actieopnames ?
                Je kan ook met dat toestel van men schoonbroer instellen zoals canon qua kleuren voor levendig en zo, maar toen had ik de instelmogelijkheden nog niet onder de knie. Voor een shoot en point toestel voor huis en tuin gebruik vind ik dat geen slecht toestel, nu zijn er voor die prijs al wel andere juweeltjes te koop
                Mvg,
                SW
                BD1071BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Soeki Wan
                  nu zijn er voor die prijs al wel andere juweeltjes te koop
                  Idd...
                  Een KM Dimage Z5 bvb met 12x zoom & beeldstabilisatie splinternieuw voor 200 euro bij Topfoto

Comment

Of als er al gewoon wat minder licht is, dan gaat het meestal ook wel een heel pak slechter.

Zolang de omstandigheden redelijk zijn, zullen de foto's ook nog wel meevallen. Het is pas wanneer het wat moeilijker wordt, teveel of te weinig licht, onderwerpen die bewegen... dat zo'n camera het meestal erg moeilijk krijgt om nog een redelijke foto te maken.

Maar, Asterix, als je tevreden bent dan heb je voor jezelf al geen slechte koop gedaan.

Ik had vroeger altijd een reflexcamera (Canon EOS 1000 + 28-105) in één van de koffers van mijn motor zitten, en toen ik met een DSLR (300D) begon moest ik meestal een volledige zijkoffer vrij houden om het materiaal mee te sleuren. Dat was niet altijd even handig, maar ik had wel het materiaal bij om in zowat alle omstandigheden de best mogelijke foto's te kunnen maken.
                    Ondertussen rij ik niet meer met de motor, in mijn Clio heb ik nog steeds voldoende ruimte om alle nodige spullen mee te nemen .
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

die zelfde dat genomen binnen op 1/13 van een seconde uit de hand
                      toch knap van de fotograaf vind ik (mezelf ) zonder flits
                      Mvg,
                      SW
                      BD1071BE

Comment

[QUOTE=Soeki

die zelfde dat genomen binnen op 1/13 van een seconde uit de hand
                        toch knap van de fotograaf vind ik (mezelf ) zonder flits[/QUOTE]

De vraag is niet : kun je er binnen mee foto's nemen, de vraag is : hoe gedraagt hij zich op hoge ISO ? Deze foto is genomen op F2.8 bij ISO100.
                        fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll
                          Idd...
                          Een KM Dimage Z5 bvb met 12x zoom & beeldstabilisatie splinternieuw voor 200 euro bij Topfoto

is wel niet z'n handigd klein model als de slimeline X6

Homepage Asterix

Comment

@ Asterix

Veel plezier er mee, en je weet als het toestel je niet bevalt kan je het tot een maand na aankoop terug inruilen voor je centjes, zonder opgave van reden,één voorwaarde netjes alles mooi inpakken met originele verpakking.
                            Alleen daarvoor zou een mens zoiets durven uittesten
                            Mvg,
                            SW
                            BD1071BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Soeki Wan
                              @ Asterix

Veel plezier er mee, en je weet als het toestel je niet bevalt kan je het tot een maand na aankoop terug inruilen voor je centjes, zonder opgave van reden,één voorwaarde netjes alles mooi inpakken met originele verpakking.
                              Alleen daarvoor zou een mens zoiets durven uittesten

inderdaad
                              anders zou ik het nooit hebben aangeschaft.
                              En wat de garantie betreft,
                              nog nooit problemen gehad
                              vandaag de eerste camera teruggebracht omdat hij niet in het dockingstation klikte
                              een nieuwe gekregen zonder mooie woorden te moeten geven

In het verleden al een ander digitaal fototoestel daar aangekocht en een dag later al terug binnengeleverd wegens niet tevreden
                              en onmiddelijk mijn geld teruggekregen ook

(is trouwens ook zo voor hun computers, mijn laatste drie komen van daar en werken nog allemaal
                              laatst ééntje moeten binnen doen in garantie
                              een week later was de HD en videokaart al herstelt
                              Homepage Asterix

Comment

Working...
                              X