Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fuji finepix 9500

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fuji finepix 9500

    ik ben van plan om een fuji finepix 9500 aan te schaffen.
    heeft er iemand ervaring met dit toestel of met de voorloper de 7000?
    de 9500 zal ongeveer rond de 500 € kosten, is dit toestel dat waard of niet?
    graag reactie , eventueel voor een alternatief voor diet toestel

    groetjes

    J&B

  • #2
    Re: fuji finepix 9500

    Ik heb de S7000 en ben daar heel tevreden over...
    Het toestel geeft mooie beelden (ook automatisch zijn ze goed)

    En het voordeel is dat je bij dit toestel geen lenzen moet kopen.

    Ben er nu een tijdje mee bezig en voor mij is dit toestel prima.

    Ooit koop ik misschien een reflex maar tot nu toe heb ik dat nog helemaal niet nodig!

    Volgens mij een goede camera om uit te proberen hoe het allemaal in elkaar zit en dit zonder extra kosten dan de camera zelf!
    Canon EOS 500D + EF 18-55 IS + EF-S 55-250mm IS

    Comment


    • #3
      Re: fuji finepix 9500

      Ik denk dat je voor een klein prijsje meer met de d50 veel betere foto's kan maken
      SHARPimages.be

      Comment


      • #4
        Re: fuji finepix 9500

        Gelijk heb je eigenlijk wel.

        Maar vraag je je niet af waarom de vraagsteller niet informeert naar een DSLR?
        Het prijsverschil tussen een body + kitlens is inderdaad gering. Maar er zijn vele redenen te bedenken waarom iemand nou net geen DSLR (zonder dat ik speciaal een merk wil noemen) wil.

        Comment


        • #5
          Re: fuji finepix 9500

          Ben ex S7000 gebruiker en heel tevree geweest over dat toestel! foto's zijn netjes bruikbaar zonder nabewerking.

          Toch overgestapt op DSLR wegens meer fotografische ambitie...

          S9500 is absolute top in de pro-sumer! Geloof me! Ga naar de fotoboer en overtuig jezelf met dit toestel uitvoerig te testen en desnoods de foto's eerst thuis nog'n keer te beoordelen!

          KB
          *** Canon EOS *** Canon Powershot ***
          visit : http://www.emmab.be/

          Comment


          • #6
            Re: fuji finepix 9500

            Ik sta op het punt een aankoop te doen. Heb al talrijke reviews gelezen en goede raad gekregen hier op dit forum.

            Aanvankelijk was ik geneigd te gaan voor de Fuji Finepix 9500 (werd ook aangeraden door fotograaf) maar bij nader inzien lijkt een echte DSLR me beter.

            Het is zo dat de investering in lenzen iets is wat je zelf bepaald. Je kan dus net zo goed één goede zoomlens kopen en deze zal zijn waarde behouden, als je dan later van body zou wijzigen.

            Ik twijfel nog tussen de D50 en D70S (in het voordeel voor de D70S), aangezien je budget zou ik opteren voor de D50 - meerprijs meer dan waard ten opzichte van de Fuji 9500.

            Comment


            • #7
              Re: fuji finepix 9500

              Oorspronkelijk geplaatst door James71
              Ik sta op het punt een aankoop te doen. Heb al talrijke reviews gelezen en goede raad gekregen hier op dit forum.

              Aanvankelijk was ik geneigd te gaan voor de Fuji Finepix 9500 (werd ook aangeraden door fotograaf) maar bij nader inzien lijkt een echte DSLR me beter.

              Het is zo dat de investering in lenzen iets is wat je zelf bepaald. Je kan dus net zo goed één goede zoomlens kopen en deze zal zijn waarde behouden, als je dan later van body zou wijzigen.

              Ik twijfel nog tussen de D50 en D70S (in het voordeel voor de D70S), aangezien je budget zou ik opteren voor de D50 - meerprijs meer dan waard ten opzichte van de Fuji 9500.

              point & shoot & print = pro-sumer
              point & shoot & nabewerken & print = dslr

              naargelang waar je het meeste tijd en geld wil insteken... voor iedereen anders...
              *** Canon EOS *** Canon Powershot ***
              visit : http://www.emmab.be/

              Comment


              • #8
                Re: fuji finepix 9500

                De TS overweegt een S9500.

