Tot op heden behielp ik mij met analoge wegwerpfototoestelletjes. Is goedkoop en geeft voor mij voldoende goede resultaten voor eenvoudige kiekjes op korte afstand. Van zodra ik een mooi landschap wil opnemen, een avondbeeld of mijn wispelturige hond in actie, kan ik het daarmee echter vergeten. Ben als dusdanig niet geïnteresseerd in fotografische technologie, wel in het spontaan nemen van leuke foto's thuis en op reis. Ben op zoek naar een degelijk digitaal fototoestel dat vlot hanteerbaar is door een leek, dus met een minimum aan instellingen en snufjes doch met behoorlijke resultaten naar output toe. Concreet voorbeeld : ga dit jaar met vakantie naar Madeira en al wie het eiland kent weet dat je daar prachtige landschapscombinaties hebt van bergen met de uitgestrekte oceaan op de achtergrond. Ik zou dus graag panoramische beelden kunnen nemen, voldoende scherp om zonder blozen in mijn album te kleven en toch zonder noodzaak om een uur lang met handleiding in de hand zitten te klungelen aan instellingen waarvan ik niets begrijp en die mij absoluut niet interesseren. Het bedrag dat ik eraan wens te besteden omvat max. € 350.
2 vragen om vrijblijvend advies :
1.) Welk digitaal fototoestel beantwoordt momenteel het best aan aan bovenvermelde criteria (merk en type)?
2.) Waar vind ik terzake de beste koopjes?
2 vragen om vrijblijvend advies :
1.) Welk digitaal fototoestel beantwoordt momenteel het best aan aan bovenvermelde criteria (merk en type)?
2.) Waar vind ik terzake de beste koopjes?
Comment