Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fuji finepix 9500

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: fuji finepix 9500

    Ik heb nog een S5000 gehad.
    Ik heb er zeer veel mee geleerd en heb er ook wel veel mooie foto's mee gemaakt. Nu ben ik overgestapt naar een DSLR.
    Dergelijke toestellen kan ik je zeker en vast aanprijzen als tussenstap van compact toestelletje naar DSLR.

    Voor wat wil je het toestel precies gaan gebruiken?
    flickr

    Comment


    • #17
      Re: fuji finepix 9500

      Nota; op deze link vind je foto's terug van de s7000, jopage
      ik heb het toestel onlangs verkocht gehad met spijt in mijn hart,
      en ben overgestapt naar canon 350D, ik moet zeggen de s7000
      was een prachtig toestel en ik heb er veel uitgeleerd.
      Ene goede aanrader...
      m.vr.gr.
      350D+grip, Tamron 28-75 f2.8, ef 70-210 f3.5-4.5, Tokina 12-24/f4, sigma 135-400 apo, 430ex

      Comment


      • #18
        Re: fuji finepix 9500

        Hoe groot zijn de bestanden van de fuji 9500 in 9M en jpeg?
        Canon 300D, EF 17-40/f4L USM, EF 35-350/3.5-5.6 L USM

        Comment


        • #19
          Re: fuji finepix 9500

          'k Ben snel even gaan kijken. In de allerhoogste JPEG-resolutie zijn de bestanden gemiddeld 4,5 Mb groot.
          meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

          Comment


          • #20
            Re: fuji finepix 9500

            Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
            * Ik zie hier en elders massa's mensen die een DSLR kopen en dan maar denken dat ze betere foto's maken... De meesten komen van een koude kermis thuis... Je hebt basiskennis fotografie nodig, en dat is er voor veel mensen al teveel aan... En leg dan maar eens uit dat de DOF op een DSLR een stuk beperkter is dan op een prosumer...
            * ...

            Dus, deze stelling is veel te kort door de bocht...
            Dat klopt helemaal CooMa.Ikzelf heb 8 maand lang een Nikon D70s gehad, een toestel waar iedereen met heel veel lof over spreekt en terecht dit is een prachtig stukje techniek alleen ik kon er niet echt de foto's meemaken waarvan ik vond dat ze helder scherp en kleurrijk waren.

            Dit is enkel en alleen mijn fout door een gebrek aan kennis van fotografie.
            Ook heb ik geen zin om uren tijd te steken in nabewerking op mijn pc
            Hiervoor had ik een Fujifilm finepix 4900Z waar ik altijd prachtige foto's mee gemaakt heb zonder verdere nabewerking was het resultaat altijd scherp helder en contrastrijk.

            Ik heb vorige week na lang overwegen de knoop doorgehakt en mijn Nikon D70s (met veel verlies ) verkocht aan een fotograaf die er wel degelijk goede foto's mee kan maken.

            Na veel wikken en wegen heb ik dan maar besloten een keuze te maken uit ofwel de Fujifilm S9500 en de Panasonic DMC FZ30
            Ik heb gekozen voor de Panasonic DMC FZ30 omdat ik deze tweedehands heb kunnen kopen met een breedhoeklens voor maar 500 euro.
            Ik moet zeggen dat voor mij zowel de panasonic als de Fujifilm perfecte foto's maken zonder ze achteraf nog te moeten nabewerken alhoewel dat ik moet toegeven dat de Panasonic meer last heeft van ruis bij isowaarden boven de 200.

            Ik weet dat een Dslr stukken sneller is en de elektronische zoeker is zeker niet te vergelijken met een optische zoeker maar voor mij is het belangrijk dat het eindresultaat goed is.
            Ik heb een stapje teruggezet op het gebied van fototoestel maar ik ben terug tevreden want ik kan terug foto's maken waarvan ik vind dat ze goed zijn.

            Comment


            • #21
              Re: fuji finepix 9500

              Ik heb sinds enkele weken deze camera en ben er zeer tevreden over. Nu ben ik een beginnende fotograaf en lees momenteel alles.

              Ik hoop dat je aan de hand van de reactie een keus hebt kunnen maken!

              Gr Peer

              Comment

              Working...
              X