                Om dan maar gelijk een dslr te gaan aanraden is te kort door de bocht.

                Ruwweg ben je voor de praktische specificaties (zoombereik, lichtsterkte) bij een dslr set met lens(en) het drievoudige kwijt.

                (ik kan het weten)

                voor de prijs van een S9500 ga je een heleboel mooie foto's maken waardoor je veel leert en later eens kunt beslissen naar een dslr over te gaan stappen.

                er zijn wel nog een aantal alternatieven die naast de Fuji passen (zoek maar hier op de s9500)

                ik heb zelf fijne ervaring met de voorloper van de s9500 nml de s602z (menigeen op dit forum heeft daar goede ervaringen mee) de opvolger is kwa concept nog steeds heel sterk en ongeëvenaard vwb huidtinten in het prosumer bereik)
                het is helemaal niet zeker of jij wel ziet wat ik zie.
                Telecaster weblog
                km5D, sigma 70-200 2.8 ex dg apo, 50mm 1.4 en nog zo'n kitlens

                Comment


                • #9
                  Re: fuji finepix 9500

                  Oorspronkelijk geplaatst door TeleCaster
                  De TS overweegt een S9500.

                  Om dan maar gelijk een dslr te gaan aanraden is te kort door de bocht.

                  Ruwweg ben je voor de praktische specificaties (zoombereik, lichtsterkte) bij een dslr set met lens(en) het drievoudige kwijt.

                  (ik kan het weten)

                  voor de prijs van een S9500 ga je een heleboel mooie foto's maken waardoor je veel leert en later eens kunt beslissen naar een dslr over te gaan stappen.

                  er zijn wel nog een aantal alternatieven die naast de Fuji passen (zoek maar hier op de s9500)
                  Ik kan volledig met Telecaster instemmen! (maar ik kan me niet uitspreken over Fuji)


                  Vraag: Waarom willen toch zo veel BDers aan anderen een DSLR bijna echt opdringen en dan bij voorkeur hun eigen merk/toestellen?

                  Op dit forum zijn prachtige inzendingen te zien van prosumers, of van huis en tuin 'kodakskes'. (mijn excuses aan de Kodak gebruikers)
                  Dat een DSLR als het beste van het beste wordt ervaren, tot daar aan toe, daar kan ik mee leven. Maar de simpeler toestellen lenen zich ook tot prachtfoto's hoor.
                  Je moet geen Mercedes S of Lexus of Ferrari bezitten om je bestemming te bereiken. Een Polo (of in mijn geval een Mazda) voldoet ruimschoots.

                  Comment


                  • #10
                    Re: fuji finepix 9500

                    Oorspronkelijk geplaatst door FrederikV
                    Ik denk dat je voor een klein prijsje meer met de d50 veel betere foto's kan maken
                    Vergeet het!
                    * Prijsverschil is heel hoog als je op die D50 hetzelfde bereik, met dezelfde lichtsterkte wil hebben...
                    * Ik zie hier en elders massa's mensen die een DSLR kopen en dan maar denken dat ze betere foto's maken... De meesten komen van een koude kermis thuis... Je hebt basiskennis fotografie nodig, en dat is er voor veel mensen al teveel aan... En leg dan maar eens uit dat de DOF op een DSLR een stuk beperkter is dan op een prosumer...
                    * ...

                    Dus, deze stelling is veel te kort door de bocht...
                    Canon 10D, glass, flashes & extra's
                    Fuji S602Z & extra's
                    www.CooMa.be BD0176BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: fuji finepix 9500

                      Even on-topic

                      Ik heb lange jaren analoog gewerkt (niet zelf ontwikkeld welliswaar) en was de draad met fotografie wat kwijt... Dan terug digitaal begonnen met de S602Z, een voorloper van de 9500... Die heeft me een jaar lang veel plezier gegeven (kostte in die tijd om en bij de €900!) en sindsdien overgestapt naar een DSLR (s602z wel nog als back-up)... Ik heb ondertussen een veelvoud van die eerste investering aan fotografie uitgegeven, maar wel doordachter...

