Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Probleem

Nu is m'n camera verstuurt naar VIDEP in Antwerpen,wegens stof op de sensor.
    De camera is in garantie,zou dit dan gratis zijn of niet ?
    En ze zijn boos omdat ze denken dat ze de camera constant moeten opsturen .Maar stof op de sensor is toch een normale zaak? en dat willen ze niet geloven .Hoe kan ik ze daarvan overtuigen ?
    Maar als ik de camera terug heb en ik wil de lens er terug opzetten maar ik wil wel dat er niet weer stof op de sensor terecht komt.
    Waar moet ik dit doen ? En hoe want veel ervaring heb ik niet met wisselen van lensen.
    MVG aaron
    Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

Re: Probleem

Wil je nooit stof op de sensor => terug naar film.
    Stof is geen probleem, gewoon effe zelf kuisen (bemerk het "Zoeken" knopje bovenaan )
    Kris

Comment

Hij is nog in garantie.
      Kan er stof op je sensor geraken als je nooit wisselt van lens ?
      Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

Comment

Ja maar, mijn auto is ook nog in garantie en toch is hij al vuil. Dan maar terug naar de garage?
        Neen serieus, kuisen duurt letterlijk twee minuten. En ja, er kan stof inkomen zelfs als je nooit van lens wisselt. Sommige camera's hebben zelfs een vuile sensor als ze uit het fabriek komen! In het begin van mijn digitale avontuur had ik ook schrik van't stof - volledig onterecht. Eigenlijk had ik met mijn dia's veel meer last van stof .
        Kris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aaron
          Kan er stof op je sensor geraken als je nooit wisselt van lens ?
          Dat kan naar binnen komen door het pompeffect van de zoom lens, bij iedere keer in- en uitzoomen wordt er lucht verplaatst, dus ook stof.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Je gaat toch ook niet naar de garage om de olie te peilen of een lampje te vervangen?
            Zo ben je de camera dagen of misschien wel langer kwijt!
            Er zijn nou eenmaal dingen in het leven die je zelf moet kunnen...
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

Bij Videp antwerpen moet je normaal niet langer wachten dan een 10tal dagen... doch vrees ik dat dit toestel niet onder waarborg zal hersteld worden als je dealer waar je hem hebt binnen gedaan dit niet als "waarborg" heeft doorgegeven aan Videp...

KB

PS, normaal is stof op de sensor GEEN garantie! (is normale "slijtage")
              *** Canon EOS *** Canon Powershot ***
              visit : http://www.emmab.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door breugie
                Bij Videp antwerpen moet je normaal niet langer wachten dan een 10tal dagen...
                Thuis moet ik niet langer wachten dan 2 minuten en het is perfect gedaan en veel goedkoper dan de tram naar 't stad

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aaron
                  Nu is m'n camera verstuurt naar VIDEP in Antwerpen,wegens stof op de sensor.
                  De camera is in garantie,zou dit dan gratis zijn of niet ?
                  En ze zijn boos omdat ze denken dat ze de camera constant moeten opsturen .Maar stof op de sensor is toch een normale zaak? en dat willen ze niet geloven .Hoe kan ik ze daarvan overtuigen ?
                  Maar als ik de camera terug heb en ik wil de lens er terug opzetten maar ik wil wel dat er niet weer stof op de sensor terecht komt.
                  Waar moet ik dit doen ? En hoe want veel ervaring heb ik niet met wisselen van lensen.
                  MVG aaron

Dit is iets wat je zelf moet leren, hoort gewoon bij het normale onderhoud!

MVG, Jeff
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Working...
                  X