                      Die 9500 is een prachtcamera om mee te fotograferen, niet alleen qua beeldkwaliteit, maar ook qua handelbaarheid en gebruiksgemak... Ook de prijs speelt hier in zijn voordeel!
                      Kan ook een externe flitser hebben en macro-en televoorzetlenzen... Je kunt er nog alle kanten mee uit...
                      Canon 10D, glass, flashes & extra's
                      Fuji S602Z & extra's
                      www.CooMa.be BD0176BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: fuji finepix 9500

                        Ik steun hier 100% Cooma.

                        Dat klein prijsje meer daarvoor krijg je een lens die nog niet in de buurt komt van wat er voor een klein prijsje minder op de S9500 staat.

                        Ook ik heb de s602 gebruikt en dat was een hele goeie camera en pas na lang gebruik wou ik wat mogelijkheden die uiteindelijk voor een SLR vroegen. En dan ben je bereid die meerkost ook echt te geven want veel meer geld gaat het kosten zo een DSLR.

                        Comment


                        • #13
                          Re: fuji finepix 9500

                          Volledig mee eens.

                          Een DSLR vraag niet aleen een grotere financiele investering maar ook een grotere investering in tijd(nabewerking)
                          De basis D50 zal misschien maar een beetje duurder zijn dan de S9500 maar om hetzelfde bereik en mogelijkheden te hebben, zul je toch wat glas bij moeten kopen.
                          Probleem bij een DSLR weet je wel waar je begint(meestal toch) maar niet waar je eindigt en dat is gemakkelijk tot een 10 voud van de $500.
                          Daar komt bij dat het oplossend vermogen van de 9500 een stuk hoger ligt. Hij heeft 9Mp fuji pixels(volgens de speciale super CCD) met de juiste raw converter wordt hier dan 18Mp uit gehaald wat feitelijk overeenkomt met ±12 normale Mp!!!
                          Zoals de S7000 met zijn 6Mp fuji via raw naar 12Mp kan gaan wat werkelijk met 8-9Mp overeen komt. Echter is dit de eerste Fuji Super CCD cam waar fuji niet spreek dat het een 18Mp cam is(ze zullen hier te veel kritiek op gekregen hebben) maar hij kan het wel.
                          De D50 presteerd dan wel beter in de hoger ISO's maar de Fuji presteerd voor een P&S ook niet zo slecht in de hoger ISO's. Ik dacht dat de Fuji's een van de enige P&S's zijn die nog redelijk bruikbare foto's leveren tot ISO 1600.
                          Nogmaals ze halen hier niet het niveau van de DSLR's maar steken wel boven de P&S's uit.
                          Het enige wat hier op mankeerd is IS.
                          De claim dat ze een soort IS hebben is in feite dat ze op een hogere ISO kunnen werken en is dus maar een halve waarheid.
                          Niettegenstaande dit zeker een goede cam met een vergevensgezinde Auto- en P- mode en voor degene die verder willen experimenteren zijn er instellingen genoeg.

                          Ik zou hem gerust als backup cam willen maar door omstandigheden is mijn backup een D70(luxe probleem )

                          Hubert
                          Last edited by hub2805; 19 april 2006, 10:25.
                          Hubert

                          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                          Comment


                          • #14
                            Re: fuji finepix 9500

                            Join the club Ook mijn eerste digitale stappen met S602, twee jaar lang en dan toch met een beetje spijt verkocht. Prachtig toestel, prachtige beelden, alleen het bereik voldeed niet meer. Ondertussen al een paar maand bezig met de D200 (na de D50) en uiteraard is dit een wereld van veschil, maar ook van budget. Dus als je niet direct nood hebt aan een DSLR, Fuji is zeker aan te bevelen.
                            fotosite

                            Comment


                            • #15
                              Re: fuji finepix 9500

                              Ik denk dat ik misschien wel wat relevante informatie kan verschaffen. Ik bezit nl. een EOS 350D (DSLR) en als backup een fuji S9500 (officieel een kado voor mijn echtgenote voor haar "moederkesdag" ...maar ik mag hem ook gebruiken )
                              Beide toestellen hebben uiteraard hun voor- en nadelen.
                              Even op een rijtje (uiteraard blijven dit heel subjectieven argumenten)

                              Fuji S9500 :
                              voordelen :
                              - geen lenswissel nodig zolang je tussen 28 en 300 mm blijft
                              - weinig ruis op hoge ISO-waarden voor een compact camera
                              - handig om occasioneel mee te filmen (VGA kwaliteit, 30 beelden /seconde,
                              opnametijd beperkt tot grootte van geheugenkaart, zoom bruikbaar tijdens het filmen)
                              - kantelbaar LCD-scherm
                              - (te) grote scherptediepte bij portretfotografie (moeilijk (onmogelijk?) om wazige achtergrond te verkrijgen en model te 'isoleren')
                              - handig bij macrofotografie (grote scherptediepte)
                              - geen last van stof op de sensor omdat de lens nooit gewisseld moet worden
                              - snelle reactiviteit voor een compacttoestel (geen merkbare shutterlag)
                              - zowel CF-kaarten als XD-kaarten bruikbaar
                              - volledig manueel instelbaar (bijna zoweel manuele instellingen mogelijk als bij een instap-DSLR)
                              - aanlsluiting voorzien voor externe flitser en eveneens een hotshoe beschikbaar
                              nadelen :
                              - RAW-kwaliteit aanwezig maar niet handig in gebruik (veel te trage verwerking)
                              - geen optische beeldstabilisatie
                              - beeldkwaliteit lager dan bij een DSLR en kwaliteitslenzen
                              - ruis op hoge ISO-waarden groter dan bij een DSLR
                              - tragere autofocus en kleinere buffer
                              - niet de filmkwaliteit van een videocamera
                              - indien kleinere of grotere focale lengte nodig moet men voorzetlenzen kopen met vermoedelijke kwaliteitsvermindering als gevolg

                              Canon EOS 350D :
                              voordelen :
                              - beduidend beter beeldkwaliteit indien gebruik gemaakt van kwaliteitslenzen
                              - grotere buffer en snellere autofocus
                              - meer geavanceerde flits-functionaliteiten
                              - flexibeler in gebruik door grotere keuze aan lenzen (maar uiteraard ook veel duurder)
                              - langer autonomie met de accu's
                              - extra grip beschikbaar om autonomie nog meer uit te breiden + handiger bij het maken van verticale foto's
                              - bruikbare 'RAW' opname
                              nadelen :
                              - geen 'film' functie
                              - risico van stof op sensor bij lenzenwissel
                              - veel grotere investering om even grote focaal bereik te verkrijgen als bij fuji S9500
                              - zware rugzak mee te sleuren indien meerdere lenzen nodig zijn

                              Mijn lijst is verre van volledig, maar zo zie je al dat beide types toestel elk hun voor- en nadelen hebben. Aan u om uit te maken waarvoor u het fototoestel zou willen gebruiken.
                              Een ding is zeker, om het even welk type toestel je beslist te kopen, je zal niet snel aan de limieten van de toestellen bereiken, daar ze beide vele opties bieden.

                              Mijn persoonlijke mening... als het budget voor u geen probleem is (reken toch op +/- 2500 euro om het toestel + een aantal lenzen te kopen), en je hebt de video-functie niet echt nodig, ga dan voor een DSLR. Als je een 'all in one' oplossing zoekt, ga dan voor de fuji S9500.

                              En tenslotte nog een laatste bedenking. Denk ook na of je met het toestel vaak wil gaan wandelen of rondtrekken. Als je dat met een DSLR wil doen, reken er dan maar op dat je continu een rugzak van om en bij de 5 à 10 kilo moet meezeulen. Als je zo een aantal uur op stap bent, dan zal je dit zeker voelen en zal je de fotografen met een fuji S9500 zeker benijden...ik spreek uit ervaring

                              Nog veel succes met je keuze (wat je ook zal kiezen...een verkeerde keuze kan je niet maken )
                              meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

                              Comment

                              Working...
                              X